Arsenal Menang Tipis dengan Tottenham

1 comment
Semalam menyaksikan satu lagi episod kegembiraan buat Arsenal kerana dapat menewaskan Tottenham yang mana merupakan pesaing sengit Arsenal pada musim lepas. Arsenal dapat menumpaskan Tottenham di laman sendiri dengan kemenangan tipis 1-0 hasil jaringan daripada Oliver Giroud. Sungguh epik dah mendebarkan kerana Tottenham bermain dengan baik pada babak separuh masa kedua. Epik dan debar pun, Arsenal dah menang dah kan..? haha

Wenger nampaknya menurunkan skuad yang sama untuk match sebelum ini dengan kembalinya Koscielny bergandingan dengan Mertesacker sebagai center back. Jenkinson pertahanan sebelah kanan manakala Gibbs bertahan di sebelah kiri. Tengah pula dikuasai oleh Cazorla, Wilshere, Ramsey, Rosicky manakala penyerang pula adalah Giroud dan juga Walcott. Aku rasa Walcott lebih kepada wing dan hanya Giroud sebagai penyerang tunggal.Gawang gol pula dijaga dengan rapi oleh Shazwani.

Percaturan yang agak baik oleh Wenger memandangkan percaturan ini keputusannya adalah kemenangan untuk game yang lepas. Permulaan babak kedua pula kelihatan Flamini yang mana merupakan bekas pemain Arsenal menggantikan Wilshere. Wenger memasukkan Flamini mungkin sebagai ujikaji memandangkan sudah lama Flamini tidak bermain. Flamini ni antara player yang aku minat bila dia digandingkan dengan Hleb, dan juga Rosicky pada beberapa tahun yang lepas. Nampak macam ada keserasian antara mereka pada masa tu. Pengakhirannya Wenger memasukkan Monreal dan juga Sagna sebagai ganti kepada Rosicky dan juga Walcott untuk bertahan.

Mungkin salah satu faktor kemenangan Arsenal adalah dengan tiadanya Bale. Musim lepas kita boleh tengok bagaimana Bale memberi impak maksima buat team Tottenham. Bale buat Tottenham nampak garang dan boleh beri saingan yang sengit untuk team - team yang gah seperti Chelsea. Tapi, apa - apa pun, Arsenal cuma kalah sekali je setakat ni untuk musim ni dan jendela perpindahan akan tutup pada hari ini. Kita boleh tengok sama ada Wenger ada player baru atau pun tak untuk Arsenal nanti. Bunyinya nak bid Ozil. Kita tengok lah macam mana. Haha
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comment:

  1. untung ler arsenall.. kecian kat spurs aku, kalah.. mujur dlm fantasy league aku x msukkan player spurs.. klau tak.. lauk aku jd smalam..

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia