Raya ke Tujuh

22 comments
Hari raya ketujuh bersamaan dengan 7 syawal. Hari raya mungkin sudah habis buat mahasiswa dan mahasiswi kerana ada antara mereka sudah berangkat menuju ke kampus masing - masing. Mungkin cuti mereka pendek dan aku yakin, mereka dapat manfaatkan cuti mereka yang pendek tu dengan benda yang berkualiti. Moment yang dapat disimpan dalam memori untuk terus tersenyum di hari yang mendatang.

Aku masih menghitung hari untuk berangkat ke Madinah. Rabu nanti. 29 Ogos. Doakan moga aku sampai dengan selamatnya. Cuti aku yang singkat membuat hari - hari aku memang padat. Keluar pagi balik malam. Tapi, tak kemana sangat pun.. lepak - lepak dengan member sambil kongsi - kongsi cerita kehidupan. Imbas kembali kenangan zaman budak remaja. Masa untuk bergelak ketawa. Tak nak fikir lagi masalah pelajaran.

Memang kehadiran Syawal amat bermakna di bumi Malaysia kerana tradisi orang Melayu menjadikan Aidilfitri masa untuk ziarah menziarahi sanak saudara. Kalau bukan Aidilfitri, entah... aku rasa saudara aku yang dekat tu pun belum  tentu lagi aku dapat jumpa. Saudara yang muda tak pe la.. kita beranggapan yang kita dan dia masing - masing ada masa yang panjang lagi untuk bersua muka. Mungkin Aidilfitri akan datang. Tapi, yang tua ni.. bila - bila masa dia boleh pergi.



**orang Ireland dengar - dengar sampai Malaysia hari ni.. minta - minta bawa balik buah tangan sekali..haha

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

22 comments:

  1. selamat hari raye.. selamat pulang ke madinah.. selamat selamat semua

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum H.J....selamat hari raya mama ucapkan dan mama mohon maaf jika ada terkasar bahasa yer...:)

    ReplyDelete
  3. 29 ogos nk blk madinah semula ye?
    semoga selamat semuanya ye..

    wahh ada org ireland nak blik?
    ehem ~ =P





    slm syawal,
    cik ana

    ReplyDelete
  4. amboiii balik mesia ka...

    mai laa beraya kat uia..

    ReplyDelete
  5. selamat hari raya..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Salam syawal.

    Semoga dipermudahkan segala urusan untuk pulang ke Madinah.

    Take care. :)

    ReplyDelete
  7. tp weh mati tak knl usia

    xsempat nk g skodeng kau ngn da geng ritu

    ReplyDelete
  8. raya memang terasa singkat masa nya .. sedar x sedar dah raya ke 7 .. sok dah nak mula kerja ..

    kalau di perantauan nie memang x banyak agenda kan .. selalu tgk kawan2 yg duk jauh nie macam tu lah , dpt beraya di kedutaan pun dah menyeronokkan .. ;)

    harap HJ tabah disana ye .. sekejap je tuu ..

    ReplyDelete
  9. Selamat pulang ke Madinah..
    salam lebaran yer.. mana taw, raya lagi 3-4 tahun akan dtg boleh dtg rumah plak..
    hehhehe



    peace

    ReplyDelete
  10. Tak sempat nak 31 ogos kat sini.

    ReplyDelete
  11. Tak sempat nak 31 ogos kat sini.

    ReplyDelete
  12. semoga selamat sampai sana nanti...

    ReplyDelete
  13. moga selamat sampai bos.
    selamat hari rayo.
    maaf deh kalo ado saloh silap.

    ReplyDelete
  14. tapi yg muda pun boleh anytime dijemput Ilahi kan kan.. :D akak membizi je raya taun dik, org mai umah x benti.. wuuuu

    eh ko balik x bulan sebelas nt? kenduri akak mohon bg alamat nt akak nk pos kad

    ReplyDelete
  15. selamat hari raya!!

    selamat kembali ke kampus~~

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum H.J...dah nak balik semula yer mama doakan agar selamat sampai di sana yer...:)

    ReplyDelete
  17. update la update la

    (sambil hentak kaki)

    ReplyDelete
  18. tq singgah blog aku bro. aku tunggu hang update. hehe

    ReplyDelete
  19. terima kasih singgah blog sy. boleh dah update blog. bersawang dah ni. huhu. :)

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia