Skip to main content

perbaharui penangguhan PLKN

esok sehari lagi aku terminate broadband maxis ni..cukup la 2 bulan lebih aku guna..tu pom dalam sebulan bayar dalam 25 hinggit je..kita jumpa di saudi arabia nanti..line je 3G kat umah aku..tapi..nak bukak satu2 blog..dalam setengah jam jugak dok loading..

esok lusa..tapi satu barang tak packing lagi..sibuk nak buat pembaharuan penangguhan PLKN..aku pom tak paham..pasai apa datang lagi borang PLKN aku..aku tangguh itu hari banyak taun jugak..last2, aku belom sampai kat mesia utk bercuti dah sampai borang yang suh aku membaharui jika nak tangguh lagi..haish.

terpaksa la aku tangguh sebab masih belajar kan..?disebabkan sampai surat ni..last2 minit untuk menghabiskan masa kat umah hilang begitu je..so..kepada korang yang nak tangguh PLKN, pastikan korang tangguh sampai pihak plkn tak nak lagi hantar surat kat korang..satu lg jangan buat kerja last2 minit..aha

bila tak sampai surat senang la kan? tak perlu nak isi borang..tak perlu nak sediakan dokumen ataupun bukti untuk tangguh..kalo pompuan tak perlu paksa diri untuk mengandung semata mata nak tangguh plkn..kalo mengandung jalan halal tak pe la... hehe

ps : dokumen penangguhan aku bantai je..dia tak terima nak buat macam mana..ehe

Comments

  1. kalau penangguhan tak diterima jugak mcm mana? nak cancel pi mesir ke?..haha

    ReplyDelete
  2. ko kene PLKN eh.. nanti PLKN ngan adek2.. ok gak tu.. snang nak cari calon muda.. hahaha.. bila balik weh?

    ReplyDelete
  3. ish2..hantar jerlah borng tu..balik arab hati2..ehehe.....all the best..baik kita xdapat plkn..syukur alhamdulilah..

    ReplyDelete
  4. nseb bek dpt plkn awal2 gi b4 result kluar.. cian tgk kwan2 len trpaksa tangguh2 n ada gak yg stop continue study jap sbb mlas nk tangguh2..
    btw, plkn best wo xD

    ReplyDelete
  5. klu ko dh umo 29 taun diorg suh pegi PLKN lg cm ner? hihihi

    ReplyDelete
  6. owh, dah nak habis bercuti dah...

    ReplyDelete
  7. nasib baek aku tak terlibat dgn PLKN neh

    ReplyDelete
  8. hanya orang yang bertuah jer dapat tawaran plkn....

    selamat hari raya hj :D

    ReplyDelete
  9. nasib baik tak kena, HAHA

    ReplyDelete
  10. tak pernah terima surat cinta dr plkn..^^

    ReplyDelete
  11. haha.doa lebih sikit ms submit borang kali nei.hee

    ReplyDelete
  12. tah apa2 plkn.
    -.-

    ReplyDelete
  13. paksa mengandung..wakakak~ ape la nkooo ni hj oiii!

    eh, hj..akak nanti cam tak sempat nak jumpa nkoo..huhuhu...

    ReplyDelete
  14. lorh.. dpt plkn rupenya hahahaha

    ReplyDelete
  15. waahhahaaha..kau kene p lkn.nsb kau sdg bljar,kalau tak itam lengut mcm bontot kuali.kiki

    ReplyDelete
  16. da2..blek maddina laa dak kecik :P
    hak9!~
    thanks sudi raya umah nuru ary tu ye?

    ReplyDelete
  17. salam H.J....alamak H.J dah nak balik arab la....

    apa2 pun mama ucapkan selamat belajar balik pada H.J yer...

    dah sampai sana ingatlah mama n geng2 blogging kat sini yer...:)

    ReplyDelete
  18. hahha..nasib baik aku zaman aku tak de lagi PLKN. fuh..selamaaaatttt..

    belajar lek lok. rajin2. jangan lupa update entry.

    ReplyDelete
  19. all the best yee.. esok saya lak nak terminate berukben Celcom saya.. huhu

    ReplyDelete
  20. Ermm..Zaman akak dulu xder plkn2 ni..hehehe..

    ReplyDelete
  21. huhu kuat bebel lah ko.
    aku nak plkn tapi tak dapat.
    =p

    ReplyDelete
  22. plkn? wahhh interesting hee... tetibe tingat cite ops pocot.

    ReplyDelete
  23. haha..bell pun sama..tangguh PLKN.tak taw pe cter skrg.hehe..shhhhhh~

    ReplyDelete
  24. hehe..HJ ni adik ke abg ekkk..siap tangguh2 PLKN lagi..

    ReplyDelete
  25. haha. kawan saya ade yg nak berhenti blaja sbb da mls. sekali bila plkn panggil balik, terus nak sambung balik. huhu. pstu da sibuk nak kawen bagai sebab taknak g plkn. tula, dulu sengaja cari alasan taknak pegi,kan da kena. tp yg sengaja tulah padan muka. kalau yg ade sebab, agak kesian la.

    ReplyDelete
  26. haha..sbnarnya diorang dah siapkan list sape2 yg tgh blajr n x msuk bljar lg..jd bila free diorang akan pnggil kita

    ReplyDelete
  27. tngguh? huisyh.. best tu g plkn.. dh settle dh.. mse tu dpt pegi 2 bulan je sbb smbg blaja.. huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda.

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-