Arsenal & Hot Mocha

3 comments
ENTRY ARSENAL

Puas hati bila Arsenal menang. Tak menyesal pula menghabiskan duit untuk secawan hot mocha pada musim dingin. Memang terbaik game Arsenal semalam. Penuh bernafsu diorang main. Untuk musim ni, bagi aku.. game semalam memang the best. Menang besar pula tu.. 7-3 membalun New Castle.

Sebenarnya tak ada niat pun nak pergi tengok match semalam.. Tapi teringat pula dekat mocha. Lama dah tak minum hot mocha. Last minum rasanya tiga minggu lepas. Tapi, tak apa.. after this dapat minum mocha setiap dua hari. Ada orang nak buatkan katanya.

First kena layan game Man Utd sebab pergi cafe tu tumpang fan Man Utd. Lepas tu, fan Man Utd cakap dia nak balik lepas habis game tu sebab dia ada exam esok. Aku cakap tak apa lah.. tinggal je aku, nanti aku balik jalan. Boleh je mana - mana pun. Alang - alang datang, tengok terus la Arsenal. Lagi pun, gap lepas game tu dalam setengah jam je.

Skuad yang Wenger turunkan Arsenal memang the best untuk menjamin kemenangan. Walcott sebagai striker. Chamberlain dengan Podolski sebagai wing dan Cazorla di belakang Walcott yang di apit oleh Chamberlain dan Podolski. Arteta dan Wilshere pula bermain di bahagian Defendsive Midfileder. Memang perfect untuk game yang laju. Defend pula mantap, Mael, Bakar, Koscielny dan Gibbs.

**Walcott hatrick, tak nak stay kat Arsenal lagi tak tahu la
Read More

Oral dan Kalau

12 comments
Alhamdulillah... ku panjatkan setinggi - tinggi kesyukuran terhadap Illahi. Masih diberikan segala nikmat walaupun setiap hari diri ini tidak terlepas dari melakukan dosa dan noda terhadapNya. Alhamdulillah kerana dapat melalui satu exam dengan jayanya. Exam oral Quran. Satu sudah lepas...tinggal lagi 7 paper yang bermula akan sabtu ni. Doakan aku.

Biasanya, exam lisan ataupun oral ni tak susah bila kita dah confident yang kita ingat semua yang akan disoal oleh lecturer nanti. Contoh macam aku, exam Quran, lecturer bagi 10 maqra' kepada student untuk hafal dan ingat. 10 maqra' tu dalam sejuzu' lebih. Jadi, jika aku ingat, yakin and confident dapat jawab jika lecturer soal ayat mana pun, sudah tentu tak menjadi masalah.

Yang menjadi masalahnya bila kita cuak ataupun berdebar. Tak dapat dinafikan yang sudah fitrahnya kita diciptakan ini ada bersamanya rasa cuak. Faham - fahamlah kalau cuak, sah yang kita akan tergagap - gagap nanti. Yang betul - betul ingat confirm jadi lupa.. Jantung berdebar je saat nak tunggu giliran. Kadang - kadang tu akan rasa sejuk, tapak tangan berpeluh. Mulalah syaitan menembak pelbagai andaian negatif dalam fikiran kita. Biasanya andaian ini akan disertai dengan kata 'kalau'. Kalau ini..kalau itu..

'Kalau' ni adalah satu word yang syaitan dan kuncu-kuncunya minat sangat. Hehe. Jadi, aku kalau berdebar biasanya akan cari seorang partner untuk borak dan gelak ketawa. Sah, tak sedar yang giliran kita tu dah tiba. Tapi, saat mengadap lecturer.. tahulah betapa besarnya cuak dia.. tergagap - gagap la nanti..haha. Tapi, tadi tak ada teman melayu. Yang ada muka arab and india je..

selamat menjalani peperiksaan kepada yang menduduki peperiksaan
**terima kasih kepada awak yang jauh di sana kerana sentiasa memberi moral support kepada saya..hehe
Read More

Satu Penyakit Satu Penawar

7 comments
Jauh aku merenung. Merenung kenapa penyakit malas dalam diriku ini begitu besar sekali. Ibarat tumor yang tumbuh di suatu tempat, makin membesar dan merebak ke bahagian lain. Bukan sekadar mengancam tempat asalnya, tetapi turut membahayakan bahagian yang lain. Metastasis. Makin dibiarkan makin parah jadinya.

Tak ada yang lain dapat merajinkan diri kita melainkan diri kita sendiri. Penawar yang paling berharga datang sekali bersama dengan jasad yang sudah parah di makan malas. Satu jasad, satu penyakit, satu penawar. Unik bukan.? Tinggal sahaja tuan punya jasad untuk bertindak. Sama ada jasad itu reput dan busuk dengan malas ataupun kembali sihat dan bersinar dengan penawar rajin.

Sungguh, penawar yang bernama rajin ini kadang-kala memerlukan anasir luar untuk membangkitnya yang lama tidur di dalam diri kita. Sama ada moral support mahupun kata - kata nasihat dan juga peringatan yang dapat diterima dek akal. Tunggu masa untuk dibangkitkan. Ada yang sedia bangkit tanpa memerlukan masa yang tertentu.

Sebab itu Allah jadikan Muslim ini bersaudara satu sama lain. Bersaudara atas dasar Islam. Untuk sama nasihat menasihati, untuk sama - sama memberi peringatan. Syurga Allah itu luas.. bukan untuk kita seorang sahaja. Jangan kedekut untuk berkongsi dengan orang lain. Sama - sama di dunia, biar sama - sama di akhirat nanti.

hentikan merenung. mulakan bertindak!


**kadangkala guruh keperitan kita itu perlu disembunyi untuk menghadirkan pelangi buat orang yang kita sayangi.
Read More

Match Kalah Mati UCL - Arsenal vs Bayern

8 comments
ENTRY ARSENAL



Baru sebentar tadi berakhirnya cabutan penentuan lawan untuk 16 team yang akan berlawan di peringkat kalah mati. Nampaknya boleh tahan juga cabutan kali ini. Ada fight dan agak sengitnya juga.

Arsenal dengan Bayern. Ada fight ke..? Mana - mana yang haters Arsenal, senang je jawapan diorang... " Sah - sah Arsenal jadi lauk lepas ni...haha ". Aku pun macam ragu - ragu juga dengan Arsenal ni, tapi.. kalau sampai jadi lauk tu memang tak la. Aku yakin yang Arsenal paling kurang menang di Emirates.  Setia di belakang Arsenal. 

Bayern merupakan salah satu team yang kuat jugak. Musim lepas dia kalahkan Barcelona untuk ke peringkat akhir dan melawan Chelsea. Kalau Arsenal menang nanti, aku yakin yang player - player arsenal akan lebih confident untuk game - game nanti. Lawan naib juara UCL musim lepas kot.

Sama - sama nanti la. 12/13 February nanti untuk match kalah mati ni. Aku juga tak sabar nak tengok kekalahan Man Utd. Aku akan jadi fan Real Madrid sekejap nanti sehinggalah Man Utd kalah. Haha. Kejam kan..? Aku macam hater Man Utd ke..? 

 FC Barcelona Vs AC Milan

  Galatasaray Vs Schalke 04

Celtic Glasgow Vs Juventus

  Bayern Munich Vs Arsenal

  Real Madrid Vs Manchester United

  Valence Vs PSG

  Shakhtar Donesk Vs Borussia Dortmund

  Malaga Vs Porto
Read More

5 Pemain Harapan Arsenal

1 comment
ENTRY ARSENAL

Nampaknya Wenger mengambil langkah yang bijak untuk menjadikan Arsenal lebih stabil dengan mengikat pemain - pemain muda untuk jangka masa panjang. Terbaru, wenger telah mengikat 5 pemain muda Arsenal yang aku rasa boleh mengemudi Arsenal di kemudian hari. Aku juga rasa ianya satu langkah bijak Wenger untuk mengekalkan karier dia dengan Arsenal. Hehe

 Lima orang adalah Jack Wilshere, Ramsey, Chamberlain, Gibbs dan juga Jenkinson. Sudah pasti leader dalam kalangan 5 orang tu adalah Wilshere. Aku rasa Wilshere ni boleh mengubat hatiku yang lara sebab Fabregas berpindah pergi ke Barcelona tempoh hari. Bakal mengganti posisi Fabregas. Come on, make the Arsenal unbeaten for the next season.

Antara 5 tu, kita boleh tengok yang Walcott nampaknya tidak berminat untuk menandatangani kontrak baru dengan Arsenal. Mungkin dia masih lagi dalam dilema. Rasa macam nak sambung sebab boleh main tempat striker. Jika dia tidak sign kontrak baru juga dalam masa dua minggu ni, nampaknya memang boleh ucap selamat jalan la kepada Walcott. Mungkin agent dia boleh mencari kelab lain yang menginginkan khidmat Walcott. Sudah tiba untuk Walcott menyarung jersey kelab lain.

Nasib baik aku macam tak ada perasaan jika Walcott blah dari Arsenal. Walcott selalu je injured. Buat habis duit bayar gaji je. Hihi. Tak ada effect sangat kot kalau dia cabut dari Arsenal. Sama macam Diaby. Diaby banyak rehat je daripada main. Asyik injured. Heee..
Read More

Adik - adik PMR

3 comments
Tahniah kepada adik - adik yang berjaya mendapat result yang cemerlang dalam PMR. Tahniah juga kepada ibu bapa kerana berjaya membentuk anak - anak yang cemerlang serta bijak pandai dalam pelajaran. Sesungguhnya pelajaran akademik itu akan lebih kukuh dan mantap jika digabungkan dengan pelajaran rohani dan sahsiah. Pelajaran dunia dan akhirat.

Kepada yang kurang berjaya, jangan lah kita menambah pula duka adik - adik mahupun anak - anak kita. Usah lah diejek sekiranya mereka gagal. Bagilah galakan dan semangat untuk mereka terus gagah untuk bangkit meneruskan perjuangan yang belum selesai. Perjuangan mereka yang kemuncak di alam persekolahan adalah SPM. Boleh dikatakan yang SPM adalah kayu ukuran kemana mereka selepas ini. Salah satu antara kayu - kayu ukuran.

Sekiranya ada adik kita mahupun anak yang tidak mengambil PMR, usahlah gusar kerana tuan blog pun tak menduduki PMR. Tuan blog masih dapat meneruskan hidup yang sihat walaupun tidak mengambil PMR, tetapi tuan blog mungkin akan sedikit terpesong jika tidak mengambil SPM. Jadi, yang mana kurang berjaya dalam PMR, usahlah bersedih kerana masih jauh lagi perjalanan di hadapan. Di hadapan sana masih banyak lagi liku, ranjau onak dan duri sepanjang perjalanan kita.

Janganlah sesekali jemu dan berputus asa dalam menjadikan jalan hidup kita ini selamat daripada jurang dan liku. Usahlah takut kepada onak dan duri di sepanjang laluan. Cekal dan tabahkanlah diri untuk menepis segala halangan tersebut. Sudah menjadi adat dan lumrah kehidupan yang penuh segala ujian dan cabaran. Ujian untuk menguji sejauh mana pergantungan kita kepada Allah.

