Mei 2014 Datang Lagi

4 comments
Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Entry pertama untuk bulan Mei. Apakan daya, orang sibuk yang tidak sempat untuk mengemaskini blognya. Mungkin juga tiada lah sibuk itu, tetapi menjadikan sibuk sebagai penyandar dan pengukuh untuk mencipta alasannya. Manusia yang sering beralasan ni kadang - kadang tak seberapa nak maju sangat dalam kehidupannya. Maju tu maju, mungkin akan mengambil sedikit masa. Perlahan lahan...

Sebenarnya, bulan Mei adalah bulan yang paling banyak peristiwa yang berkait dengan kehidupan aku. Salah satu daripadanya, Mei ini aku akan menempuh final year exam. Biarpun baru Mei, aku tak tahu kenapa orang menggelarnya dengan final year. Istilah ini seolah dipakai umum dalam kalangan pelajar yang menuntut di universiti. Mungkin juga Mei sekarang ni bersamaan dengan Rejab dalam bulan Islam.

Aku menagih doa daripada kalian semua. Minta semoga Allah memudahkan urusan peperiksaan aku nanti. Moga - moga semuanya akan berjalan dengan lancar dan baik. Mungkin ada diantara doa kalian yang akan dimakbulkan doanya dengan cepat oleh Allah. Kita semua bersaudara, dan persaudaraan kita ini diumpamakan seperti binaan yang mana salah satunya menguatkan antara satu sama lain. Mana mungkin dinding itu dapat berdiri dengan gah jika tiada tiang untuk menyokongnya.

Tidaklah seseorang itu dikira beriman kepada Allah dan RasulNya jika dia tidak mencintai saudaranya seperti mana dia mencintai dirinya sendiri. Islam amat menitikberatkan elemen persaudaraan dalam pergaulan sesama saudara Islam dan elemen persaudaraan ini lah yang akan memandu masyarakat untuk menjadi masyarakat yang lebih harmoni dan dihormati di mata dunia dan juga di mata penganut - penganut agama lain. Doa itu tidak dapat dilihat, tapi percayalah yang ianya dapat menguatkan ikatan persaudaraan.

**doa tanpa usaha itu tidak akan kemana...
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

4 comments:

  1. didoakan dipermudahkan urusan exam nanti :)

    ReplyDelete
  2. semoga dipermudahkan segala urusan bro

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. depend kpd exam last ni. kalau semua okay, habis la. hihi

      Delete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia