baru ku sedari

24 comments
tersedar dari lamunan...baru aku sedar..nak kawin itu bukannya susah and bukannya senang..tapi memerlukan disiplin yang kuat bersama gaya yang simple dan meced..fikiran kena matang...bukan macam budak - budak..

tersedar kali kedua..baru aku tahu yang nak kawin itu memerlukan sekurang-kurangnya seorang calon isteri yang betul - betul sepadan dengan kita..yang betul - betul ngam dengan kita..bahasa kelasnnya adalah sekufu...

tersedar lagi dari lamunan..baru aku tahu yang nak kawin tu memerlukan ekonomi yang kukuh dan stabil...kewangan yang boleh menjamin masa depan rumah tangga yang ceria meria..

last sekali aku tersedar..baru aku tahu yang nak kawin ni kena rancang perjalanan masa depan perkahwinan kita..masa depan anak - anak yang bakal kita corak nanti..baru aku sedar yang aku ni tak layak lagi untuk kawin..

ps : aku nak cadi meced ala ala sempoi...
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

24 comments:

  1. banyak btol bende baru sedar..hehe..
    ryn pown sedar, ryn tak cukop umor nak kawen :p

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah... saya pun baru tersedar bila baca entri ini.. hehehe. Bukan senang nak jadi searng suami yang bertanggungjawab kan. Info yang menarik utk d kongsikan..

    ReplyDelete
  3. salam H.J....bagus la kalau mcm tu biar kita bersedia sepenuhnya utk mencari pasangan hidup ini...moga berjaya dlm pelajaran n dpt insan yg benar2 memahami diri kita agar kita dpt menjadi seorg suami n ayah yg berguna dimasa hadapan nanti...mama doakn H.J akan sentiasa berjaya dlm segala bidang...:)

    ReplyDelete
  4. Sape sedarkn ko ni

    taw xpe. Byk mnde kne pk. Ko mude lg kn

    ReplyDelete
  5. btl tu..byk perkara kn fkr sblm btl2 sedia mendirikn rmhtgga.. :)

    ReplyDelete
  6. tu yg dah sedar. yg tak sedar2 lagi. ayoyo. :p

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah adik H.J dah sedar dan sharre ngan orang lain yg kemaruk sgt nak kawen tp tak fikir panjang. nak kawin kerana nafsu.

    "Posted by H.J to Let The Blog Do The Talking, Aight! at October 1, 2011 5:50 AM" <<<< ko biar betul onlline waktu ni. ke waktu kat sana tak sama? eh.

    forum kat masa tu adik H.J?? (^____^)

    ReplyDelete
  8. hehehe....HJ

    xsabar nk tgk HJ kawin ni

    ReplyDelete
  9. kak Hanie tolg jawab. tu bukan gamabr kak Jue. adik sepupu dia rasanya. dia tukang ambik gamabr.

    ReplyDelete
  10. kalo mu nok kawen jgn pikir sgt ekonomi tu..kawen tu pembuko pintu rejeki boh...hok petim..cari redha ALLAH

    ReplyDelete
  11. aik...da pk psl kawen?
    ta lme da tuh...

    ReplyDelete
  12. umor baru 20 kann?? sempat la buat persediaan.
    pilih yg sekufu..sng saling memahami.

    ReplyDelete
  13. Syukurlah ko sedar awl. Bkn snang nak jd seorang suami. Lbh2 lg bila lelaki dikatakan ketua keluarga

    aku yg mungkin jd seorang isteri suatu hr nanti pun pening kalau aku bole ke x jd isteri yg baik hahaha

    ReplyDelete
  14. Pasni ramai yang mula sedar ngko lah jejaka pojaan malayaaa...

    ReplyDelete
  15. baru sedar.... HJ da nak kawin..huhuuhuhhuuhuh

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia