3 Mat Hitam...

Leave a Comment
Assalamualaikum..berjumpa lagi kita semua dalam blog yg tak seberapa ini. Ni pom editor aku berpulas kpala hotak dia utk blog ni nmpak cntik sikit. Mklum lah, dio orang yg berpngalaman. Kalo korang nk tau, dialah yg bg nasihat Loqman Al hakem tuh. Aku pom tak tahu nsihat yg Lokman tggl kat anak2 dia dan untuk kita scara amnya. Jadi, kalo korang nk dgr tazkirah lg, korang suh la kat shoutbox tu, suh dia post lg psl wasiat Lokman Al-Hakim. Aku nk bg pom tak pandai..Hahaha..

okey, kita trus kpada 3 mat hitam. Korang msti trtanya2 sbb ramai benor mat hitam yg ada dalam arsenal ni. Tp, kali ni, aku sbut 3 je..Nmpak cam misteri kan..??Korang msti nk tahu sape 3 org mat hitam yg aku nk cerita kat sini kan. 3 mat hitam tu ialah Diaby, Gallas dan Sagna dan ketiga2nya ialah org Perancis, sekampung nga Wenger kot. Mungkin Wenger dulu nih pnah jd tok pnghulu kampung mereka.haha,,

Okey pasal Diaby dan Sagna. Salah satu dr pemain yg bekerja dgn begitu keras semalam utk membntu Arsenal membelasah Bolton. Tak perlu lah aku nk citer lg pasal cite semalam sbb post sblom ni pom dh pnjang lebar. Apa yg kita tahu, Diaby ni mnglami kecederaan calf dan dia diganti dengan Eastmont smlm. Apa yg nk diberitahu di sini ialah yg kemungkinan 2 org Perancis ini akan berlepas utk b'aksi dengan Stoke pada hari Ahad ini.

“Diaby has a calf problem,” said Wenger. “The first news is not bad but he has a scan tomorrow [Friday] and we will know more from there.

“Of course, he is out for Stoke and certainly for the Villa game. There is hope he might be back for Manchester United but we don’t know yet."

Jadi, masalah yg dihadapi oleh Sagna pula ialah mslh bahu yg memaksanya utk berehat dan dijangka terlepas juga aksi menentang Stoke di kampung halaman mereka untuk peringkat ke 4 piala FA. Aku rasa yg Sagna ni mungkin letih sgt kot jadi bek kanan dan tak de masa utk dia berehat. Jadi, bgus gak kalo Wenger bg dia rehat, dptlah nk betol2 urat yg panas sbb main bnyak sgt. Haha..

“From last night no [we lost no-one else]. But some have played on the fringe like Bacary Sagna, who has a bad shoulder. He will absolutely need to be rested. I will assess the situation on Friday and Saturday. But we will certainly make use of the squad.”

Berita untuk Gallas ialah satu gembira yg ptut dikongsi olh kita semua. Manakan tidak, Gallas yg diiselubungi kontraversi yg hangat skejap2 tu terlepas dr hukuman FA pasal tackle dia trhadap Mark Davies. Sblom ni, Owen Coyle mmg tak puas hati dgn mat hitam botak ni sbb dia tackle pemain star mereka. Dia ckp lg, yg pngadil sptutnya mlygkan kad merah kt bekas kapten kita ni. Pro la sikit Coyle. haha. Dia ckp Begah dpt mnyamakan gol akibat pemain dia itu ditekel oleh Gallas dan gol yg dijringkan olh Fabregas smmngnya satu gol yg amat pnting kerana mmbangkitkan smngat the gunners. HAha..Coyle dah perit dah..tol tak..??

Okeyla.tahniah lah Gallas, dan selamat berjaya di ucapkan kpd Diaby dan Sagna dan semoga diorang smbuh dgn lbih cepat utk mgkalkan Arsenal di puncak liga. K. au revoir...huhuhu..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 komen:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia