Usah Dipendam Rasa Itu

Ada seorang lelaki ni minat dengan seorang gadis. Sudah lama dia memendam rasa suka dia tu. Tapi dia tak luah kan. Dia hanya biarkan perasaan itu bersoal sendiri. Menjawab sendiri. Dia buntu dan juga dilema. Mahu diluah atau pun tidak.

Dia risau, jika diluah.. apakah perempuan tadi akan menerimanya. Kalau menerima... dia gembira, suka sangat. Jika direject.. dia tak tahu apakah dia dapat menerima kenyataan itu. Dia tak sanggup nak hadapi hakikat. Persoalan itu dibiarkan berlegar, dia dengan aku ada jodoh ke tak ye..?

Dia bertanya kepada seorang  yang alim. Biarpun orang alim itu tidak lagi berkahwin, lelaki tadi cuba untuk meminta pandangan dan pendapat. " Jika tidak diluahkan, macam mana kita boleh tahu kita dengan dia ada jodoh ke tak. Bagitahu dahulu. Kena berani. Kalau dia tolak, mungkin kita boleh kata kita tak ada jodoh dengan dia, boleh cuba untuk mencari orang lain". ringkas sahaja jawapan orang alim tadi.

Ada betulnya. Sampai bila kita nak memendam rasa. Si dia mungkin tidak tahu kita menyukai dia. Jadi, cuba luahkan dan dapat jawapan yang secepat mungkin. Tak ada guna nak memendam rasa lama-lama jika si dia langsung tak ada perasaan mahupun mencuba untuk menyayangi kita. Beredarlah. Cari perempuan yang dapat menyayangi kita dengan sebetul - betul kasih sayang yang ada padanya.

9 comments:

  1. Jodoh tu kan dah ditentukan

    Cuba je ... gentleman kannnn

    ReplyDelete
  2. haah betol. CUBA. kalo tak cuba langsung mmg takkan ade lah jwpn. better late than never kate omputih =P

    ReplyDelete
  3. coba~ tak rugi orang kata.. tapi question is how to do pembuka kata~

    goodluck

    ReplyDelete
  4. Malu bertanya sesat jalan. Lebih baik tanya untuk kepastian ;)

    ReplyDelete
  5. jodoh tu perlu diusahakan..tak usaha tak tahu dapat atau tidak..jika idak dapat,,mesti Allah dah tentukan yg terbaik..

    ReplyDelete
  6. true!
    jangan dipendam.
    luahkan je.
    then, selebihnya serahkan pada Allah.
    :)

    ReplyDelete
  7. true!
    jangan dipendam.
    luahkan je.
    then, selebihnya serahkan pada Allah.
    :)

    ReplyDelete
  8. jenuh jgk nk tunggu klu lelaki pemalu mcm tu.tp klu nk luahkan pn biarla in a right way lah kan..hehe..

    ReplyDelete
  9. risiko tu kalau nak terus terang.. ppuan ni kalau die tak suka die jauhkan diri plak..hehe

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(