Biar Jasad Kaku Terpenjara, Asalkan Jiwa Bebas Merantau.

Berhati - hati Ketika Berada di Tanah Suci

Wednesday, February 26, 2014 Posted by Hafizin Jamil 2 comments
Mungkin masih ramai yang mengganggap orang - orang yang berada di sekitar Mekah atau Madinah semuanya adalah baik - baik belaka. Tidak salah untuk bersangka baik terhadap semua orang bahkan itu adalah yang lebih baik dan lebih elok. Namun, perlu diingatkan yang tempat yang suci, tempat yang mulia tidak menjamin bahawa manusia - manusia berada di dalamnya turut mulia.

Dalam kawasan Tanah Haram (Mekah dan Madinah) ada sahaja pencuri - pencuri dan penyeluk saku. Mereka itu Islam tetapi mereka seakan tidak takut dengan hukuman Allah even Kaabah berada dekat dengan mereka ataupun kubur Nabi S.A.W hampir dengan mereka. Sebab itu, mana - mana jemaah yang datang menunaikan umrah ataupun haji, diminta untuk berhati - hati. Sentiasa mengambil berat tentang dompet yang berada dalam saku ataupun kocek lebih - lebih lagi selepas melakukan urusan penukuran mata wang.

Terbaru, ada satu kes yang mana ada seorang lelaki yang dipercayai ahli Syiah yang menyamar sebagai perempuan. Menyamar perempuan adalah senang bagi yang berada di Tanah Arab. Hanya menyarung jubah hitam dan berpurdah. Zahirnya cuma nampak biji mata dan yang selebihnya hanya berbalut dengan kain hitam. Syiah ini menyamar dan agendanya adalah dengan membahagikan gula - gula kepada kanak - kanak ataupun jemaah perempuan yang berada di sekitar tanah haram.

Gula - gula ini dikatakan gula - gula yang telah diubahsuai dan boleh menyebabkan jemaah perempuan menjadi mandul. Ini adalah agenda syiah yang paling licik dan jahat. Mereka lebih fokus kepada kanak - kanak perempuan. Mungkin juga kesan gula - gula ini lebih efektif kepada kanak - kanak yang belum lagi baligh. Begitu jahat dan kotor perbuatan dan pemikiran mereka. Sanggup menggunakan apa sahaja atas nama dendam kepada sunni.

Rentetan itu, mana - mana jemaah yang datang menunaikan umrah ataupun haji, diminta untuk berhati - hati apabila menerima sesuatu barang daripada orang yang tak dikenali hatta mereka semua ini berada di tanah suci. Tidak dinafikan sememangnya ramai yang suka bersedekah kurma mahupun kekacang kepada para jemaah di kawasan tanah suci. Mereka ingin merebut pahala bersedekah tetapi ada segelintir yang menggunakan cara ini dengan salah dan melebihi batasan. Syiah itu ternyata jahat. Api permusuhan yang tak pernah padam.

Jadi, ambil perhatian ye para jemaah yang ingin datang ke Mekah dan Madinah. Tanah yang suci, tanah yang mana tersebarnya Islam dan tanah kelahiran Nabi terakhir s.a.w itu tak menjamin semua yang berada di dalamnya akan masuk syurga. Tidak menjamin yang semuanya adalah orang - orang yang baik. Hanya yang menjamin kebaikan adalah iman dan takwa di hati.

Gambar gula - gula yang dikatakan datang daripada Iran untuk memandulkan para wanita Sunni.

2 comments:

  1. Info yg sgt bermakna.. X sangka sanggup mereka pergunakan anak2 kecil .

    Bab pencopet dompet mmg selalu yg terkena . Duit duduk dlm kocek yg berzip pun blh hilang. Pantas mereka ni menyeluk saku

    ReplyDelete