** sesungguhnya kita tidak pernah keseorangan. Allah sentiasa ada bersama dengan kita. Allah juga menghantar seseorang mahupun sesiapa di kalangan hambaNya untuk bersama - sama dengan kita. We never walk alone.
Read More

Study Last Minute

7 comments


Perlahan tangan ini membawa kudrat. Meratah petak – petak keyboard dengan penuh tenang. Cuba mencoret sepatah dua untuk ubibadok. Bersamanya dirangkul janji-janji yang belum dilunaskan. Janji ingin sehidup dan semati. Sungguh, diri ini penuh dengan kelemahan. Harapan dan janji menjadi azimat.

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata sesal akan diri ini. Sungguh hiba diri ini bila test dipostponekan oleh lecturer. Bertungkus-lumus berjaga malam, menghabiskan sisa – sisa sukatan pembelajaran. Padah study last minit. Mata menanggung seksa. Otak menanggung beban. Tapi, dia sentiasa ada di sana... membuat diri ini mampu tersenyum. Hilang segala bebanan.

Sering kali saja diri ini suka study di minit – minit yang last. Satu tips di sini untuk mereka yang sukakan cabaran study last minit agar tidak mengantuk di kala malam menjelma. Usahlah diisi perut yang serba boleh diisi itu dengan nasi di kala senja berlabuh. Nanti belum sempat malam menjadi tua, kamu sudah lena diulit bidadari kayangan. Sungguh indah dan asyiknya belaian si bidadari.

Sedarnya kamu esok pagi… bidadari hilang entah ke mana. Yang ada cuma penyesalan. Sumpah – seranah di rejam dengan padu ke atas diri sendiri. Terasa sangat bodoh diri ini. 21 tahun di muka bumi. Tidak tahukah yang masa itu tidak boleh diputar dan diundur kembali? Alangkah ruginya orang – orang yang tidak mengambil pengajaran.

** study last minute ada pro and kontranya, rasa sendiri mana yang kena pada diri kita. hehe
**awak, minta maaf jika diri ini laju menutur kata – kata yang boleh merobek perasaan dan jati diri. Sesungguhnya, diri ini amat lemah. jangan jadikan ayat saya tadi sebagai benteng antara kita.
Read More

Jangan Pandang Mudah

16 comments
Jangan mudah mengucapkan lafaz cinta jika diri ini masih belum bersedia untuk mencintai orang itu dengan sepenuh hati. Jangan mudah melafazkan rasa sayang jika diri ini masih belum yakin dapat memberi kasih sayang yang sempurna buat si dia. Sesungguhnya kata cinta itu ada seribu erti buat seseorang. Seribu erti yang amat susah untuk dirungkai.

Jangan dibiarkan bibir ini ringan menyebut kata setia jika diri ini masih lagi galak bermain ayat dengan perempuan lain. Jangan. Jangan dan jangan sesekali. Semua itu seronok pada zahirnya. Ya.. memang seronok. Merasakan diri ini hot dan disayangi oleh ramai orang. Tapi... tahukah kita yang adanya orang yang merana di balik keseronokan kita itu..? Zalim.

Usah diberi pengharapan yang menggunung jika diri ini masih lagi tidak yakin untuk menjadi pemimpin dalam sesebuah keluarga. Usah bermimpi untuk 'test market' di pasaran Facebook mahu pun Twitter. Sesungguhnya, market kita ini akan sentiasa laku. Sentiasa laku kerana manusia menilai diri kita secara subjektif. Handsome di mata dia. Buruk di mata dia. Cantik di mata dia. Perfect di mata dia.Tapi, lupakah kita siapa kita di sisi Allah..? 

gambar sekadar hiasan sempena ww tadi.:D
 **untuk awak, semoga dapat jawab exam dengan baik.. :)
Read More

wordless wednesday

10 comments



aku suka rabu sebab esok dah cuti.. hehe




**love you too.. haha
Read More

Pemain Pinjaman Arsenal untuk Januari

3 comments
 ENTRY ARSENAL!!

Lama tak dengar cerita pasal Arsenal kan..? Terbaru Arsenal menang 2-0 dalam liga baru-baru ni. Ni yang buat ada semangat sikit nak update pasal Arsenal. Walaupun dua - dua gol sumbangan daripada penalti Arteta. Tapi okay dan layan je. Janji menang.

Aku hanya tengok goal Arteta je. Tak dapat nak download highlight untuk tengok perfomance Wilshere yang dikatakan telah meningkat mendadak sejak sembuh daripada kecederaannya. Aku pun tak tahu sampai mana tahap mendadak tu. Kalau boleh challenge Messi tu memang over mendadak sangat.

Terbaru, Arsenal sudah mengesahkan kehadiran Thiery Henry untuk Januari nanti sebagai pemain pinjaman dan sudah pun dijanjikan yang Henry akan bermain untuk piala FA pada 6 Januari nanti menentang Swansea. Welcome home legend. Haha. Mesti rindu je kan dengan sentuhan Henry memandangkan tak banyak goal yang Arsenal dapat buat musim ni.

Plan asalnya Wenger nak Henry ni kekal sampai akhir musim ni. Tapi, kelab Henry tu macam tak bagi sangat. Rugi katanya kalau tiada Henry. Diorang mahu Henry kembali pulang ke Amerika awal bulan tiga nanti. Okay la tu, dalam 2 bulan juga Henry berada di Arsenal. Kuda tua kembali beraksi di Emirates.

Wenger berharap sangat dua lagi pemain dapat dipinjam untuk menguatkan lagi Arsenal di fasa kedua musim ini. Masing - masing adalah pemain Belanda Klaas - Jan Huntelaar dan pemain muda dari Crystal Palace, Wilfried Zaha. Okay juga kalau dapat bawa masuk pemain pinjaman ni memandangkan Arsenal sedikit tempang dengan kehilangan Van Persie. 

**lagi parah duka ini bila Van Persie menjaringkan gol kemenangan untuk Man Utd menentang Man City semalam..
Read More

Kita

15 comments
Teringat sewaktu zaman remaja. Usia dalam belasan tahun. Hingus baru sahaja mengering. Muka semakin matang. Bulu roma nampak nipis di bahagian antara bibir dan hidung. Penggayaan rambut seringkali diambil berat. Alangkah malangnya, bersekolah di sekolah yang hanya menerima kaum Adam sebagai penuntnya. Tidak mungkin aku ingin bergelar gay. Jauh sesekali.

Jiwa lelaki memberontak. Tak ada lelaki yang bertudung dalam sekolah ini. Amat mustahil. Lagi malang yang ianya wajib menetap di asrama. Sepenuh masa. Mendidik untuk menahan gelora nafsu buas demi sebuah naskhah yang penuh mukjizat. 

Bangun pagi, aku tengok kau.. kau tengok aku.. Kita sama - sama ada misai. Ada janggut. Senyum. Aku senyum sebab engkau ada setompok tumpahan cecair yang sudah mengering berwarna keputih - putihan. Apakah itu..?

"Panggg..." bunyi rotan dihempap di pintu kayu dorm. Bingit telinga. Mata membuntang. Wajah bengis warden terpampang bersama jelingan yang tajam dilemparkan. Tanpa sebarang tutur bicara. Dia berdiri tegap. Memandang setiap penghuni dorm. Seram dan menyeramkan.

 Automatik kaki ini bingkas melangkah.  Semacam sudah sebati dengan rotan dan jelingan warden tadi. Lekas bangun mengadap almari pakaian, dibuat - buat ingin menukar baju. Ada yang buat - buat mengambil tuala. " Hurmmm.. hari - hari taktik lama je... " hati ini bermonolog.

Warden tadi beralih ke bilik sebelah. Sekali lagi kedengaran. "Panggg..." aku tahu, mesti bingit budak yang katilnya dekat pintu. Warden sudah jauh mara ke hadapan. Bunyi rotan menghempap pintu semakin sayu kedengaran. Kau senyum. Aku pun turut tersenyum. Kedua kening diangkat. Badan rebah semula di atas katil. Masing - masing menyambung kembali mimpi yang belum tamat. Mungkin tiada penghujungnya.

Sungguh enak dibuai mimpi nampaknya bakal - bakal imam untuk sesebuah rumah tangga ini. Roh turut melayang entah ke mana. Aku turut terbuai sekali. Sungguh enak bila dinginnya pagi menyapa elus selimut yang sederhana tebal. Nyaman sekali. Nyaman yang bersifat menguji.

"Pappp.. Papp.." bunyi rotan singgah di betis yang gebu. Laju saraf bertindak menghantar impuls kepada otak dan otak diaktifkan dengan serta merta. Roh bergegas kembali kepada jasad. Mata membulat. Badan terus bangkit. Terasa pedihnya kulit betis ini. Nasib baik bulu betis ini lebat.

" Sekali saya datang kejut ni, bangun la.!! Takkan tiap - tiap hari nak makan rotan." tinggi suara warden tadi sambil tangannya laju memainkan peranan, menyebat saki-baki penghuni dorm. Paling kurang akan kena dua sebatan untuk setiap orang. Ada yang dipalunya dekat betis. Ada yang dekat punggung. Yang mana impuls lambat sedikit, mungkin sampai 4 sebatan.

"Tak serik - serik nampaknya penghuni dorm ni!!" warden mengomel sendirian.  Lintang - pukang penghuni dorm tadi mengambil tuala dan terus menuju ke bilik air. Usah dicabar tahap kesabaran orang. Jangan sesekali.

Aku dan kau. Nampaknya kita bertemu lagi di kolah besar. Masing - masing dengan kain basahan. Di tangan sudah memegang baldi yang sederhana besar. Bersedia untuk mencebok air. Otak kata mandi. Tubuh kata sejuk. Otak masih lagi waras.

 Laju air disiram ke tubuh. Sejuk. Menggigil. Terasa pedih tempat dirotan tadi. Mungkin berdarah. Empat hingga lima kali disiram, tubuh sudah dapat membiasakan diri. Sabun sudah tersedia di bucu - bucu ruangan tempat kolah tadi. Sengaja ditinggal untuk kemudahan bersama. Satu sabun untuk satu 'batch'. Bergilir. Terukkah..?

"Allahu akbar...Allahu akbar.." muazin mula kamat. Suara masih lagi lembut. Mungkin junior. Nampaknya semua bergegas. Tidak mahu lagi membiarkan betis gebu ini menjadi mangsa.

**sebatan nampak dasyat sangat kan..?
**macam panjang pula entry kali ni. haha
**untuk FA, buat yang terbaik untuk selasa nanti.
Read More

Desperate Man

13 comments
Salam Jumaat dari bumi Madinah. Cuaca yang agak kedinginan. Angin sipi-sipi memasuki ruang bilik melalui celahan pintu dan tingkap. Alangkah nyaman. Alangkah indah jika dihayati nikmat tuhan ini. " Nikmat Tuhan yang mana lagi ingin kamu dustakan..? "

Alangkah indah bagi orang - orang yang berkelapangan jika pagi Jumaat ini dihiasi dengan membaca surah Kahfi. Besar manfaatnya. Mungkin bukan pada pandangan kasar. Susah bukan jika tidak nampak ganjarannya dengan biji mata kita sendiri..? Susah untuk memotivasikan diri kita sendiri. Itulah hikmahnya. Ingat, janji Allah sentiasa benar dan hakiki.

Lelaki desperate. Susah kan jika wanita dapat lelaki yang macam ni. Lelaki yang sangat sangat dan sangat teruja dengan pasangannya. Mungkin tidak ada erti atau maksud sebenar. Tapi, jelas bagaimana keadaannya. Mungkin juga lelaki jenis ini mudah untuk cemburu tanpa ada sebab yang konkrit. Sentiasa mahu memberikan perhatian buat pasangannya. Sentiasa mahu pasangannya memberi perhatian kepadanya. Setiap text nak kena direplykan..?

Ya.. bunyinya bagus.. tapi, jika every hour nak tahu apa pasangan dia buat semua tu.. aku rasa pasangannya yang belum lagi ada ikatan perkahwinan mesti rasa annoying kan jika diperlaku sebegitu..? Lelaki... cukuplah sekadar bersederhana jika korang belum lagi nikahi orang yang korang sayang tu. Dia pun ada life. Banyak benda yang nak disettlekan. Tanggungjawab dia terhadap kita langsung tiada. Kena faham situasi dan keadaan.

**tak semestinya orang yang kita sayang akan kita miliki...
**untuk awak.. insyaAllah akan saya tunggu awak, pasti tunggu.. dan pastikan penantian saya ni berbaloi ye.. :)
Read More

Tubuh Kuat

14 comments
Teringat... ada satu benda yang orang tersayang bagitau baru-baru ni. Petua untuk menjadi kuat. Dia nak sangat orang yang sayang dia ni menjadi kuat agar orang tu berterusan dapat menyayangi dia. Kemungkinan besar adalah begitu. Tak nak orang tu berhenti daripada menyayangi dia. Ibarat air sungai yang mengalir ke arah muara tanpa henti - henti. Entah bila penghujungnya..

Begitulah kasih sayang yang diperlukan dalam sesebuah perhubungan. Rasa kasih yang dicurah tanpa ada terdetik pun di hati untuk berhenti menyayangi orang yang disayanginya. Rasa sayang yang membuatkan orang itu turut ingin memberi rasa sayang yang lebih dari itu. ( sedikit keling kan.? ) Apa yang petua orang tersayang tu bagitau..? Dia pun cilok petua orang lain juga ni.. Haha

Orang tersayang bagitau yang petua untuk menjadi kuat tu ada empat. First sekali yang ingin difokuskan di sini adalah selalu mandi. Ye... salah satu petua untuk menjadi seorang yang kuat tubuh badan mahu pun akal fikiran adalah dengan selalu mandi. Selalu. Nampak macam setiap sejam kena mandi kan..? Kalau setiap sejam kena mandi.. memang tak terbuat la kerja lain. Aku rasa, selalu tu maybe maximum dia sampai 5 - 6 kali dan minimumnya dalam 3 kali sehari kot.

 Ye, mandi memang dapat membuat tubuh kita jadi fresh. Memberi kesegaran kepada tubuh untuk melakukan kerja dengan lebih efektif dan membuat akal lebih ligat berfikir. Teringin zaman sekolah dulu, kalau stay up  sampai lewat malam yang konon-kononnya nak study padahal main bola secara haram, dan tetiba mata mengantuk.. tak ada cara lain dah.. pergi mandi dan lepas tu makan maggi.. sampailah azan subuh.. haha.. memang betul - betul fresh mandi ni, kena pula dapat terjun kolah dekat hostel tu.. fuhhh..nikmat dunia.

Orang tersayang ni sebenarnya bakal doctor. Aku dapat rasa yang kalau berhujah dengan dia pasal ni memang aku tak akan menang. Lagipun, memang betul yang mandi tu buat tubuh kita jadi kuat. Dia tahu kot yang student lelaki Malaysia kalau stay kat luar negara akan jarang mandi kalau tiba musim sejuk. Aku juga tahu yang dia sengaja highlightkan yang part selalu mandi tu. Ada la tu konspirasi dia nak perli. Haha. Lastly, aku tahu.. dia nak suruh aku jadi orang yang kuat supaya nanti aku tetap kuat untuk terus menyayanginya...

**entry macam entry jiwang kan..? minta maaf kalau macam termual bila baca entry ni. haha
**mesti tertanya - tanya siapa orang tersayang tu.. orang tersayang adalah doctor to be F. Alishya.. awak.. thanks.
Read More
Next PostNewer Posts Previous PostOlder Posts Home
SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia