Skip to main content

harta ?

hari isnin..selamat bekerja dan selamat belajar kepada warga malaysia..ehehe..dan kepada sesiapa yang belom lagi menghabiskan puasa 6 di bulan syawal tu..cepat cepat la..hari ni dah 21 syawal da..ehe

kepada siapa yang nak kawin tu..cepat la segerakan..benda yang baik tak elok tangguh tangguhkan ni..korang juga yang gersang nanti..ye tak..?berbalik kepada cite pasal menantu tu..aku rasa korang ada jawapan memasing..memasing punya pendapat..

ada yang kata si mak tu akan pilih yang pakai kopiah naik kapcai tu sebab seorang yang beriman dan mampu mendidik anaknya..ada plak kata si mak akan pilih yang kaya naik merc..macam macam pilihan..yer..manusia berhak membuat pilihan..apa orang lain nak susah kan..?

sekarang ni..ramai je mak bapak pilih menantu yang kaya raya dan berduit..bukan semua..tapi ramai..semuanya mementingkan materialistik..fikir logik, betul la kan..nak hidup zaman sekarang tanpa harta adalah susah.merana anak diorang nanti..tapi..sanggupkah kita memilih harta semata2..?

ps : susah la aku nak kawin macam ni..duit tak berapa nak ada ni utk pakai merc..

Comments

  1. cari yg beriman..
    org beriman mestila rajin kerja. lama2 dpt la kumpul harta dunia tu.

    ReplyDelete
  2. haha.. boley tak takmo pikir pasal kawen lagi? kekekeke..

    ReplyDelete
  3. okeh
    nak cari laki ada mini cooper
    heheheh
    harta didunia dan akhirat
    ilmu =]

    ReplyDelete
  4. hehehe....Asyila Zainuddin---> ubi badok single lagi

    beriman...

    ReplyDelete
  5. merc tue satu bonus..

    jnji ada rumah + keta + keja bagos..

    team senasib pulak.. ehh!

    ReplyDelete
  6. kayo xse miskin pon xse, nak sederhana jah...hu3, miskin sgt ssh jgk, kayo kea takut nikoh rama...hu3

    ReplyDelete
  7. beriman itu perlu...kaya itu keperluan...kacak iti pilihan...hahaha

    ReplyDelete
  8. nak kahwin... nak kahwin... hahhaa

    ReplyDelete
  9. tu terpulang kepada keperluan masing masing la. kalau mak bapak dia dah kaya. mesti mak bapak dia pilih yang beriman tu kot. dan sebaliknya. tapi tak sume segelintir sahaja.

    **weh aku dah jawab dah. giliran ko plak jawab soalan balas aku tu.

    ReplyDelete
  10. umi ayah aku tak kisah..diorang nak yang beriman jer

    ReplyDelete
  11. napa ko tak nak jawab plak. jawab la. penat aku jawab soklan ko. dush dush..

    ReplyDelete
  12. klu kita pilih pasangan yg ada agama pasti mertua kita juga akan ada pegangan agama yg mahukan menantu ada pegangan agama...bkn harta yg byk tp hati kosong

    ReplyDelete
  13. yg utame adalah agame.
    then yg laen akan myusul. insyaAllah
    =)

    ReplyDelete
  14. salam kenal.folo sini..

    pilih la yg beragama, baru kamu boleh bahagia :)

    ReplyDelete
  15. Harta tu memang patut ada laaaaaaaa . Aset kehidupan . Bukan pasal harta ada so baru boleh kawin . Tidak . Dengan adanya harta , masa depan terjamin .
    Bagi aku berdasarkan pengalaman kakak2 and abg2 aku laa . hihi . Kita perlu ada aset kehidupan contoh mcm kereta ataupun rumah sendirian berhad . Kau hidup, tak kan tak terfikir nk ada kereta sendiri kan ? Ianya mengikut KEMAHUAN kau . kau mahukannya . Bkn sbb kau nk kawen dgn awek tu , ohh , kena pakai audi mcm nie . cehh .

    TAK ADA orang yang tak ada aset dorang tersendiri :)

    *aku nie cakap mcm poyo aje ken ? ALaa , maafkan aku . kbai .

    ReplyDelete
  16. harta bkn boleh bwk maty der :P

    ReplyDelete
  17. mak bapak nak anak idop senang pas kawin tpi tak pk kebajikan anak dia nti,.huhu

    ReplyDelete
  18. Lau cmtu ko kne plih org y da tkde mk

    ReplyDelete
  19. cari yg berharta tp xdela sampai tahap yg pakai merc..huhu..
    yg pakai myvi je pun ok ape ;p

    ReplyDelete
  20. cari yg berharta tp xdela sampai tahap yg pakai merc..huhu..
    yg pakai myvi je pun ok ape ;p

    ReplyDelete
  21. cinta mmg hebat tetapi kuasa duit lagi hebat mahu atau tidak harus diakui realiti ini...tiada kompromi..:)

    ReplyDelete
  22. harta tak menjamin kebahagiaan
    :)

    ReplyDelete
  23. harta tak menjamin kebahagiaan
    :)

    ReplyDelete
  24. ahaha..hj dah galok nk kawen kahh? ahak3..sabiaq2..blaja dlu bia hbs..nt bkn stkt merc, kot2 lamborgini p0n blh bli ^_^

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  26. Merc nah...dye kupul duet beli merc sano...dop pong cr jah hok terimo kito seadonyo...

    ReplyDelete
  27. Aku pnah jd tselit dlm peristiwa tu sbb nak jaga status family. Thx God it's happened sbb ada kebaikkannya. Skrg aku bole pilih sndri sape aku nak =)

    ReplyDelete
  28. tension aku.. sume dok entry kawin je..hahaha aku ada 2 taun lg keje.. pstu nak kena kumpul duit, carik jodoh.. lama nyeeeeeeeeeeeeeeeeeeee~

    ReplyDelete
  29. tak jugak..mak bapak kita tak pandang harta punggg ;p

    ReplyDelete
  30. aku slalu pertikaikan isu ni dgn mak..mak, harta x penting blablablabla..lepas tu mak jawab, memangla, tapi org akan kutuk, ehh anak blaja gini2, keja gini2, mak bapak gini2, tapi dpt menantu keja pangkat rendah xda rmh xda kereta..pastu malulah mak..hmmmm susah2

    ReplyDelete
  31. ada kete merc tapi tak leh nak jaga anak orang susah jugak bhai...

    ReplyDelete
  32. manusia tak pernah puas dengan apa yg die ade...

    ReplyDelete
  33. ai xkesah,yg pnting mampu mendidik isteri..pastu kewangan yg kukuh,kalo xkeja nk kasi ank bini makan hape..

    ReplyDelete
  34. xpayah nak merc sgt.bmw cukup.hak2

    ReplyDelete
  35. senyap je ko. banyak keje rumah ke syeikh bagi. hehehe

    ReplyDelete
  36. saya tak pandang harta ataupun rupa..haha ayat takleh blah,,sangat susah la kalau impikan orang yang perfect..sampai bila pun tak kawen kalau camtu kan

    ReplyDelete
  37. hahhaha ! kije rjin2 dpt laa beli merc tu.. hehe

    ReplyDelete
  38. memilih harta takkan jauh ke mana pun... harta tetap akan datang dan pergi.. pilih lah kerana agamanya.. insya Allah selamat dunia akhirat..

    Salam fren, lama tak singgah sini.. Hadapi Semua Dengan Senyuman ye..

    ReplyDelete
  39. kaya harta bukan tak boleh..tapi jangan miskin ilmu agama...huhu

    ReplyDelete
  40. apa yg kita lakukan di dunia ini semuanya memerlukan pengorbanan..:)

    well, apakah jawapan kepada pertanyaan kami semua kemarin??

    ReplyDelete
  41. dah nak kawen ke??
    tunggu dkna kawen lu yea....hihiii..

    coppppsss...nak boking jadi pengapit dkna boleh?? :D

    ReplyDelete
  42. tak pandg harta je la. pandang nilai nilai murni jugak. tapi kalo yg sedarhana pun okay jugak.

    ReplyDelete
  43. yang beragama n beriman tu penting..

    then nak pilih jugak y berharta..cerah masa depan..ehhehe

    ReplyDelete
  44. aq dah pki merc baru fikir psl kawen...

    ReplyDelete
  45. jangan risau, vios mesti boleh kan? aku rasa, ada je mak mak yang suka vios.

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda.

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-