segmen H.J

32 comments
salam 4 ramadhan. aku sebenarnya nak buat segmen untuk hari ni. segmen ni senang jek.harap2 ada je yang join..sorang pom jadi.hehe...

syarat syarat :

1. buat tajuk entry : H.J : SEGMEN INSAF

2. taruk header cabuk aku tu..dan linkkan kan entry ni..
3. entrynya korang kena hurai sikit salah satu hadis kat bawah ni.ingat..salah satu daripada 3 tu jek.
4. hurai @ citer je apa apa pom..janji apa yang korang faham. 2 3 keping ayat je.
5. siap tinggalkan link kat ruangan komen.


Hadis Pilihan :

1. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda “Perbedaan antara puasa kita dengan puasa ahlul kitab terletak pada makan sahur” (HR. Muslim)

2. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Manusia akan senantiasa dalam kebaikan selama mereka menyegerakan berbuka” (HR. Bukhari-Muslim)

3.Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda “Barangsiapa yang memberi makan berbuka kepada orang yang berpuasa, maka dia mendapat pahala seperti orang yang berpuasa tersebut tanpa mengurangi pahala orang yang berpuasa tersebut sedikitpun juga” (HR Tirmidzi, shahih).

segmen ni bukan apa..sambil2 berblog..boleh gak tahu sepotong dua hadis nabi kan dalam bulan2 pose ni. sambil sambil tu uji setakat mana kita paham hadis  dengan pale hotak kitakan?hehe.hadis hadis basic je ni..

p/s : kalo tak nak join jangan kutuk aku tau..hehe

yang menyertai :



http://ceritapen-ungu.blogspot.com/2011/08/hj-segmen-insaf.html

segmen ni aku tutup sampai pukul 11 malam ni sempena kehadiran ustaz azhar di stadium kelantan
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

32 comments:

  1. wahhh HJ buat segmen la,eh nak join tp ilmu kurang sob3x,nak kena pk habis2 dulu ni =P

    ReplyDelete
  2. maaf la, tak dapat nak join. nak pergi kerja dah ni. balik malam. huuuuu.. sadis tak dapat join~ ;(

    ReplyDelete
  3. salam ramadhan... sy join...

    http://putributterflypunyablog.blogspot.com/2011/08/hj-segmen-insaf.html

    ReplyDelete
  4. wah..mcm menarik segmen ni..nanti nak join la
    insyaAllah =)

    ReplyDelete
  5. kita hendak cuba join segmen ni..

    http://umealong.blogspot.com/2011/08/hj-segmen-insaf.html

    ReplyDelete
  6. nice segmen HJ..smbil2 kongsi ilmu kan..

    ReplyDelete
  7. segmen menari dengan perkongsian ilmu yang berguna.

    ReplyDelete
  8. bagus segmen nie .. insyaallah akak joint :)

    ReplyDelete
  9. fuhh nak fahamkan hadis memang susah bro..jap hez fahamkan dlu k?bru join..

    ReplyDelete
  10. wahh..
    ni segmen lain dr lain nih HJ..hehe

    ReplyDelete
  11. insyaallah nanti anis join..:)

    ReplyDelete
  12. nt ade yg slh hurai cm ne..hadis kne fhm btol2 bru blh hurai..

    salam ramadhan.. :)

    ReplyDelete
  13. bagusnyooo wak segmen gitu...

    ReplyDelete
  14. :)kalau hadiah menarik kan ni.....sure ramai join ubibadok
    kejap lagi nak keluar dah.....xdan kot

    ReplyDelete
  15. hish,, H.J.. ni segmen paling mencabar.. saya try cikit la k.. =)

    ReplyDelete
  16. H.J .. saya da cuba... ;)

    http://ceritapen-ungu.blogspot.com/2011/08/hj-segmen-insaf.html

    ReplyDelete
  17. la wei..
    apesal sekejap sangat?
    lame la sket..
    smpai esok malam ke..

    ReplyDelete
  18. bagusnya HJ..teruskan usaha anda menyampaikan dakwah

    ReplyDelete
  19. salam HJ.nak join.;D insyallah. btw, singkatan nama awak sama dengan singkatan nama betul saya. ^_^

    ReplyDelete
  20. dah join.. bace je la ekk wlpn aku rsa huraian aku tak hebat mana..

    http://cikten10.blogspot.com/2011/08/hj-segmen-insaf.html

    ReplyDelete
  21. http://www.sunahsukasakura.com/2011/08/hj-segmen-insaf.html

    ringkas je...takpe kan...

    ReplyDelete
  22. http://kittykucingaku.blogspot.com/2011/08/hj-segmen-insaf.html


    join

    ReplyDelete
  23. Sertai..

    http://cintakuntumansyurga.blogspot.com/2011/08/hj-segmen-insaf.html

    ReplyDelete
  24. http://platunkhaz.blogspot.com/2011/08/plan-no-428-hj-segmen-insaf.html

    join XD

    ReplyDelete
  25. saya joinnn juge!


    http://aimieamalinaazman.blogspot.com/2011/08/hj-segmen-insaf.html

    ReplyDelete
  26. ugoh aku de jamil start wt segmen gk. haha

    ReplyDelete
  27. dah pukul 11 suku, xbleh dah ke?? hailaaa, susa da nak on9 skrg...

    ReplyDelete
  28. saya copy hadith utk entry saya..
    thanx ya :)

    http://suhailisarif.com/2011/08/day-5-misi-30-hari-mencari-cinta/

    ReplyDelete
  29. aku nak ucapkan tahniah pada bakal pemenang nanti..

    ReplyDelete
  30. alaa sygnya nadh tak sempat. huu T.T

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia