Syiah itu Bahaya

29 comments
Sekarang ni macam dah menular ajaran Syiah kat negara kita.. aku rasa macam tak sedap hati. Ramai rakyat kita kat Malaysia ni masih buta dengan kesesatan Syiah. Masih mengatakan yang Syiah ni tidak salah. Tidak bercanggahan dengan Islam.

Janganlah kerana seseorang yang cintakan ahli keluarga Rasulullah s.a.w sanggup menerima ajaran Syiah kerana beranggapan Syiah ni kasih dan sayang terhadap ahli keluarga Baginda lebih dari segalanya. Apakah selama ini Islam Sunni tidak memuliakan dan tidak cinta kepada kaum kerabat Baginda.?

Amat dangkal. Aku cuma tak mahu rakan - rakan blogger kat luar sana mengiktiraf kepercayaan Syiah ni adalah satu ajaran yang betul. Sudah cukup dengan huru hara yang Syiah porak-perandakan di dunia abad ini. Majlis Fatwa pun dah mengeluarkan fatwa yang Syiah ni adalah sesat. Sanggup mengkafirkan sahabat baginda yang paling akrab iaitu Saidina Abu Bakar R.A.!!

Bagi yang malas mencari fakta dan dalil tentang kesesatan Syiah tu, satu je aku pesan.. pegang kuat kuat yang Syiah ni tak boleh dipakai. Tu je. Datang apa je pasal kebaikan Syiah yang korang dengar, terus pasak dalam hati yang Syiah ni tetap tak betul.

PS: Serius..hal ni makin meruncing kat negara kita dan semakin menular. Aku sayang sesama rakan blogger dan tak nak ada rakan blogger yang terpengaruh dengan Syiah ni.
PS : Kalau ada blogger Syiah yang terbaca ni..jangan nak bantah..bantah dalam hati je.malas nak jawab banyak2
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

29 comments:

  1. aku baru dengar lepas baca belog ko..

    ReplyDelete
  2. Islam itu mudah..tapi jgn dipermudahkan untuk kepentingan sendiri

    ReplyDelete
  3. diorg yg menyusahkan fikiran sendiri.. haishh..

    mekaseh ustaz!!

    ReplyDelete
  4. dahsayt kan syiah ni. dekat area rumah aku ada beberapa markas tersembunyi.

    tak payah la nak kabel kabel ngan nestle tu.biar menang dengan usaha sendiri. nanti kene share dgn ko..hihihihi

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum H.J...kenapalah jadi macam ini skg susah nak ckp mudah2an jgn terpengaruh sudah la....

    ReplyDelete
  6. yup..tau..thanks sbb ingtkn lg :)

    ReplyDelete
  7. hurm...makin menular yerr...tq bagitau info ni.

    ReplyDelete
  8. pernah dgr tapi tak tahu in details >_<

    ReplyDelete
  9. aku tak tahu sangat pasal syiah ni.
    boleh bagi contoh tak pasal ajaran syiah yang ada dalam negara kita ni?

    ReplyDelete
  10. kat sekolah aku dulu ada sorg budak syiah
    taktahu apa nasib dia skrg

    ReplyDelete
  11. kene beringat ni~

    mekasih HJ..~

    hingga ketemu lagi.rehat panjat dari blog buat sementara~ ^^

    ReplyDelete
  12. org kat msia ni hudp berdasarkan acuan yg tercipta dari dulu..mereka xsedar pun apa yg salah apa yg betul..

    ReplyDelete
  13. Mmg betul..sbnrnya dh berkembang lama di m'sia. Akak ada tengok rncgn tv -isu akidah. Yg terikut ni biasanya yg tiada/kurang asas agama.

    ReplyDelete
  14. berpegang dgn Al Quran n As Sunah..kalo xtau kena kaji n tanya pd yg arif..kan.hehe

    ReplyDelete
  15. hahaha..sempat lagi tu warning kat syiah jgn komen byk..kah3x

    semoga kita dikuatkan iman dan akidah...masa mula2 buat kajian pasal syiah nie mmg terkejut gak smpai kafirkan para sahabat bagai..huhu

    ReplyDelete
  16. baru tahu lepas baca ni..macam2 sekarang ni.akhir zaman katekan.

    ReplyDelete
  17. hurmm...
    mekaseh hj tlg peringat..
    lamo xsinggah sini.. busy2..
    hahaha..

    ReplyDelete
  18. syukran atas perkongsian..minta anta wat artikel ringkas psl syiah ni blh?mudah utk blogger lain tahu ape sbnye syiah ni dan keburukan die..terima kasih sekali lg..

    ReplyDelete
  19. terima kasih tp blh terangkan tak dgn lebih lanjut. huhu.

    ReplyDelete
  20. Rietta xbrani nk ckp apa...rietta xbrp arif tntg pkara nie...

    ReplyDelete
  21. mendengar pendapat x salah , mengamalkannya kenalah bertanyakan dari org yg lebih arif ;)

    dikk kemana ?? dah lama x singgah umah akk .. awat ?? majuk ke ekekekke

    ReplyDelete
  22. fitnah akhir zaman.
    semakin takut dengan dunia ni sekarang.
    ;'(

    ReplyDelete
  23. yup, ada kawan2 yang terlibat dengan syiah ni.. dari gaya dieorang dapat kesan dah... bila tak mampu nak nasihat, kita jauhkan diri dari mereka. takut terpengaruh.

    ReplyDelete
  24. dgar cerita dri kwan2 kat perlis ni pun, bnyak syiah jgak.. tak tau la btol ke tak..

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia