Higuain For Arsenal?

3 comments
ENTRY ARSENAL

Lama sudah tak update berita tentang Arsenal. Bukannya hilang semangat The Gunner dalam diri  ni. Cuma tak berapa nak bermaya sikit dengan Arsenal season ni. Merajuk dengan Arsenal. Merajuk dengan Wenger. Bara Arsenal masih lagi hangat membara walaupun jarang sekali menyala menyambar. Hihi.

Terbaru pasal Arsenal adalah tentang transfer pemain baru untuk musim yang akan datang ni. Pre Open. Maybe juga pre order. Higuain adalah yang paling hangat sekarang ni dikaitkan dengan Arsenal. Deal bernilai 22 Juta euro untuk kontrak 5 tahun berkhidmat dengan Arsenal. Higuain... hmmm.. not bad la untuk ganti tempat Persie. Baru 25 tahun mamat jambang tu.

Tapi, Higuain juga dikaitkan dengan Tottenham. Katanya, Higuain akan memilih Arsenal ataupun Tottenham. Tengok team mana yang layak pergi Champion League untuk musim depan. Jadi, pre order ni nampaknya macam  tertakluk dengan syarat, dan syarat itu juga adalah munasabah diletakkan oleh Higuain. Nak main Champion League la tu.. dapat gaji lebih. Hehe

Berita lama sikit adalah pasal kit Arsenal yang akan bertukar sponsor. Kontrak Nike untuk kit Arsenal telah tamat dan nampaknya Arsenal tidak berminat lagi untuk meneruskan kontrak dengan Nike. Tukar selera maybe. Adidas pun Arsenal tak minat walaupun dipujuk rayu. Arsenal lebih berminat dengan Puma. Puma pun Puma lah. Asal kan kit dia cun.

So, Arsenal kalau nak dapatkan khidmat Higuain ni. Tak dapat tidak kena mendapat tempat keempat dalam liga. Syarat untuk ke Champion League next season. Kena menang menentang Wigan nanti.   Serious, rindu gila Arsenal zaman Henry, zaman Fabregas. Tapi, nak buat macam mana. Masa itu tidak berhenti. Hanya yang ada adalah zaman Wenger. Haha


Read More

Lelaki Itu Sama Je!!!

4 comments
Soalan dan jawapan penting untuk perempuan memahami lelaki

Allah SWT sebut dalam al-Quran, 'وَلَيْسَ الذَّكَرُ كَالْأُنْثَى' Dan bukanlah anak lelaki itu sama seperti anak perempuan.' [Ali-Imran:36]

1. Kenapa lelaki suka melihat perempuan?

Aljawab, kerana melihatnya dapat memuaskan nafsu. Seperti kucing suka melihat ikan, si lapar melihat makanan.

Firman Allah SWT:
زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ ٱلشَّهَوَاتِ مِنَ ٱلنِّسَاءِ وَٱلْبَنِينَ وَٱلْقَنَاطِيرِ ٱلْمُقَنْطَرَةِ مِنَ ٱلذَّهَبِ وَٱلْفِضَّةِ وَٱلْخَيْلِ ٱلْمُسَوَّمَةِ وَٱلأَنْعَامِ وَٱلْحَرْثِ ذٰلِكَ مَتَاعُ ٱلْحَيَاةِ ٱلدُّنْيَا وَٱللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ ٱلْمَآبِ
'Dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa-apa yang diingini, iaitu: wanita-wanita, anak-anak, harta yang banyak dari jenis emas, perak, kuda pilihan, binatang-binatang ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia, dan di sisi Allah-lah tempat kembali yang baik (syurga). [Ali-Imran:14]

2. Apa lelaki mahu apabila melihat perempuan?

Aljawab, lelaki akan membayangkan tubuh badan perempuan tersebut, dari lekuk ke lekuk dan tiap sisi yang dapat disentuh, diramas, dll.

Perempuan yang berjalan dihadapan lelaki ibarat ikan yang berjalan dihadapan kucing. Tiada lain dalam fikiran kucing melainkan untuk memakannya demikian si lelaki, tiada lain dalam fikirannya melainkan untuk menyetubuhinya.

3. Kenapa lelaki suka menyetubuhi perempuan ?

Aljawab, itulah fitrah lelaki yang dijadikan tuhan agar merasa senang untuk memeluk, menikmati tubuh perempuan sebagai salah satu keseronokan duniawinya. Macam perempuan suka 'shopping' maka darab 100 kali begitulah kesukaan lelaki kepada perempuan.

Nabi Salallahualaihiwassalam bersabda, مَا تَرَكْتُ بَعْدِي فِتْنَةً أَضَرَّ عَلَى الرِّجَالِ مِنْ النِّسَاءِ 'Tidaklah aku tinggalkan selepasku fitnah yang lebih memudharatkan lelaki selain perempuan'. [riwayat al-Bukhari]

4. Apa yang harus perempuan lakukan ?

Firman Allah SWT, وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ 'Katakanlah kepada perempuan yang beriman agar menundukan pandangan mereka dan memelihara kehormatan mereka.' [An-Nur:31]

Aljawab,

a. Mencegah lebih baik dari berubat. Maka sebelum terlanjur kerana dinoda, tergoda dan digoda adalah lebih baik bagi mana-mana muslimah yang ingin memelihara dirinya AGAR 'menyedari bahawa mana-mana lelaki bukan mahram yang ingin rapat atau mahu menghampirinya BERMAKSUD mahu menyetubuhinya.'

Fikir macam tu dan hakikatnya memang begitu.


Walaupun dikhabarkan oleh sang lelaki bahawa niatnya 'Ikhlas', dia cuma mendekati untuk berkawan, nak berkenalan, nak jadi sahabat, nak jadi rakan seperjuangan, ingin berkongsi masalah dan mahu membantunya dalam hal-hal sekian dan sekian.

b. Bersetubuh itu fitrah, maka persiapkanlah diri untuk itu. Apabila telah sampai desakan fitrah untuk itu maka carilah lelaki yang soleh, beragama dan genetiknya bagus sebab persetubuhan bakal melahirkan keturunan/anak. Carilah bapa dan 'baka anak' yang berpotensi jadi soleh dan baik.

Sebelum sampai desakan itu, peliharalah diri sebaik-baiknya dari dapat disetubuhi atau diraba/diramas oleh lelaki yang tidak halal kerana itu zina dan haram. Janganlah jadi bodoh dan terpedaya konon lelaki itu nak berkawan, nak berkenalan, nak menjalinkan ukhuwah Islamiyyah, jihadiyyah, Ibadiyyah, harakiyyah dan pelbagai lagi iyyah.

c. Kalau ada yang meminang sebelum sampai seruan/desakan. Lihat orangnya kalau bagus maka terima saja sebab rezeki yang baik jarang datang dua kali setelah disia-siakan.

d. Tutup badan dan lindungi aurat dari menjadi santapan percuma lelaki apabila keluar rumah. Sudahlah berdosa mendedahkan aurat kemudian kita sengaja mengundang nafsu lelaki agar menghampiri kita bagi memuaskan nafsu mereka.

Perempuan yang mendedahkan aurat tak ubah bagaikan ayam 'togel' yang sengaja menari-nari dihadapan harimau. Lelaki yang soleh ialah harimau jinak yang akan menundukkan pandangan tetapi kalau perempuan terlalu menggoda maka harimau jinak pun boleh tergoda !

5. Kotornya ustaz dok sebut bab2 bersetubuh ni. Persetubuhan tak kotor, awak pun datang dari jalan tersebut. Al-Quran sebut ayat bersetubuh banyak kali, ada hadith cerita 'details' hal sebegini dan ia bukan taboo jika kena pada tempatnya.

Ia fitrah maka salurkan pada jalan yang halal !
Kata Urwah bin al-Zubair RA, petanda awal keburukan yg terdpt pd seorg perempuan ialah belanja utk menikahinya adalah mahal. [riwayat Ahmad]
:: Credit to Ustaz Emran Ahmad ( copy & paste )
***************************************************************************
Aku suka dengan status - status ustaz ni dekat fb. Ayat santai, bersahaja dan mudah faham apa yang hendak dimaksudkan. Tidak perlu berbelit belit dan berkias - kias. Tepat dan jelas. Haha. Tak semua lelaki itu sama eh..?? Haha. Terimalah lelaki.. memang betul pun apa yang ustaz tu sebut kat atas. Nak buat macam mana. Dah fitrah.. cuma kena bentengkan diri dengan sabar tu. Salurkan pada jalan yang halal. Tu je cara dia.
**tunggu FA untuk sama - sama menempuh jalan yang halal. Insya Allah. Hehe
Read More

Tahniah Buat Sahabat 'KING'

2 comments
sebak tengok gambar macam ni. :)

Orang sibuk dengan mendundi hari ni. Tapi aku dapat berita gembira dari seorang sahabat di sekolah dulu. Tidak ku sangka. Orang tu kata dia buka FB penuh je home dia dengan politics. Penuh je dengan gambar jari orang upload. Biasanya orang yang first time mengundi kot upload semua tu.. haha. Teruja sebab dapat mengundi untuk first time. Maybe dia rasa dia cukup matang dah. Haha. Tapi aku buka fb tersenyum sebab ada post ni dekat group batch 24 mtaq.

Assalamualaikum.. Sesungguhnya perancngan Allahlah yg terbaik.. Bismillahirahmanirahim, insyaAllah pada mlm ini 4.5.13 ini,saya Muhammad Mustaqim b Othman akan dijabkabulkan dengan pasangan hidup sy..mohon doa kalian utk kbaikan dn kbhagiaan kami dunia akhrat..maaf lmbt oyk ke saim2 dan ini hnyalah mjls keluarga trdkt shja insyaAllah mjlis walimah/kenduri akan djemput semua nti..tQ,, INI KALILAH :)

Aku pun tak tahu kenapa dia pilih tarikh tu. Orang pun ingat dia macam main - main je sebab esok (hari ni) adalah tarikh mengundi. Apa - apa pun mabrukk la sahabat. Nama dia Mustaqim b Othman dan merupakan satu batch dengan aku semasa di sekolah dulu. Bernombor diri 2445. 4 nombor di belakang aku. Tak sangka pun ada dengan dia ni. Dulu happy go lucky. Kira dia orang kedua dalam batch aku yang mendirikan rumah tangga. Pandai kau cari king. Haha

King..? Raja. Kebetulan nama dia 'qim'  dan muka dia nak ada iras iras dengan sultan kelantan ketika itu, memang orang akan panggil dia dengan nama 'rajo' kat sekolah. Slang kelantan kepada perkataan 'raja'. Tetapi sekarang dia dah buktikan yang dia betul - betul raja. Raja dalam rumah tangga. Raja yang ada padang seorang permaisuri. Sekarang kot seorang lagi. haha. Tumpang gembira buat sahabat. Moga perkahwinan yang diikat dan rumah tangga yang dibina ini selalu mendapat rahmat daripada Allah. Semoga berbahagia hingga ke akhirnya. 

Sekarang ni aku tunggu siapa budak batch aku yang kawin dan merebut tempat ketiga. Top 3. Nampaknya sorang - sorang gatal je update status pasal kawin. Masing - masing tunggu masa je tu. Sama ada cepat atau lambat je. Kalau cepat, jangan buat majlis sama - sama. Nanti susah. Susah nak makan je sebab perut ni ada limit juga nak isi. Sesungguhnya perkahwinan itu melengkapkan sebahagian agamanya dan berbahagia dia jika dia mendapat isteri penyejuk di mata kerana telah mendapat satu khazanah dunia yang tiada tandingannya untuk seumur hidup.

*baarakallahu lakuma, wajama'a bainakuma fiil khair.. 
** FA... lepas ni turn kita. dapat tak top 3 tu..? hee
Read More

Teori Konspirasi Versi Ubibadok

2 comments
Esok 5 May wei.. Ye.. 5 May. Ramai je manusia manusia yang menunggu saat 5 May ni sejak sebulan yang lepas lebih kurang. Benda yang dalam 5 setahun sekali je ada dekat Malaysia. Sampai bangla bangla pun turut tumpang gembira sebab dapat ic baru. Haha. Sampai cina - cina menyatakan rasa tidak puas hati sebab dianak tirikan berbanding dengan bangla ni. Entah la Malaysia, susah nak faham percaturan politik ni. Ye laa.. Tuhan sendiri ada sebut yang manusia itu sendiri zalim kepada dirinya sendiri.

Aku percaya semua majoriti rakyat Malaysia nak satu sistem pilihan raya yang bersih. Tidak ada libatkan pengundi hantu ini semua. Bukan nak tuduh.. tapi dah memang ada bukti untuk kes - kes yang lepas. Sehingga kita sendiri tidak tahu, masih keliru sebenarnya yang mana satu pilihan rakyat kehendak. Kita tahu ada unsur orang - orang asing di bawa masuk untuk mengundi bagi meraih undi sesuatu parti. Tindakan yang sangat memalukan dan pengecut mungkin. 

Bukan apa, kalau betul orang - orang asing ini di bawa masuk dan punyai autoriti untuk mengundi sebagai rakyat Malaysia yang sah, ini bermakna mereka mendapat kerakyataan Malaysia dengan mudah sekali. Sangat mudah, tidak hairan kita lihat bagaimana mat mat bangla berterabur je di mana - mana dan sampai ada suatu kawasan tu, sekali tengok tu kita ingat kita merentas pintu sesuka hati dan berada di New Delhi dah. Ketara sangat. Tak mustahil jika kes seperti di Sabah berulang lagi. Mahukah kita?

Kita susah - susah melaungkan hak bumiputera. Kelebihan sebagai bumiputera. Dapat itu ini semua atas nama kita anak Melayu. Tapi.. kalau semua peluang pekerjaan ini direbut oleh mat mat bangla ni. Ke mana kita sebagai generasi yang bakal menguasai negara nanti. Ye.. mungkin kita kata, " Alaaa..bangla tu kerja sebagai kuli je.. mustahil untuk dapat part dalam bahagian profesional. " Owh... mungkin satu konklusi yang bijak... mungkin.

Tapi kita kena ingat, kebanyakan mereka ini punyai kerakyatan Malaysia dan mereka berhak mendapat hak yang adil. Jika mereka berusaha bersungguh dan dengan pengalaman mereka dan juga kemahiran, tidak mustahil company company besar akan mengambil dan membayar khidmat mereka. Kita kena ingat, company tidak lihat siapa yang akan bekerja dengan dia. Dia tak tengok Melayu, Cina, India, Bangla ke Keling. Apa yang mereka tengok mutu perkhidmatan dari segi cekap dan kematangan selama berpengalaman dalam sesuatu bidang.

Then... kita sebagai Anak Melayu yang akan keluar daripada universiti bersama segulung ijazah nanti akan termenung. Fikir sebentar. " Alaaaa.. lamanya nak 5 tahun lagi.." Kenapa 5 tahun lagi? Sebab nak tunggu janji - janji manis dan manifesto - manifesto parti - parti yang akan bertanding seperti, " Undi kami, demi peluang pekerjaan untuk anak - anak Melayu.. " Berputar di tempat yang sama. Orang je yang berubah, nama lain - lain. Tapi mentaliti tetap sama. Daya fikir masih lagi daya fikir Melayu. Segulung ijazah tadi tidak lari kemana, hanya ibarat sebuah penyata pinjaman yang perlu dilunaskan dengan jumlah sekian sekian. Mati pun mungkin dalam keadaan berhutang. Hihi. Minta dijauhkan sama - sama.

*Aku tak tunggu 5 tahun.. tunggu setahun lebih je ni. Betul tak FA?
Read More

Ego Vs Honest

4 comments
Lelaki adalah satu makhluk yang mempunyai ego pada tahap kayangan. Tinggi memuncak.  Mungkin ada lelaki yang menafikannya. "Saya tidak ego okay..". Tetapi percaya lah, sifat ego itu akan ada juga walaupun sedikit. Mungkin dia belum menemukannya dan mungkin dia tidak pernah berada dalam situasi yang menguji keegoaan dia. Lelaki, baka kita semua adalah sama.

Kadang - kadang lelaki ni akan ada satu rahsia peribadi yang cukup besar baginya. Sangat besar. Suatu rahsia yang disimpan kemas dan rapat hanya untuk dia seorang. Diletakkan security yang paling ketat. Boleh jadi rahsia itu adalah rahsia kisah lampau dia yang buat dia malu untuk mengaku dengan suasana dia sekarang. Mungkin la. Mungkin juga suatu rahsia yang sangat aib buat dia hingga dia sendiri pun tidak mahu menerimanya. Mungkin juga rahsia  yang dia ingin padamkan dalam kisah kehidupan dia. Tidak mahu ingat dan kenang lagi buat selamanya.

Tapi, dalam suatu perhubungan, haruskah rahsia ini tetap akan menjadi rahsia dengan pasangan hidup kita..? Kadang kadang lelaki akan berhenti di persimpangan ini. Merenung sejenak. Dalam dilema. Antara ego dan kejujuran. Manakah yang patut dijulang dan yang manakah patut dicampak. Dia akan menegakkan ego jika dia tidak mahu menerima kelemahan diri dia depan pasangan dia.  Dia akan terus ego sebab takut pasangan dia memandang jijik dengan rahsia hidup dia. Dia ego sebab dia tak mahu orang tahu dia ada kelemahan yang memalukan walaupun itu adalah pasangan hidup dia sendiri. Dia jantan tanpa kelemahan!!

Itu adalah jika mahu menegakkan ego. Bagi aku, kejujuran adalah segalanya dalam suatu perhubungan. Orang Dublin selalu mengingatkan aku, 'penting bagi kejujuran itu dalam sesebuah perhubungan'. Pasangan yang baik akan tetap menerima kita walau sebesar mana pun aib kita di depan dia. Pasangan kita yang sehidup semati adalah yang dapat menerima kita seadanya kita tanpa mempedulikan kelemahan kita. Kisah lampau biarkan lampau. Semua orang ada kisah sendiri. Baik gelap mahupun suram. Itu adalah petanda dia jodoh kita kan..?

Habis? Nak luahkan semua kelemahan kita dekat dia? Itu terpulang lah. Kadang kadang pasangan kita bukan hirau sangat pun dengan benda - benda lepas tu. Dia tak nak dengar semua tu pun. Kalau luah pun dia endah tak endah je. Haha. Dia hanya nak kita dengan dia sekarang je. Cuma kalau dia ada bertanya atau tertanya something yang melibatkan kelemahan kita sebagai lelaki yang malu untuk mengaku pada masa tu, itu adalah lebih baik untuk terus bagi jawapan yang honest. Jujur dan betul. Kadang - kadang lelaki tak berfikir panjang, dia terus bagi jawapan yang selalu orang lain tanya dia. Dia tidak sedar yang bertanya itu adalah pasangan hidup dia. Pasangan yang akan berkongsi lebih banyak lagi kelemahan - kelemahan dalam berumah tangga.

Its better untuk lelaki bersiap sedia lebih awal. Kadang kala lelaki akan ego pada peringkat awal dan menyebabkan ada something yang dia sorokkan. Then, bila dia sudah matang, fikiran sudah dewasa. Tahu honest itu penting dan mendahulukan honest adalah segalanya, akan timbul kelam kabut jika hal pada peringkat awal tu didedahkan yang sebenar. Mungkin ada pihak yang akan berkecil hati. Ye laa. orang tu percaya kita, takkan tak kecil hati. Bila ada yang berkecil hati, akan ada yang rasa bersalah kan.? Haha.. sedap ke jika kita dalam keadaan rasa bersalah wahai lelaki? Tapi, tak mengapa... cuba jelaskan elok - elok. Si dia akan memahaminya dengan baik dan faham situasi kita. Jelaskan dari A-Z. Mungkin dia malas nak dengar. Tapi dia tahu, kita tengah di berada di persimpangan. Betul tak FA?

**biarlah luaran lelaki sekeras besi iron man pun tapi pastikan dalamannya selembut kapas kerana itu adalah sikap yang telah ditunjuk oleh lelaki sebaik - sebaik manusia.
** sorry..panjang satu perenggan dan satu perenggan yang lain nampak tidak sekata. --'
Read More
Next PostNewer Posts Previous PostOlder Posts Home
SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia