Skip to main content

PERGINYA SAHABAT, HANZALAH

Hanzalah di tengah memakai baju belang

إنا لله وإنا إليه راجعون
Telah perginya sahabat kami, Ustaz Hanzalah dari dunia yang fana ini pada malam tadi. Ajalnya telah tiba. Takdir Allah. Tidak lewat seminit, tidak awal seminit.
Awalnya, Ustaz Hanzalah dimasukkan ke hospital kerana kemalangan pada awal pagi ketika dalam perjalanan ke sekolah. Ketika itu, keadaannya tidak sedarkan diri. Doktor pula mengkhabarkan ada sedikit pendarahan dalam kepala.
Semoga Allah mengampuni dosa-dosanya.
Seorang sahabat yang baik. Tidak pernah merungut jika diberikan kerja. Jarang menolak jika meminta pertolongan. Tuturnya tidak banyak dan bicaranya juga sopan dan tertib.
Pernah dulu jika perlu mencari pengganti kelas al-Quran malam, Hanzalah adalah tempat untuk meminta pertolongan.
“Lah, ganti kelas kawe malam ni boleh ke?”
“Boleh. Beres!” Tanpa banyak tanya, tanpa banyak kerenah, terus saja dia menerima.
“Lah, AJK Persiapan Tempat, boleh ke?”
“Boleh.” Elok saja dia membereskan tempat untuk suatu program yang ingin diadakan.
Sungguh dan betul. Orangnya amat senang untuk menolong orang lain. Orang Kelantan kata, ‘Mudoh bbaso, seney kkiro’.
Semoga Allah merahmati dan menempatkan roh Ustaz Hanzalah bersama dengan orang-orang yang soleh dan beriman. Semoga Allah mengganjari syurga buatnya.
Sungguh, kematiannya peringatan buat kita yang masih lagi hidup.

Comments

  1. SAlam takziah atas pemergian sahabat tersayang. Al fatihah

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda.

Popular posts from this blog

Selamat Tahun Baru 2014

Entry pertama untuk tahun 2014. Tahun baru tidak ada makna buat student yang berkesedudukan dengan final exam pada 1 January. Tarikh satu January tidak penting. Apa yang penting adalah menghitung tarikh untuk last paper. Setiap malam dan setiap hari menghitung detik last paper. Stress menghambat.  Memaksa otak untuk berpenat lelah. Memerah otak, mengembangkan kapasiti simpanan dan bersiap sedia untuk dimuntahkan pada esok hari. Kekadang bila fikir pasal study, akan ada satu perasaan yang menghasut jiwa untuk merasakan yang alam study ni penuh dengan tekanan. Berasa yang alam study ni satu alam yang penuh dengan stress dan ingin cepat - cepat masuk ke alam pekerjaan. Sedangkan dalam masa yang sama, orang - orang yang berada dalam alam pekerjaan merasakan yang mereka merasa indah dan seronok bila berada dalam alam pengajian. sama ada alam persekolahan mahupun alam universiti. Nampak di situ? Manusia tak pernah merasa bersyukur. Tak pernah merasa cukup. Haha. Bagi student yang ci

CERAMAH PERDANA USTAZ AZHAR IDRUS 21 OGOS INI!!

Sesiapa yang ada masa dan kesihatan tubuh badan, jemputlah datang ke ceramah Ustaz Azhar Idrus. Dalam poster dah bagitau dan sudah pesan supaya bawa alas dan lapik duduk awal - awal sebab tempat duduk biasanya akan tidak mencukupi. Bawak sejadah lagi sedap, macam tempat duduk ala - ala VIP gitu. **Luangkan masa untuk ilmu, insyaAllah berguna dunia dan akhirat.

match lawe Burnley esok tuh....

Assalamualaikum adik kakok, abe2...segalo puji dan syukur di hadrat kan kepada ALlah Taala Tuhan yg menciptokan segalo makhluk di atas muko bumi ini kerano pok2 kito dpt lagi hidup pado hr ini utk beribadah kepada Nya..Selawat dan salam jgok kpd Rasul Pembawa rahmat iaitu Muhammad S.A.W... Syukur jgok skali lg sbb penulis blog kito hr ni napoknyo msih lg brnyawo tmboh plok nga ado kudrat untuk m'updtekan blog ubibadok nih... Pok2 kito pakat tau doh blako yg team kito ni akey lawe nga Burnley male esok..The Gunners kito akey main d kapong sek Burnley..Mungkin sek2 kito ugoh kalu main d kapong sek Burnley..tp gak..wak tu jange rusim sbb sek kito baru ni pom blh meney time lawe Liverpool. tu pom main kapong Liverpool, Anfield. Tmpat main loni tok petim mano...wak petim loni iolah semangat pemain2 kito tuh..sek yo main ni..nk meney ke dop..?? tu jah wak petimnyo..ko belah mano..?? tok cayo..??kito dgr gapo wak Walcott kito oyak... "Kami ingin memberikan sesuatu kembali kepada para