Skip to main content

BlackBerry 10

Budak gadget kecoh dengan keluaran produk baru BlackBerry 10 yang nampak ada kelainan berbanding peranti BB sebelum ni. Budak gadget yang anti BB terus je cakap, "Blackberak dah keluar yang baru la, funtion sama je tu..BB Messenger. Budak - budak minat bola kecoh dengan big match malam ni, Barca vs Real Madrid dan Arsenal v Liverpool.

Semuanya ada peminat masing - masing. Memang begitu fitrahnya bukan.? Setiap kita ada minat dan dalam ramai - ramai manusia kat bumi ni, tak pernah ada sepakat semuanya kaum ini untuk minat pada sesuatu benda je. Contoh, pernah ke dengar yang semua manusia dari seluruh benua ni sepakat menyokong pasukan Man Utd.? Pernah..? Tak pernah. Mesti ada je hater Man Utd. Tak tahu pun apa salah Man Utd tiba - tiba ada haters. Haha. 

Hatta benda - benda yang nampak jijik pun ada yang minat lagi. Bukan jijik sikit, memang jijik sejijiknya, contohnya najis. Tapi ada je puak - puak sana yang siap buat program Fear Factor lagi untuk makan benda jijik ni. Tak ke itu orang panggil minat juga eh..? Sebab apa? Sebab Allah jadikan akal manusia ini ada hak untuk berfikir dan untuk membuat pilihan sama ada untuk mengikut benda yang elok dan salurkan minat itu kepada benda yang elok ataupun terus dengan pemikiran jijik mereka itu.

Kadang - kadang mereka itu sengaja menutupkan pandangan. Tak nak terima hakikat sesuatu benda. Sama juga dengan kita bila kita minat seseorang. Kita mungkin minat sebab dia tu cantik, comel, berbudi bahasa, dan sebagainya mengikut fitrah yang kita suka benda - benda cantik. Tapi, the other side, ada juga pada dia yang kita minat tu satu, dua atau banyak sifat - sifat yang kadangkala kita jadi benci dan meluat.

Tak ke kita tersepit kalau macam tu..? Kita sebenarnya minat atau benci..? Pada satu batang tubuh yang sama ada dua benda yang berbeza, benda yang kita suka dan benda yang kita tak suka. Sebab itu cinta datang membawa penawar kepada benda - benda yang tak elok tadi. Benci kita kepada benda yang tak elok ni menjadi tawar dan akal bersedia untuk menerima hakikat bahasawanya walaupun ada padanya sifat yang tak elok, kita masih sayang kepada dia. Kita cuba untuk menerima dia seadanya dan mengganggap sifat yang kurang tu sebagai cabaran buat kita yang ingin menjadi pelengkap kepada hidupnya. Hidup yang dua menjadi satu. Together bukan?

**diri kita pun tak semuanya baik, mesti ada yang buruk sikit - sikit. Tak perfect bukan..?
**tidak ke cinta itu indah eh FA..? Haha

Comments

  1. ai user biri biri torch . setia selamanya

    ReplyDelete
  2. nk pakai BB ke hape ke.. jgn dikutuk minat org.. ingat org belom tentu suke ape yg kita suka..

    ReplyDelete
  3. suke aty ler nk pki ape............. =)

    ReplyDelete
  4. hahaha lawak lah kau.tajuk blackbery tapi bawah2 tu dah byk pasal lain.. =p


    *aku smpai skang pakai nokia enset cikai. T.T

    ReplyDelete
  5. ewah, bermadah gitu. haha. just want to inform u, i'm back in blogging world. hehe.

    kite tak minat lah blackberry ni. tak banyak function. design lah macam mana bentuk pun. still tak boleh lawan samsung dgn apple.

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda.

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-