Skip to main content

News Update

Salam dan selamat pagi semua. Macam biasa, berita latest yang aku dapat pasal Arsenal dan teros je aku kongsi kat sini. bagi korang yang dah pom tahu berita yang akan aku bgtau ni, korang tak yanh baca la...Tengok² je. Aku pom tulis cincau²  je ni.

Wenger dan Chamakh

Jadik, untuk hari ni, aku ada 2 3 berita untuk korang semua. Aku bagi extra sket sebab kelmarin aku tak update. Mungkin hari Sabtu jadual dia cuti untuk blog ni. Berita ni adalah pasal transfer pemain yang berlegar dalam kelab Arsenal. Korang dah tahu yang kelmarin Wenger dah siap bergambar dah dengan Chamakh yang memang secara sah lagi halal dah jadi pemain Arsenal. Diorang ni siap bergambar lagi dan kalo dalam gambar tu, korang boleh tengokla yang Chamakh ni pakai jersi no.29.

 No 29 ni bro...hehe

Tahu je Chamakh nak datang, habis team Nike ni berkalut ribut nak siapkan jersi berno.29 ni untuk Chamakh. Wenger dah bagitahu awal² lagi yang Chamakh akan datang jugak musim panas ni, tapi, diorang ni buat tak endah je. Tu lah akibatnya. Kena print baju Chamakh dalam keadaan kalut dan gopoh. Diorang ingat yang WEnger ni main² sebab musim lepas Wenger dah gagal untuk dapatkan Chamakh. Jadi, untuk itu, Wenger bagitahu yang dengan sahnya Chamakh ini, dia mungkin akan meneruskan lagi dengan beberapa pemain baru untuk diikat kontrak.

Masih terapacak..?Hahha

Wenger jugak memberitahu yang dia tidak lagi akan mencari penyerang kerana dia sekarang mempunyai cukup banyak penyerang untuk dibuat pilihan. So, kalo dah banyak pilihan tu, harap kena banyak la Arsenal skor gol untuk musim depan. Betol tak?Hehehe... Wenger bagitahu yang sekarang ni dia tertumpu kepada bek tengah dan jugak keeper. Pasal midfiled tu,,kita cakap pasni. Gallas dikatakan membuat demand yang tinggi pasal gajinya, dan seperti yang kita maklum, WEnger ni pantang benar kalo p;ayer yang main tak best, tapi demand gaji ynag mahal². Dan keeper aku rasa dalam 2 kemungkinan lagi sebab Wenger masih ada 2 lagi keeper muda dalam simpanan. Hehe..

We tried to buy him in the summer last year, it didn’t work but we kept in touch. In the end, [this summer] he was free, had a few clubs interested in him but he finally decided to join us because we showed our interest early on.
We have enough players up front so we will now look into other areas as up front we have what we need. We are now working very hard and we’ll get one or two more signings, that’s for sure.
Silva ganti Fabregas?

Ni untuk entri pasal midfiled kita Fabregas. Fabregas nampaknya nak jugak kuar dari Arsenal ni. Aku dapat laporan yang Fabregas ada jugak menghubungi Wenger supaya deal dia dengan Barcelona dipercepatkan sebelom World Cup ni. Tak sabar² Fabregas ni. Kalo ye pom, slow² la, Wenger banyak lagi keje lain.

Aku ke calon yang sesuai??hehe

Entah la Fabregas ni, orang suh bertahan semusim lagi, dia tak nak..Kurang² pom, bagi muka la sikit kat Wenger tu. Jadi, Wenger telah menyenaraikan Silva sebagai pemain terbaik yang dapat menggantikan tempat Fabregas. Aku pom tak tahu kenapa Wenger nak pemain Spain gak. Mungkin kualiti diorang ni tinggi dan terbukti berkualiti. Wenger menjagkakakan dapat memujuk Silva untuk pergi ke Arsenal memandagkan partner dia kat Valencia, David Villa dah pom pegi ke Barcelona. Tambah² plak, skang ni Valencia kesuntukan wang.

Plan Wenger, dia nak kuarkan 17 juta duit hasil penjualan Fabregas tu untuk membida Silva. Tapi, nampak cam ada halangan sikit nak dapatkan pemain bertahi lalat kat dagu ni. Real Madrid dan City dikatakan menaruh minat yang tinggi gak kat pemain ni. Jadik, aku rasa, Wenger kena senaraikan 2 3 orang lagi calon untuk gantikan tempat Fabregas ni.

Merida mahu Pergi?

Ni mungkin berita yang last kot untuk entri kali ni. Letih jguak aku nak taip banyak². Takpom simpan je untuk esok. Ok kan? Berita ni pasal pemain muda kita Fran Merida. MErida ni aku dok peratikan yang sejak 2 3 bulan lagi dia dan agen dia dok bising dan main ugut mengugut Wenger untuk kuar dari Arsenal.

Nak blah dah ke Merida?hehe

Jadi, untuk berita pasak diorang ni, Merida menyatakan yang dia ingin keluar dari Arsenal dan berhijrah ke Atletico Madrid yang sedia menawarkan dia kontrak. Nampaknya Merida kita ni dah tak tahan dok di Arsenal. Berasa dirinya star la tu. Hehe.. Menurut agen dia, Merida mahu keluar dari Arsenal sebanb nak dapatkan peluang bermain denganlebih kerap. Sebab tu la dia nak pergi dari Arsenal. Ini bukan soal wang ma..ini soal peluang banyak main atas padang. Lu ta de paham ka? Haha..

Merida o Merida...aku pom tak tahu nak komen apa pasal ko. Aku nak tunggu musim depan je dan tengok sama ada ko masih dok di Arsenal ataupom dah p kelab lain. Wenger tu dah baik sangat offer ko kontrak nak sambung, tapi ko tolak. Pemain muda lain yang sebaya cam ko tak de pom dok merungut nak p ke kelab lain. Rilek la bro, masih muda lagi, main sikit² dah la..Haha,,

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google