spontan khamis

27 comments
Trend bakal pengantin atau tunang yang mengambil gambar bersama sehingga ada yang berpegang tangan & pelbagai aksi lain, sebahagiannya seolah sudah berkahwin adalah HARAM di sisi Islam. Menjadi FOTOGRAPHER profesional yang menawarkan khidmat terbabit juga adalah pendapatan yang TIDAK BERSIH lagi haram. Jika sudah bernikah secara sah lalu gambar diambil sebagai koleksi kenangan peribadi SAHAJA yang dibenarkan. Jangan rosakkan keberkatan rumahtangga dengan aktiviti TIDAK BERKAT ini. - Ustaz Zaharudin Abd Rahman

**peringatan bersama.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

27 comments:

  1. SETUJU!


    jujur, nyampah tgok ada la.

    ReplyDelete
  2. haishh, xperlula nk pre wedd sgt.. pas nikah je la nk photoshoot mcm mn sekalipun.. pastu ms kenduri duk tayang buat banner n bunting bagai.. hadoila..

    ReplyDelete
  3. IAllah..tanx atas p'igtan tu :)

    ReplyDelete
  4. fisha follow sini. harap dapat follow balik.

    ReplyDelete
  5. Setuju2. Ni budaya luar ni. P ikt pasai pa tatau

    ReplyDelete
  6. yang HARAM tetap HARAM......

    lepas nikah, baru halal

    ReplyDelete
  7. erm... btl tu... skang ni teknologi semakin canggih, akhlak yang haram jd halal... dek mahu kan pose yg menarik...

    ReplyDelete
  8. btol tu..


    aku nengok ramai sungguh yg duk teruja wat pre wedding.. alahaiii..

    1. satu pembaziran..

    2. menambahkan lagi dosa.. bila bersentuhan..

    ReplyDelete
  9. tu la..ramai sgt yg buat mcm tu sekarang ni..

    > peringatan bersama...

    ReplyDelete
  10. huhuhu.....rietta xamek yang cm2...kitorg amek pre wedding jugak...tapi biasanya dorg nie dah sah jadi suami isteri cuma kenduri nyerr lewat sket....akad sebulan dua sebelum majlis...

    ReplyDelete
  11. tu r..
    setakat tunang, buat majlis kecik2 suda..

    ReplyDelete
  12. pastu kawin tak sampai sebulan cerai hrrmmmmm

    ReplyDelete
  13. setuju sgt! kdg2 yg baru bertunang tp lagaknya dah mcm suami isteri. sabo je la tgk.

    nok tanyo, ore kelate eh? hee.

    ReplyDelete
  14. betuiii tu dik...tunang dah mcm kawen..yg haram dah jd halal..nauzubillah minzalik

    ReplyDelete
  15. betull sangattt.. belum kawen dah gitu -..-''

    ReplyDelete
  16. setuju!
    i'Allah takkan buat...^_^

    ReplyDelete
  17. setuju...
    trend budak2 skrang suka pra2 kan..
    mujur tahun kak ayu 10 tahun lepas tak ada......

    ReplyDelete
  18. setuju ..
    soo beringatlahh selalu
    kalau artis ada pra perkahwinan
    kalau org2 biasa ada pic sewaktu bertunang .. ok ke .. walau bertunang x semestinya jadi suami or isteri kita kan huhuhu

    ReplyDelete
  19. assalamualaikum H.J...mama setuju tu ingatan kita bersama...:)

    ReplyDelete
  20. betul. Pembaziran pun ya
    Kalau bergambar tanpa bersentuhan..mungkin berkenan sikit mata tengok
    photographer pun kena hormat permintaan bakal pengantin kekalau mereka tak ble gayakan aksi yg di minta

    ReplyDelete
  21. sudah tentu haram der baru tunag tunangan nak pos pelok pelok bagaii.
    erk

    ReplyDelete
  22. thanks atas peringatannya dekkk :)

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia