Jordan #1

25 comments
seorang traveller..haha

ni entry bajet seorang traveller. kalo ada yang nak kutuk dan hina tu.. cukup kutuk dalam hati je..haha.. nanti down semangat aku nak jadi seorang traveller yang unggul sepanjang zaman.

semasa sampai kat jordan. aku mengambil masa selama 2 hari untuk rehat. mendiami rumah2 yang cantik kat jordan demgan tidur. menghayati sejuk di jordan yang tak pernah aku alami. serius, sejuk di jordan mengalahkan sejuk di mesir dan madinah.

hari ketiga baru aku start merayau - rayau. tu pom dekat dengan tempat aku tidur kat mu'tah. sekitar kawasan karak. mengunjungi "Karak Castle". salah satu antara 3 kubu yang terbesar berada sekitar itu. kubu itu juga pernah dirampas oleh Salahudin Al Ayubi daripada tangan orang  bukan Islam.Nak tahu lebih lanjut, boleh rujuk wikipedia. Takpom, ni link dia.

nampak tak laut mati?


Berdekatan dengan kubu karak itu, terdapat laluan bagi para penunai haji dan umrah untuk ke mekkah. Sememangnya kubu ini amat penting untuk meninjau keselamatan para hujaj di masa itu. Bimbang disamun oleh samseng jalanan (ayat buku teks). Dari atas kubu, bagi yang bermata tajam..mungkin boleh nampak laut mati. Bila nampak laut mati..tau la yang tu dah dekat Israel dah kan..?

tempat khas pemanah

** gambar banyak..aku letak 3 je. takut ada orang komplen blog loading
** kelas aku dah start dah..sem 2 utk tahun 2 di madinah
** sumber insipirasi untuk menulis adalah Iffah.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

25 comments:

  1. gaya traveller ke gituh ?? nak kutuk gak...lalalala...wahhhh sem 2 dah ? gudluck...hahaha

    ReplyDelete
  2. all the best..wahh..iffah sumber inspirasi..teruskan menulis..

    ReplyDelete
  3. bjalan je keje ko.
    untunglaa ade sumber inspirasi
    =p

    ReplyDelete
  4. syoknya berpeluang menjejak kaki di sana...upload la gmbr2 d sana weiiii

    ReplyDelete
  5. 3 jer...letakler banyak2....sesekali berat tak per...:)

    ReplyDelete
  6. owh...untungla die jd sumber inspirasi..hehe

    ulat bulu = ulat beluncas?errr,aku rase diorang ni spupu kot...heeee~

    ReplyDelete
  7. Letaklah byk2 sket gmbar..baru lerr best aku nengok..baru nmpak mcm ko btol2 traveller..

    ReplyDelete
  8. tu dia iffah sumber inspirasi.hehehehe

    apepun, kelas aku pun nak mula dah minggu depan..

    ReplyDelete
  9. -apsal akak tak nampak laut mati tu? kalau ada gambar yg jelas, letak la ya. kalau ada cerita lagi baik.

    -alhamdulillah..dah thn 2 awak!

    ReplyDelete
  10. sedaknyo dio g bederak.. hehehe

    ReplyDelete
  11. seronoknya travelling
    selalu dgr cerita pasal jordan sbb kakak belajar disana ;)

    ReplyDelete
  12. erkk gaya traveller kah itu ? keh3..
    travel la selagi boleh travel nikmati keindahan alam ciptaan Allah.. :)

    ReplyDelete
  13. seronok r bro jalan2..

    jom baca sekejap..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/sila-baca.html

    ReplyDelete
  14. len kali ltk gmbr 4-5..saper takmo tgk gmbr biar dia x. kami yg teringin nak tgk blh tgk..ekeke

    ReplyDelete
  15. kalau diberi peluang mmg teringin nak ke Jordan! :)

    ReplyDelete
  16. mata aku tak salah nampak ke?

    nape aku? iffah lain ke? err

    ReplyDelete
  17. gile beshh.. tingin nya nak ikuttt...

    ReplyDelete
  18. lama x dengar cite HJ.hihi
    err mata akak mmg x tajam.x nmpk laut mati..

    study molek2 deh...teringinnya nak study oberseaaa

    ReplyDelete
  19. wah, traveller gitu. haha. seronoknya boleh jalan2.

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia