Skip to main content

Kesempatan

Rasanya agak lama dah blog aku tidak di update. Hak3. Maklumla..org sibuk dengan pelajaran. Masa untuk blog ni tak difokus sangat. Lain la macam member aku yang minat sangat nesloo tu..dia tu memang dinafikan yang beliau sudah tak fokus sangat dengan belajar, skang ni dok tengah mengajar orang adala...

Tapi, kita kena ingat yang hidup ini tidak boleh lari dari belajar. Sampai mati kita akan belajar dan belajar. Jangan sesekali kita merasakan yang ilmu kita sudah cukup dan tak perlu ditambah lagi. Tak kisah la ilmu apa sekalipun. Yang penting belajar dan terus belajar. Dan ingatlah untuk kita sentiasa berdoa kepada Allah Taala agar ilmu yang kita belajar itu adalah ilmu yang dapat memberi manfaat.. Tak macam tu ke?

Itu macam nasihat la sikit. Aku setakat nak nasihat orang sikit - sikit tu boleh la.. Nak nasihat banyak-banyak takut korang pula yang tak leh terima yang aku ni sangat bagus. Kah3..

Hee..di kesempatan ini, aku nak mintak maaf banyak - banyak kat sesape yang telah follow belog ubibadok ni. Secara balasannya, mesti korang yang follow aku tu nak aku follow balik kan.? Kat sini aku nak bagitahu yang aku mintak maaf sebab server buat hal. Aku tak tahu la pasal internet kat sini ke, ataupun pasal lappy aku. So, yang mana follow aku, lepas tu tngok follower kat blog dia tu tak bertambah, boleh la pelan-pelan nk unfollower aku..keke..aku tak kisah sebab belog aku pom bukannya ramai follower. Tu pom hajat nak buang je widget follower. Haha..

Di kesempatan ini jugak, aku pom tak tahu nak tulis apa sebenarnya. Hakhak. Tapi, buat masa skang ni aku dok tengah countdown nk tngok game Arsenal nga Barca. Ada dalam 30 minit lagi. Tapi, yang masalahnya, aku tak de port nak tengok malam ni. Port yang ada jauh sangat..tambah - tambah tak de transport yang laju sikit. Kalo setakat jalan kaki tu sampai je. Tapi, sampai je kat port tu, basah lencun baju aku. Disangka orang aku pulak yang main dengan Barca. Hakhak.

Apa - apa pom, untuk game malam ni, sokongan aku tak berbelah bahagi. Hanya untuk myheart iaitu Arsenal. Hehehe. Korang yang mana sokong Barca tu jangan benci pula kat aku. Kita bersaing secara sihat ye. Kekeke. Angap je Arsenal ni adik kepada Barca. Adik pom, tak mutahil boleh menang dengan abang  kan?

so, aku blah dulu la. Tengah ikhtiar nak tengok macam mana game malam ni. Satu lagi, hajatnya, entry aku tak akan ada bnyak sangat gambar sebab internet kat sini akan slow kalo kita upload something. So, aku malas nak menyeksakan internet dan juga diri aku untuk upload gambar - gambar yang tak seberapa penting. Keke..

Sekian.

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google