Skip to main content

doktor cinta

ada sorang member aku..luah pada aku masalah cintanya..dia betul2 ingat aku ni adalah DR.CINTA setelah terbaca satu post dari kawan aku kat wall FB."hai DR.CINTA.."

haha..tergelak pom ada jugak bila aku tahu macam tu..tapi, aku still buat cool...ok..citalah apa dia masalah cinta yang dia alami tu...lebih kurang macam ni la masalah dia..dia ni adalah pompuan..ada sorang lelaki yang pada pandangan dia adalah seorang yang mmg sesuai sangat dijadikan suami..market pom tinggi..dan, lelaki ini sudah terpikat terhadapnya...

ala..terpikat tu..apa lagi..?grab je la..? ye..memang dia udah grab..tapi..dia baru sedar yang dia tak setanding dengan lelaki itu..lelaki yang mana dambaan ramai perempuan di luar sana..perempuan yang mungkin lebih elok darinya..perempuan yang mengenakan hijab bersama purdah..perempuan yang ada kemahiran memasak yang tinggi..perempuan itu perempuan ini..

sedangkan dia hanya berbaju kurung bersama tudung bawal yang besar sedikit..cukup - cukup untuk menutupi bahagian dada dan bahunya sahaja...hanya pandai masak nasi dan goreng telor sahaja..yang spesel skit buat meggi tomyam udang...tu je..dan tercalit sedikit keimanan sebagai wanita muslim..hoho..

ps : aku nak tido..kelas petang menantiku..hoho

Comments

  1. ko= Dr Cinta?hohohoho woohooo!!! kemain kan..weh header ko dah siap tp err err aku errr err segan nak bg sbb takut ko x suka!hahaha nanti lah redesign balik

    ko tunggu tau tau tau tau..part mn aku lyn ko berbukit bukau ><~ nak kena wala wala whack nih! haha

    ReplyDelete
  2. baru je syok baca . dah habes dah huh

    ReplyDelete
  3. handal gak HJ jd dr cinta ek?huhu

    ReplyDelete
  4. ada tokoh ni.....

    selamat mencari cinta

    ReplyDelete
  5. tu dia Dr Cinta udang memukul canangnya..cewaahhh..hehe go hj go

    ReplyDelete
  6. pernah jadi Dr.Cinta??
    tak mungkin..=P

    ReplyDelete
  7. rasanya pempuan tu terlalu rendah diri kot... apa pun Ubi cubalah dekatkan diri dengan dia ye.. mana tau cinta itu beralih arah pada Ubi plak kan... alhamdulillah.. ehehe

    ReplyDelete
  8. salam h.j...wah dah jadi Dr.cinta la plak....bila mulanya h.j....caya la kalau dpt selesaikn masalah kwn tu yer...:)

    ReplyDelete
  9. alaaaahhhaaaaaaaaaiiii...saja jer kan bikin hati nie panas...nak cerita sambung2 lak....syokkk dkna mengeja last HJ nak tidur...hampefff :p

    ReplyDelete
  10. gitau budak pempuan tu ::budak ke?:: jgn terlalu pk sgt benda yg tak tentu.. klu sm2 dah suka, npe perlu pk lg bab tu. tade org yg sempurna serba serbi. klu dlm hti duk pk 'ada lg yg lebih baik utk di dia', smpai ble2 pn x rs bhgia.. smpai ble2 pn hbungan x ke mana.. kita bina hubungan utk 1 tujuan.. perkahwinan.. sempurna @ x sempurna kita bukan 1 mslh.. yg penting si dia bhgia ngn kita.. kita bhgia ngn si dia.. x tentu dia akan bhgia ble bersama ngn org yg kita sangka lbih baik pd dia tu.. yg pnting, jgn rs rendah diri sgt.. kekurangan kita mungkin jd kelebihan pd si dia..cko kt dia gtu..

    fuh..pjg lebar la plk..stop kt cni..

    ReplyDelete
  11. Pehal tgntung cte ni. Nk tau gak nshat doc cinte kononnye ni

    ReplyDelete
  12. huh bahaya tu..luah problem cinta dgn lain jantina. takut2 lps ni luah cinta pulak!

    ReplyDelete
  13. awk pasni ley kte cari awk jgk kalo ade mslh cinta...kekeke~

    ReplyDelete
  14. kenapa aku ghase citer kau ni mcm tergantung woihh? hahhaa kau tak nak sambung? mehehe

    ReplyDelete
  15. mgkn bg laki tuh pmpuan tuh da ckup bek kt mata dia hehhehehehe..


    pndi bnor ko jdik dr. cinta haha

    ReplyDelete
  16. sejak bila ko tukar profesyen ni bro..haha~

    ReplyDelete
  17. lah, mana nasihat dr.cinta nye? nak dgr gak~

    ReplyDelete
  18. rendah diri sangat.
    go ahead je ngan hubungan tu.

    hye dr cinta.
    bila jatuh cinta, doktor cinta ada tolong angkatkan.hehhe

    ReplyDelete
  19. cm tgantung pun ade ni..
    hm.. rasenye bek go on je kalo same2 suke... dah jodoh xkemane

    ReplyDelete
  20. aku tau ko nak cakap lelaki dambaan wanita tu ko la kan.kan.

    citer tegantung wei. ape ni. bangun bangun.

    ReplyDelete
  21. apa? nak entry carik jodoh. eh ko kan budak budak lagi. mana bole. blajo habis dulu. hhahahaahahaha...

    ReplyDelete
  22. mama mama tolonglah aku yg sedang bingung...ku terkena virus cinta ku butuh dokter cinta....he3 jgn mrh hj

    ReplyDelete
  23. ckp kat dia.. tak perlu pikir sangat la.. biarkan segalanya berjalan sendiri.. jangan terlalu mengharap pada laki tu dan jgn terlalu pikirkan dia... relax and cool.. hati boleh berubah2, cinta boleh beralih2..

    ok, Dr. cinta KB.. :P

    ReplyDelete
  24. auw....dr cinta

    pasni boleh mitak nasihat jugak...

    ReplyDelete
  25. kelas kau mat tiba-tiba jadi dr cinta. hahaha :D

    ReplyDelete
  26. emmm.. sama macam perempuan tu.. lelaki yang terlalu baik tak sesuai untuk saya.. saya yang akan rasa bersalah...

    ReplyDelete
  27. P/s: kalau betul org 2 sayang kat kite, die terima kite seadanya, menda2 cm2 tak yah fikir, masih ade byk masa utk berubah, psal tdg labuh?? itu kan tggjawab suami utk mndidik, kalau dia nak cam2 nati didikla cm2, kalau husband sy esk2 suh pakai tdg labuh+hijab pon saya snggup buat...da name suami kan..hi3

    ReplyDelete
  28. aku tak percaya cinta.. lalalalal~ :p

    ReplyDelete
  29. tak perlu sempurna. cinta kan saling melengkapi. =)

    ReplyDelete
  30. lepas ni blh la luah masalah cinte kt H.J a.k.a DR.CINTA~..hak3..

    ReplyDelete
  31. jadi kesudahan nye~~ terus3x nk thu nie..

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda.

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-