Skip to main content

Kalah itu Sudah Adat

Fan Man Utd tengah sedih, tengah marah, tengah kecewa, tengah sayu. Mungkin bukan rezeki Man Utd untuk menjulang trofi Champion League musim ini. Nampaknya team Man Utd bukan lah team terkuat di Eropah untuk musim ini. Hanya propaganda je lebih. Haha. ( tengah provoke) Harap fan Man Utd terus bersabar dan teguh di atas landasan yang betul.

Mungkin ada yang tak puas hati dengan refree semalam. Tindakan ref salah. Ye, aku pun rasa begitu. Tindakan refree melayangkan kad merah kepada Nani adalah seakan kejam dan nampak memihak kepada Real Madrid. Tapi, siapa tahu... akal pertimbangan ref masa tu sedang keliru. Mungkin orang kata ref dibayar Real Madrid. Mungkin orang kata ref itu tidak adil. Tapi, keputusan ref sudah tetap, dah ref adalah raja di atas padang. Say No... silap - silap sekali dengan orang tu dapat kad. Haha

Game malam tadi memang best. Serious. Ada fight la. Man Utd pun nampak leading awal dengan hasil pertolongan Ramos. Game laju. Giggs pun nampak cergas sangat. Game laju..tapi, aku pun sampai tertidur dekat cafe semalam. Kenapa sampai macam tu? Kerusi dah macam katil kat cafe tu. haha. Nasib baik tak ada extra time, hanya berkesudahan dengan 1-2 dan aggregat 2-3. Kalau tak memang berdengkur terus.

Aku kesian dekat fan man utd, awal - awal game semalam memang semangat je sokong. Siap berdiri lagi bila ada percubaan. Siap tepuk - tepuk tangan. Memang macam yakin menang dah bila diorang leading 1 - 0. Tapi, bila lepas dilayangkan kad merah, bermain dengan 10 orang, nampak sedikit tenat. Fan man utd sudah bertukar wajah... sedih, marah, emosi. Mula melepaskan kemarahan kepada refree. Hehe. Fan man utd yang aku tengok semalam laa.. 

Paling kelakar apabila ada seorang yang fan yang fanatik sangat dengan man utd, seorang kenalan aku dan juga senior aku. Dia tengok sekali dekat cafe tu. Ada bersama - samanya pak - pak arab dan budak - budak Arab. Bila ref melayangkan kad merah, spontan je keluar dari mulut dia, "hakam khinzir!!! ( refree khinzir!!!)" Haha. Tergelak aku dengar. Luahan emosi jauh di dasar kalbu. Apa lagi, arab - arab kat situ tepuk tangan sambil gelak. Tanda setuju dengan kawan aku tu. Tercuit hati pak arab.

Masing - masing ada minat masing - masing. Cuma kena pandai mengawal je. Jangan sampai bertindak di luar batasan akal yang sihat. Kalah dan menang itu adalah adat permainan. Seri pun termasuk sekali lah. Kalau setakat nak luah perasaan dengan kata 'hakam khinzir' tu aku rasa tak ada masalahkan? Haha. Macam terhibur pun ada kan? Cuma, bila team yang kalah tu.. jangan lah kita ejek, perli fan - fan diorang pula. Silap - silap kita makan nasi ikut wayar.

**Arsenal next week. Macam dah nampak keputusan nanti macam mana.
**Awak, betulkan? cinta itu tidak akan kalah selagi kedua pihak terus berusaha?

Comments

  1. aduh..akak pun tak tau nak komen apa..hahahahhahah

    ReplyDelete
  2. harap arsenal dapat tame bayern walaupun dah macam susah skrng ni

    ReplyDelete
  3. sape2 kalah pun akak tak kisah. boleh cakap gitu? hahahaha :p

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda.

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google