Preview : Norwich v Arsenal

2 comments
ENTRY ARSENAL !!!

Malam ni adalah match Arsenal selepas international break. Menjadi tetamu kepada stadium Norwich City. Katanya Wenger, dia nak menjadikan Oktober adalah Oktober yang paling bermakna untuk Arsenal. Kita sama - sama tengok tahap mana kesungguhan Arsene Wenger dalam mengendalikan Arsenal.

News yang baik setakat ni adalah dengan kehadiran Jack Wilshere dalam skuad utama Arsenal. Selama 15 bulan dia berehat. Mengambil masa untuk pulih dari kecederaannya. Paling tidak pun Wenger akan letak dia dalam pemain simpanan untuk malam ni. Untuk main first tu memang tak la aku rasa.

Kehadiran Wilshere ni adalah pengganti dengan kecederaan Walcott yang cedera paru - paru pada perlawanan England menentang San Marino baru ni. Dengar khabar mengatakan yang paru - parunya lebam. Pelik betul kan istilah perubatan ni. Aku pun tak tahu macam mana kalau paru paru tu lebam. Boleh batuk darah katanya. 2 minggu untuk lebam itu surut mengikut pakar perubatan Arsenal. Kesian Walcott kena tahan batuk.

Koscielny kita pula injured belakang dan tak lain tak bukan yang Per Metesacker akan menggantikan tempatnya untuk berganding dengan Vermaelan. Kieran Gibbs pun sama. Sakit peha katanya. Jadi, peratus untuk Santos bermain lebih tinggi malam ni. Boleh tengok Santos gergasi ni main full. Haha

Berita kecederaan lain. Kedua - dua keeper utama kita masih lagi injured. Szczesny dan Fabianski. Masing - masing dijangka akan kembali training dalam masa 2 minggu lagi. Bagi aku Szczesny ni lebih mantap sikit berbanding Mannone dan Mannone pula adalah choice aku berbanding Fabianski. Jadi, Fabianski kalau nak injured lama - lama pun boleh. Haha..

Pemain tengah jangan bimbang. Kita ramai stock pemain tengah. Setakat Abou Diaby dan Rosicky yang masih lagi injured, tak jadi masalah katanya sorang fans Arsenal ni. Lagipun lawan kita adalah Norwich. Apa la sangat. Haha. Apa - apa pun kita tengok malam ni macam mana nanti. Ini semua adalah preview semata - mata. Aku predict kita menang 4 - 0 malam ni.. 


* Aku lebih suka Ramsey diganti dengan Ox Chamberlain. Tapi, aku rasa Wenger letak tu sekadar nak jaga hati Ramsey. Haha
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 comments:

  1. bro, aku suka entry nie..heheh.. dh lama aku xupdate psl arsenal..

    ReplyDelete
  2. banyak nau entry sal bola nihh.
    tak pahahm woihhhh
    T___T

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia