BlackBerry 10

7 comments
Budak gadget kecoh dengan keluaran produk baru BlackBerry 10 yang nampak ada kelainan berbanding peranti BB sebelum ni. Budak gadget yang anti BB terus je cakap, "Blackberak dah keluar yang baru la, funtion sama je tu..BB Messenger. Budak - budak minat bola kecoh dengan big match malam ni, Barca vs Real Madrid dan Arsenal v Liverpool.

Semuanya ada peminat masing - masing. Memang begitu fitrahnya bukan.? Setiap kita ada minat dan dalam ramai - ramai manusia kat bumi ni, tak pernah ada sepakat semuanya kaum ini untuk minat pada sesuatu benda je. Contoh, pernah ke dengar yang semua manusia dari seluruh benua ni sepakat menyokong pasukan Man Utd.? Pernah..? Tak pernah. Mesti ada je hater Man Utd. Tak tahu pun apa salah Man Utd tiba - tiba ada haters. Haha. 

Hatta benda - benda yang nampak jijik pun ada yang minat lagi. Bukan jijik sikit, memang jijik sejijiknya, contohnya najis. Tapi ada je puak - puak sana yang siap buat program Fear Factor lagi untuk makan benda jijik ni. Tak ke itu orang panggil minat juga eh..? Sebab apa? Sebab Allah jadikan akal manusia ini ada hak untuk berfikir dan untuk membuat pilihan sama ada untuk mengikut benda yang elok dan salurkan minat itu kepada benda yang elok ataupun terus dengan pemikiran jijik mereka itu.

Kadang - kadang mereka itu sengaja menutupkan pandangan. Tak nak terima hakikat sesuatu benda. Sama juga dengan kita bila kita minat seseorang. Kita mungkin minat sebab dia tu cantik, comel, berbudi bahasa, dan sebagainya mengikut fitrah yang kita suka benda - benda cantik. Tapi, the other side, ada juga pada dia yang kita minat tu satu, dua atau banyak sifat - sifat yang kadangkala kita jadi benci dan meluat.

Tak ke kita tersepit kalau macam tu..? Kita sebenarnya minat atau benci..? Pada satu batang tubuh yang sama ada dua benda yang berbeza, benda yang kita suka dan benda yang kita tak suka. Sebab itu cinta datang membawa penawar kepada benda - benda yang tak elok tadi. Benci kita kepada benda yang tak elok ni menjadi tawar dan akal bersedia untuk menerima hakikat bahasawanya walaupun ada padanya sifat yang tak elok, kita masih sayang kepada dia. Kita cuba untuk menerima dia seadanya dan mengganggap sifat yang kurang tu sebagai cabaran buat kita yang ingin menjadi pelengkap kepada hidupnya. Hidup yang dua menjadi satu. Together bukan?

**diri kita pun tak semuanya baik, mesti ada yang buruk sikit - sikit. Tak perfect bukan..?
**tidak ke cinta itu indah eh FA..? Haha

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

7 comments:

  1. ai user biri biri torch . setia selamanya

    ReplyDelete
  2. takde maknanya nk guna BB. haha.

    ReplyDelete
  3. nk pakai BB ke hape ke.. jgn dikutuk minat org.. ingat org belom tentu suke ape yg kita suka..

    ReplyDelete
  4. suke aty ler nk pki ape............. =)

    ReplyDelete
  5. hahaha lawak lah kau.tajuk blackbery tapi bawah2 tu dah byk pasal lain.. =p


    *aku smpai skang pakai nokia enset cikai. T.T

    ReplyDelete
  6. ewah, bermadah gitu. haha. just want to inform u, i'm back in blogging world. hehe.

    kite tak minat lah blackberry ni. tak banyak function. design lah macam mana bentuk pun. still tak boleh lawan samsung dgn apple.

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia