Skip to main content

Fabregas Mahu Pergi..

 selamat jalan ye...hehe

Salam semua. Aku harap korang yg baca entri ni harap jangan cuba membuat andaian yang buruk² pasal Fabregas sebab entri kali ini aku dah ambil dari sumber yang sahih...Cuma yang aku dok bimbangnya,,sumber ni betol² sahih ke tak pasal bab ni.

Okey..pasal Fabregas yang mahu pergi dari kem Arsenal dan mungkin dia tidak lagi akan menyarung jersi baru Arsenal pada musim depan. Sumber yang aku dapat dari The Sun (UK) bagitahu yang Fabregas sudah bertemu 4 mata dengan Wenger dan meminta benar² agar Wenger ni melepaskan dia untuk bermain di kelab Barcelona pada musim depan.

Bingai betol la. Fabregas ni nampak cam bersungguh sangat nak kuar dari Arsenal kalo  ikut akhbar The Sun tu. Tapi, korang jangan ambik mudah selagi tiada keputusan rasmi yang Fabregas bukan lagi milik Arsenal. Korang kena ingat yang Fabregas ada kontrak dengan Arsenal ni sampai tahun 2014. Barcelona pom aku ada  dengar berita dah buat deal dengan Arsenal untuk dapatkan Fabregas ni. Dengar² 30 juta pound, tapi Arsenal up lagi 10 juta pound, biar kasi 40 juta pound. Kaptenkan, kena la mahal sikit.

Aku dok rasa yang Fabregas ni makan pujuk rayu Xavi dengan kuncu²nya la. Sebab apa? Sebab dalam 2  3 hari lepas ni, aku dok perati yang kuat sangat Xavi dok pujuk si Fabregas ni. Tambah² plak, Fabregas skang ni dok berlatih dengan skuad Sepanyol. Lagi berair hati Fabregas dok dengar pujuk rayu pemain Barca dalam kem Sepanyol.

Sebelom kita dah bising kan yang Barca bagitau Fabregas yang dia akan terima tawaran ni untuk kali terakhir ataupun pintu untuk dia jadik player Sepanyol tertutup buat selama²nya. Ni yang aku rasa Fabregas rasa tergugat ni sebab dia nak sangat main nga kelab Barca. Mana boleh tak nak main, sejak kecik lagi ayah dia hantar pergi main kat akademi Barca. Haha..Entah la Fabregas, ko buat la keputusan terbaik. Tapi, kita orang berharap sangat yang ko tak pergi dari Arsenal.

Jadik, kita engok la apa reaksi Wenger selepas ni. Fabregas mintak kat Wenger supaya urusan kontrak dia ni akan selesai sebelom World Cup. Katanya, senang sikit nak fokus kalo masalah pasal kontrak ni dah setlle. Kalo jadik, Fabregas mungkin akan jadik pemain Barca untuk musim depan dan bersama² ialah penyerang baru iaitu david Villa. Siot betol.. Fabregas dan Villa. Complete r Barca. Tip top. Huh. Bunyi²  yang diorang bersedia nak tukar Ibrahimovich kalo Arsenal setuju nk jual Fabregas. Mal oi...tak yah la Ibrahimovic tu, baik ambik yaya Toure ke..hehe..

Takpe,..kita tunggu je sebelom World Cup ni sama ada Fabregas pergi ataupun tak dari Arsenal..k.Adios..hehe

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google