pedihnya cinta pandang pertama

34 comments
amat indah cinta pandang pertama. perasaan cinta yang mana hadir ketika kali pertama memandangnya. pertama kali bertentang mata, pertama kali jantung berdegup kencang..oh, indah.. dari mata turun ke hati, firasat mengatakan dia adalah jodoh kita..

tetapi, cinta itu hanya cinta kita. tidak cinta dia. si dia cuma memandang kita dengan pandangan yang kehairanan, bukan dengan pandangan cinta. oh..rupanya kita hanya syok sendiri. menganggap si dia juga sama seperti kita. jatuh cinta dengan pandangan pertama..

rupanya firasat kita salah. mungkin kita salah dalam menafsir firasat. mungkin juga firasat kita tidak pernah betul. kes terpencil macam ni biasanya amat perit, pedih dan tragis. memakan masa untuk kita memahami. memakan masa untuk kita tahu yang kita sebenarnya syok sendiri. kita sebenarnya bertepuk sebelah tangan...

cinta itu tidak perlu ditafsir, hanya perlu dihayati
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

34 comments:

  1. i still dont find the meaning of love..

    cinta Allah, ya.
    cinta Rasul, ya.
    cinta keluarga, ya.

    cinta yg lain.

    errr..

    ReplyDelete
  2. sesahnya nak bercinta dgn manusia ni.....sakit hati ada, suka hati ada...hehehe

    ReplyDelete
  3. Cinta pndang pertama? nope....rietta lebih suka bila dah kenal hati budi....hehehe...

    ReplyDelete
  4. jth cinta pndng pertama ni byk cara.. melalui rupa, melalui perwatakan..atau mcm² lg... ermm, klu rs dh suke, trus trg je.. xyah nk pendam sensorang.. sama ada diterima atau x, itu blakang kira.. be gentleman bro.. =)


    *eh, apa merepek ni??

    ReplyDelete
  5. aku selalu cinta pandang pertama kt barang yg aku bekenan.. klu xdpt blh termimpi2.. hahahaha :p

    ReplyDelete
  6. mmg pedih kalo.. kita je yg syok sendiri.. huhu~

    ReplyDelete
  7. ko jatuh cinta ke dekkk? nk kawen ekkk?


    (bls dendam hahaha)

    ReplyDelete
  8. Mood jiwa-jiwa nampak.. Tak mesti cinta pandang pertama tu betul-betul cinta pun..

    ReplyDelete
  9. kadang-kadang cinta akan dtg tanpa di undang..hehehe




    peace

    ReplyDelete
  10. amboiii....sakan bercinta der...hehehhehe

    ReplyDelete
  11. mmg sedih...tapi itu lebih baik drpd cinta yg putus di tgh jln..

    ReplyDelete
  12. setuju
    jgn terlalu mengharapkan cinta ;)

    ReplyDelete
  13. camana rasa tu.. rasa coklat or oren... hehehe

    ReplyDelete
  14. tengah bercintan cintun ke HJ oii ? hahaha memang sedih kalau syok sendiri ni.. hihi

    ReplyDelete
  15. arghh nape aku bc entri ni
    nape nape nape
    #aku tgh runsing

    ReplyDelete
  16. pedih?
    err apakah?
    tepuk sebelah tangan?

    huh.
    tensen bace pasal cinta.

    nasib baik dapat cuci mata tengok
    gambar tuh.
    # hot lettew.

    hikhok

    ReplyDelete
  17. er err.
    serahkan pada si Dia.
    Dia penyusun terbaik buat kita semua:)

    ReplyDelete
  18. mmg macam tu adat bercinta utk pandang pertama... kena jatuh dan rasa kesakitannya dulu..

    Bila dah terkena barulah ada pengajaran hidup utk lebih berhati2 utk cinta kali kedua dan sterusnya.. ehehe

    ReplyDelete
  19. bila cinta bertepuk sebelah tgn memang agak pedih...tapi jgn riso, tak lama..hihi

    ReplyDelete
  20. cinta pada yang Maha pencipta :)

    ReplyDelete
  21. aaa.. cano eh? itew xpnah bercinteww.. agagga..

    okay,xprnah la dpt first love melalui mata.. hihi..10 kli pndang baru berkenan.. apekah??

    ReplyDelete
  22. berhati hati menjaga hati :)

    chewahhhhhhhhh!

    ReplyDelete
  23. Kebaikan sama diri dan manusia lain juga CINTA namanya. Jangan mengkhianati dan mencemarkan diri sudah!

    ReplyDelete
  24. cinta pertama aku sangatlah memedihkan.. fuhhh cinta ke 2 pun sama, ketiga belum lg.. haha aku ni memang tak pandai nak brcinta.. :P

    ReplyDelete
  25. pernah rasa perasaan ni. kejap tetapi perit :(

    ReplyDelete
  26. hmmmm..malas nak pikir dh pasai cinta ni..enough laaa..

    ReplyDelete
  27. eh!! jap!..betul ke entry dr blog ubibadok nie?

    toing
    toing
    toing

    terjiwang lak baca sini ;p

    ReplyDelete
  28. zaman sekarang nih payah nak jumpa yang bertahan dengan cinta pertama. terasa rugi kalau hanya kenal seorang saja. :)

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia