Study Last Minute

7 comments


Perlahan tangan ini membawa kudrat. Meratah petak – petak keyboard dengan penuh tenang. Cuba mencoret sepatah dua untuk ubibadok. Bersamanya dirangkul janji-janji yang belum dilunaskan. Janji ingin sehidup dan semati. Sungguh, diri ini penuh dengan kelemahan. Harapan dan janji menjadi azimat.

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata sesal akan diri ini. Sungguh hiba diri ini bila test dipostponekan oleh lecturer. Bertungkus-lumus berjaga malam, menghabiskan sisa – sisa sukatan pembelajaran. Padah study last minit. Mata menanggung seksa. Otak menanggung beban. Tapi, dia sentiasa ada di sana... membuat diri ini mampu tersenyum. Hilang segala bebanan.

Sering kali saja diri ini suka study di minit – minit yang last. Satu tips di sini untuk mereka yang sukakan cabaran study last minit agar tidak mengantuk di kala malam menjelma. Usahlah diisi perut yang serba boleh diisi itu dengan nasi di kala senja berlabuh. Nanti belum sempat malam menjadi tua, kamu sudah lena diulit bidadari kayangan. Sungguh indah dan asyiknya belaian si bidadari.

Sedarnya kamu esok pagi… bidadari hilang entah ke mana. Yang ada cuma penyesalan. Sumpah – seranah di rejam dengan padu ke atas diri sendiri. Terasa sangat bodoh diri ini. 21 tahun di muka bumi. Tidak tahukah yang masa itu tidak boleh diputar dan diundur kembali? Alangkah ruginya orang – orang yang tidak mengambil pengajaran.

** study last minute ada pro and kontranya, rasa sendiri mana yang kena pada diri kita. hehe
**awak, minta maaf jika diri ini laju menutur kata – kata yang boleh merobek perasaan dan jati diri. Sesungguhnya, diri ini amat lemah. jangan jadikan ayat saya tadi sebagai benteng antara kita.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

7 comments:

  1. ni tiru aku ke hape ni polka dot biru jugak.. hahaha


    ReplyDelete
  2. Aku pun suka study last minute.Tapi kena strategic lah.

    ReplyDelete
  3. akak tak boleh study last minute ni, jadi gementar.

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum h.j....semoga berjaya yer...:)

    ReplyDelete
  5. mmg study last minit ade pro n kontra..huhuhu..bi taufiq wannajah..mmg sume student mesir ngn jordan nk exam ye?

    ReplyDelete
  6. stadi last menet tu lagi umphhhh sebenarnya. haha

    ReplyDelete
  7. ehh , ayat abang smart laa... santai je bace

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia