tabiat saudi

34 comments
hoho..korang tahu tak..warga arab saudi ni ramai je yang suka membazir..maklum la..negara yang kaya raya..duit tak tahu nak letak kat mana da..bank pom sampai surrender bila tak de tempat nak simpan duit.

tapi, yang jahil je yang suka membazir tu..para alim tak de la macam tu..nama lagi orang alim..tapi, jahil sejahil diorang pom..takkan tak tahu membazir tu amalan yang buruk..

diorang tahu je walaupun negara diorang kaya raya, masih ada lagi yang hidup susah kan..masih ada lagi yang memerlukan wang..mungkin jumlahnya adalah minoriti..tapi, yang minoriti la patut diberi perhatian kan..?

gambar kat bawah ni adalah gambar kat kedai makan.aku nak masuk makan, and tengok makanan yang warga arab tinggal..pergh..order ikut main sedap je.tapi..makan..?mengalahkan budak kecik..


ps : stail makan tak habis ni dah jadi amalan da..bukan kat Saudi je..!!
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

34 comments:

  1. mujur kawan aku yang selalu abiskan makanan aku :( perut aku kecik.. terima kasih kawan!! sebab x membazir.

    ReplyDelete
  2. nanti psot gambar pinggan licin reling HJ makan okey!! nak tengok orang klate makan nasi tanpa budu..hehehheeeeeeeee

    p/s eeeee...sakit hati sebab geram kat budak nama HJ....rasa nak cekik2 jah..hahahaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  3. membazirnye la...bayangkan la kalau suatu hari nnti 1 pinggan tu kene kongsi 10-20 org.

    ReplyDelete
  4. berhenti sebelum kenyang agaknya...hehehe

    ReplyDelete
  5. mmg membazir,menangis nasi tu...hehe:)

    ReplyDelete
  6. sayangnya. aku la orang paling tak suka makan tak habis. nasib baik jenis kuat makan. haisyhhh

    ReplyDelete
  7. ingatkn kat Malaysia je slalu ada pembaziran makanan

    ReplyDelete
  8. rata2 kedai kat arab ni makanan dia mmg byk.dulu pertama kali kami mkn mmg membazir.order 3 set nasi mandi ingat okey la tuk ber5.sekali dpt tgk sedulang.2 dulang bungkus bawak balik.

    ReplyDelete
  9. ish3..ap jadi dgn nasik 2 smpai mcm 2 skali haru biru ny..ahaha

    ReplyDelete
  10. Oit trase aku huhu

    tp bkn sngje xbiskn

    ReplyDelete
  11. org arab ni sebenarnya sdg diuji..dgn ujian nikmat kesenangan.

    p/s: kwn le dgn org arab..boleh tumpang senang..kan..

    ReplyDelete
  12. laaaa...makan mcm tu..sygnya tak habis huhu

    ReplyDelete
  13. kalau Allah bagi ujian kebuluran macam d negara Afrika tu barulah tau betapa berharganya sebutir nasi tu.. huhu

    ReplyDelete
  14. dia mkn ke men kacau2 je ni.. byk beno lg..bedooh sungguh

    ReplyDelete
  15. wooo...tok sangko sano pom ado jugop gejalo bazir nasik nim....make dale dule kow guanow tus?

    ReplyDelete
  16. kalo ciput je yg tak habis takpe la.. ni mcm tak makan je.. ish3..

    ReplyDelete
  17. perut kecik je..mmg selalu tk habis makan..heheh

    ReplyDelete
  18. sentap plak~~ makan salu jgk tak leh abiskan...huhu...

    ReplyDelete
  19. Mmg pon.. Arab rmai yg cmtu.. Pangai masing2 cam haram..

    ReplyDelete
  20. salam H.J...Ya Allah membazirnya org2 arab ni...kesian org2 somalia tu x ada makanan kn...:)

    ReplyDelete
  21. ish dorg tu xtahu ke rakyat kat somalia tu menderita sbb kekurangan makanan?

    ReplyDelete
  22. eeeeeeeeeee.... bukan org saudi mmg makan byk ke, mesti sblm makan nasi tggi macam bukitkn... tapi yang tak habesnya leh jadi sebungkus nasi tuuuuuuu...

    ReplyDelete
  23. kat sana semua kaya-kaya..so, setakat nasik melambak2 tak habis..diorng tak rasa perkara tu membazir kot...???

    kesian akak tengok nasik tu...teringat org somalia

    ReplyDelete
  24. ishhhh teruk..org yg membazir cmni kene hantar p negara daif skali..biar dia rasa mcm mana susah org yg kebulur nk cari makan..

    ReplyDelete
  25. ahkak boleh ke tahap menitiskan air mata kalau tgok byk sgt lebihan makanan dibuang... :((

    ReplyDelete
  26. sbb tue aku x ske mkn kt kedai.. tkt x abis...

    ReplyDelete
  27. byk dah dgr pasal warga saudi ni suke sgt membazir. hisshh..dorg ni sombong betul tak bersyukur nikmat yg diberi.

    aku pantang betul org tak habiskan makanan. kalau aku jenis yg akan sedaya upaya habiskan makanan aku walaupun aku dah kyg dan makanan tu tak sedap. telan je. org yg sgt miskn nak dapt sesuap nasi pun payah. ko nak bazir semata mata mknn tu tak sedap. n gada ngada la tu

    ReplyDelete
  28. benda tengah senang, mana nak ingt dah..

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia