Preview Match Man Utd vs Arsenal

3 comments
Esok petang ikut waktu sini Man Utd vs Arsenal adalah pada pukul 3.45 petang. Sedang - sedang je lepas asar. Memang ada chance nak tengok walaupun kenangan 'manis' Arsenal dibelasah dengan Man Utd  8-2 masih lagi fresh. Malu dengan fans Man Utd kalau diorang ungkit balik match tu..

Esok Arsenal akan bertandang ke tempat lawan dengan beberapa player yang masih lagi injured. Diaby, Szczesny, Gibbs, Chamberlain dan juga Gervinho. Chamberlain masih lagi 50-50. Antara injured ataupun tak, tunggu pakar kesihatan Arsenal sahkan dulu. Gervinho dijangka akan berehat selama 3 hari lagi. Nampaknya wing kanan esok akan diisi tempatnya oleh Ramsey atau pun Walcott memandangkan Wilshere sudah kembali beraksi. Aku rasa kemungkinan besar adalah Walcott disebabkan persembahan dia yang menarik pada match menentang Reading tempoh hari.

Man Utd sebenarnya aku tak kisah sangat. Tapi, kehadiran Persie ni mungkin akan rasa sedikit sangsi dengan barisan penyerang diorang untuk menjaringkan gol. Wenger dari awal - awal lagi dah pesan kat fans supaya tunjuk hormat sikit kepada bekas kapten diorang. Suruh hormat keputusan Persie untuk berhijrah ke Man Utd.  Kalau aku, degil... tak nak dengar apa yang Wenger cakap, nak je booo kat Persie tu. Mentang - mentang je Man Utd offer gaji tinggi sikit.. terus je blah dari Arsenal.

Game kita esok mungkin susah sedikit kalau diikut penilaian dengan persembahan 2 atau 3 game Arsenal sebelum ni. Game yang tak menjadi, banyak kesilapan hantaran dan juga striker yang susah untuk melakukan jaringan. Beza mata dengan Man Utd adalah 6 mata dan sudah tentu team kita yang bertandang ke Old Trafford esok ingin menang. So, team kita sudah inginkan kemenangan... kita apatah lagi sebagai fans, perlu berdiri teguh di belakang team kita dan menaruh harapan setinggi boleh supaya Arsenal menang. So, tak banyak aku predict untuk game esok.. kita menang dengan 4-2. Haha.. Besar kan jangkaan aku.?

Dibawah adalah gambar jangkaan skuad yang akan beraksi esok. Santos akan menggantikan tempat Gibbs. Aku nampak yang Santos ni banyak masalah. Mungkin masih lagi tak serasi dengan teammates. Bagi aku, Gibbs jauh lebih baik walaupun body Santos lebih tough. Apa - apa pun kita tengok game esok macam mana..

pemain jangkaan mengikut website footbaltalk.




Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

3 comments:

  1. kite xfhm sgt psl formasi bolasepak ni tp kite sokong chelsea!

    ReplyDelete
  2. xminat la pasal bola bola nim =,=

    ReplyDelete
  3. adik2 tengah tengok. sekarang man u tengah lead 1-0 kan ? :D hoho

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia