Jadual Kuliyah Ustaz Azhar Idrus Sepanjang Ogos 2014

2 comments

Ramadhan sudah berlalu pergi. Walaupun Ramadhan telah berlalu, tak bermakna hati kita juga mesti berlalu dengan terikut perkara yang alai. Tambahan pula sekarang adalah bulan Ogos yang mana negara kita akan menyambut hari kemerdekaan pada 31 haribulan nanti. Sungguh rugi orang yang mana hatinya sudah terikat dan merindui taman akhirat dengan latihan pada bulan Ramadhan yang lalu dibiarkan berlalu liar.

Jangan biarkan hati yang sudah basah dengan iman dan ketakwaan kepada Allah semakin kering dan kontang secara perlahan. Hadirkan diri dengan majlis - majlis ilmu dan ceramah - ceramah agama di sekitar masjid berdekatan dengan kita. Jadual di atas adalah salah satu contoh. Jadual Ustaz Azhar Idrus sepanjang bulan Ogos ini. Serata tempat dia mengajar dan majoritinya adalah di tempat tinggal beliau di Terengganu.

Benda semacam ini kadang - kadang kena paksa juga baru menjadi. Sudah fitrah sememangnya orang yang banyak dengan dosa susah untuk berbuat perkara kebaikan. Paksa lah diri dengan hadir walau sekali ke majlis ilmu dan sudah diketahui yang ceramah atau pun majlis dengan kehadiran Ustaz Azhar Idrus tidak akan bosan walaupun berjam - jam kita mendengarnya. Hadir walau sekali sebulan pun dah cukup. Hadir sekali, mana tahu nak datang lagi untuk kedua kalinya. Kan?

**cumanya, kalau malam 31 Ogos tu Ustaz Azhar Idrus live di Dataran Merdeka dari pukul 11 malam hingga pukul 2 pagi mesti best. (mesti tak ada plastik aiskrim 20 sen kan kat sana?haha)

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 comments:

  1. teringin gak nak tdengar ceramah UAI depan2

    ReplyDelete
  2. Salam.untuk bln 9 ni da jadual dop

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia