manusia itu syaitan

31 comments
tahu tak korang yang dalam kalangan manusia ni ada sebahagiannya terdiri daripada syaitan - syaitan..? ini adalah fakta dan bukannya auta..hehe.. mungkin nampak mustahil kan..? mana mungkin manusia menghasilkan kilang syaitan..

mustahil syaitan sama syaitan, keluar anak adalah manusia berdarah syaitan. amat mustahil manusia berkahwin sesama manusia tetapi keluar anak syaitan. sedangkan kita sendiri tidak pernah nampak macam mana rupa sebenar syaitan... inikan pula anak syaitan..semuanya mana mungkin..

habis tu.. macam mana dengan fakta yang adanya syaitan dalam kalangan manusia? Dari Abu Dzar r.a ; beliau berkata, Rasulullah s.a.w bersabda : " Wahai Abu Dzar, mohonlah perlindungan dengan Allah daripada syaitan - syaitan dalam kalangan manusia dan jin." Aku ( Abu Dzar ) berkata : Adakah dalam kalangan manusia juga wujud syaitan - syaitan? Rasulullah s.a.w bersabda : "Ya". - (hadis riwayat Ahmad)

nampak tak..itulah buktinya. Nabi kita sendiri yang kata. makna syaitan kat sini bukan lah jasad tu jasad setan.. setan kat sini adalah perangai mahupun tabiat. contohnya membazir. perangai setan yang dah memang setan..

jauhilah akhlak syaitan dengan melazimi masjid..


*jangan tiru perangai syaitan dan cuba cek diri betul2 bila ada orang panggil kita setan..kah3
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

31 comments:

  1. assalamualaikum H.J...yer la kita kena cek juga diri kitakan jgn asyik nak ckp kat org je ...peringatan yang baik buat semua...:)

    ReplyDelete
  2. bila jahat macm setan...tapi kalau baik, lebih baik dari malaikat...

    MANUSIA...sebaik² ciptaan Allah

    :)

    ReplyDelete
  3. sentiasa check diri sendiri. Eza tak baik mana pong.. :)

    ReplyDelete
  4. marilah sama2 kita m'jauhi perangai setan :)

    ReplyDelete
  5. syaitan bertopengkan manusia..

    have a good dayyy bos.

    ReplyDelete
  6. ok fine!! aku tgh cuba usaha terai mkn smpi habis skang nie... :D

    ReplyDelete
  7. setuju dik
    skrg pun dah nampak banyak manusia bertopengkan syaitan dah kuar
    bunuh , rogol , zina macam2 lagi huhu takut jadinyaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  8. p/s: InsyaAllah suatu hari nanti :) doakan Eza..

    ReplyDelete
  9. moh kite jauhkan diri dari setan...

    ReplyDelete
  10. cantiknye gambo tu...bila nak dapat pergi sna erk? HDR ke awk?

    ReplyDelete
  11. i even live satu rumah dgn setan.

    no offence.

    ReplyDelete
  12. yeahh, betul.. perbaiki diri sendiri utk jadi yg lebih baik ;)

    ReplyDelete
  13. kdg2 mmg jadi kwn setan..sbb bazir mknn. huh, susah!

    *cun gambo..

    ReplyDelete
  14. kakaka leps ni kene hati2 dgn panggilan setan

    ReplyDelete
  15. janganlah kita menjadi kawan syaitan...hehe.

    ReplyDelete
  16. uh? tiba2 terkelu. kena cek balik diri nih.. huhu

    ReplyDelete
  17. mintak semua sama sama dijauhkan..
    dunia da nak kiamat.
    perangai pakaian semua da teruk teruk

    ReplyDelete
  18. dlm badan kita kan ada khanaz (xtau ejaan betul je tidak). khanaz tu kira mcm syaitan juga la kan? ke bukan? huhu. dulu ada belajar tapi dah lupe. ehheeh

    ReplyDelete
  19. oo sifat syaitan rupanya...
    ringkas tp bererti
    thanx HJ

    ReplyDelete
  20. memang ada juga manusia yang tak mahu jadi syaitan, tapi tindak tanduknya sebijik menyerupai syaitan

    ReplyDelete
  21. nabi sendiri mengakui ada syaitan dikalangan manusia..dunia ni menakutkn

    ReplyDelete
  22. errr.
    then wa setan?
    ah tidak.
    insyaallah wa perbaiki diri wa supaya wa tak nampak macam setan

    ReplyDelete
  23. eh, jgn pggl sy setan..sila pggl comel.. ehh?? hahahhaa

    ReplyDelete
  24. kdg2 manusia bertopengkan syaitan pon ada..

    ReplyDelete
  25. hahaha best2 entry ni
    jum p shopping kat Isetan?
    hahaha

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia