Khamis yang Lepas

27 comments
blog sepi beberapa hari..keke.. hari khamis yang lepas aku berangkat bersama - sama dengan member untuk ke Mekah. menunaikan umrah. sudah lama rasanya tak buat umrah. dekat je jarak antara mekah dan madinah. cuma aku je yang malas. malas nak bersusah - susah. memang tak patut. tak patut dan tak patut.

plan memang macam biasala kalau nak pergi ke mekah secara beramai - ramai. naik bas kat Madinah. bas yang syarikatnya nama Saptco. Aku rasa Saptco ni satu - satunya syarikat bas yang ada kat Saudi. Syarikat bas yang rasminya di bawah kerajaan Saudi. Rasa - rasa je la. SAPTCO ( Saudi Public Transport ).

Kira - kira ada dalam 14 orang nak pergi mekah termasuk aku. Kat sini senang, nak bertolak baru beli tiket. Tapi yang susahnya kena beratur la. Kebetulan malam minggu, memang ramai plak yang nak pergi Mekah. Tiket dalam SR 54 untuk pergi dan balik. Harga untuk student. 50 peratus diskaun. Harga sebenar kali la dengan dua.

Naik bas kat sini ada beberapa kekurangan. Satunya adalah penumpang bas tu sendiri. Kalau kita naik tu ada ramai mat afrika, ada kurang senang kat deria bau kita. Kalau ramai belah india & pakistan kurang senang deria telinga kita. Yang keduanya adalah lambat. Kalau naik teksi, boleh la jimat masa dalam sejam dua..tapi, ada risikonya..hoho

bersama Kapten Farid.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

27 comments:

  1. untungnya blaja kat sana, dapat buat umrah n haji dgn lebih mudah ... saya jeles

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum H.J...betul la itu seronoknya belajar kat sana lg senang je nak buat umrah n haji kan...:)

    ReplyDelete
  3. bestnye.....trus wat umrah n haji....x pyh tunggu tua...

    ReplyDelete
  4. rezeki kamu...muda2 dah buat umrah!!.

    ReplyDelete
  5. Salam.

    Orang kat sini nak kena kumpul duit lama nak buat haji. Rezeki kamu la tu.

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum,

    sy baru balik dari sana khamis lepas. bertolak balik selepas zohor dari mekah.

    untung kamu belajar kat sana, bila-bila boleh buat umrah.

    -khairie

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum,

    sy baru balik dari sana khamis lepas. bertolak balik selepas zohor dari mekah.

    untung kamu belajar kat sana, bila-bila boleh buat umrah.

    -khairie

    ReplyDelete
  8. behhh nyohhh..
    mg ada rezeki nk ke sana lepah ni..

    ReplyDelete
  9. da tu botak ke x

    ayah aku da botak yahuuuu

    #ye disable right click utk kslamatan

    ReplyDelete
  10. Sedak molek tu..mudo2 buat umrah doh...tahniah tahniah.

    ReplyDelete
  11. Seronok la duduk dekat ngah mekah.. Leh buat umrah sng2 ja.. Jelesnyaaaa

    ReplyDelete
  12. baca komen2 kt atas baru tau blaja kt sana..bestnya dapat buat umrah.alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  13. cemburunya....dah lamer rietta nk ke sana...hajat belom kesampaian....


    klu msim hj bleh tunaikan hj lah yea? cemburunyeeee.....

    ReplyDelete
  14. untunglaaa boleh p wat umrah bila2 masa..kalau malas tu balik duk klate jer laa ;p

    ReplyDelete
  15. seronoknya dapat pegi sane anytime je kan :)

    ReplyDelete
  16. untung betul student kat sana.senang je nak buat haji dan umrah. antara rajin dan tidak je.

    ReplyDelete
  17. Allah! untung nya dapat buat umrah. kiranya senang je la H.J nak buat umrah eh?

    ReplyDelete
  18. deria jadi aktif, kan? bila duk sana hee... tp bestnya dekat je nak buat umrah, alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  19. mesti tiap2 tahun ko dpt buat haji & umrah kan?

    ReplyDelete
  20. alahai bestnye la dekat ngan tmpt tanah suci


    doakan saya ye

    =_=

    ReplyDelete
  21. mcm tergantung jer citer tu... em... Allhamdulillah, seronoknyer klu dekat leh buat umrah slu... hope rezeki akak akan sampai jua... hehe

    ReplyDelete
  22. teringin nak pergi buat umrah jugak ke sana.
    insyaAllah bila dah mampu nnti.
    akan pergi.
    :)

    ReplyDelete
  23. insya Allah...akan sampai sana jugak...

    sal deria bau org2 mat afrika fuhhh..sungguh xtahan bau..heheh

    ReplyDelete
  24. untung blaja kat sana.. teringin nak pergi sana

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia