cara taubat

35 comments
ada je orang bila dia buat silap, lepas tu menyesal dan nak bertaubat...tapi dia asyik bertangguh je taubat tu sebab dia cakap kena solat taubat dulu baru dikira taubat..last2..dia tak taubat pom sebab dia cakap nak solat taubat kena bangun di awal pagi..kebetulan dia selalu je bangun lewat..

semua tu menyusahkan je..betul tak..?nak bertaubat mudah je..taubat bermula dengan penyesalan dari hati..bukan penyesalan dengan lidah..kalo dengan lidah, ramai je kan yang bertaubat..tiap2 saat ada je yang bertaubat ..sekurang kurangnya..ucapkan astaghfirullah alazim dengan penuh penyesalan..

lepas tu apa dia..?haaa..lepas tu kita kena lahirkan penyesalan kita tu dalam bentuk perbuatan..kalo sebelom ni kita adalah seorang playboy yang hebat bermain hati dengan perempuan..bila kita nak tunjukkan yang kita ni betul2 nak bertaubat..kita tunjukkan yang kita ni setia..terus masuk kahwin..jangan cinta songsang suda..
 
lepas tu..minta ampun dengan Allah sekirannya kesalahan yang kita lakukan adalah antara kita dan Allah..kalo kesalahan kita dengan manusia..minta maaf dengan manusia dulu..kalo lelaki yang boye tu..jenuh la nak minta maaf dengan ex ex dia..ehe..letih wei..korang jangan memain..dia tak maaf..tuntut akhirat nanti..

ps : aku bukan boye ye...haha
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

35 comments:

  1. kalau menyesal tu..kira bertaubat la kn..
    tp lebih elok solat sunat taubat..

    ReplyDelete
  2. seb bek aku bukn boye..hehe

    taubat kena berterusan..

    ReplyDelete
  3. mu wi la syarat taubat mil..

    ngayim ko

    ReplyDelete
  4. ada jugak yg bertaubat..minta maaf tp buat balik..~ hmm

    mohon Allah tetapkan iman~

    ReplyDelete
  5. yeke bkn boye?????
    haha..
    bgus la bkn boye..
    leh wat suami... hak3..

    ReplyDelete
  6. aku tak maafkan sape yang mainmainkan hati aku dulu *tetiba*


    kalau bukan boye, mesti biawak kan? kan kan kan?

    ReplyDelete
  7. manada panggil biawak, aku tanya tu. kan ada tanda soal?


    :P

    ReplyDelete
  8. kita pun xbaik berdendam kan.. hehhee... maafkan je la sang2 boye.

    ReplyDelete
  9. bertaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka.

    ReplyDelete
  10. salam H.J....bertaubatlah selagi boleh ye kalau dah nak mati nanti baru nak bertaubat dah x guna....:)

    ReplyDelete
  11. pehhh.. hebat pak ostad kito ni... hehee...

    like banyak2.. ringkas tapi padat... :)

    ReplyDelete
  12. kalau bukan buaya, mesti gajah kan? hehe ;p

    ReplyDelete
  13. betul-betul..orang selalu ingat taubat tu complicated kan?

    ReplyDelete
  14. Hati betul2 rasa nak tobat.. tapi bila nak buat... rasa liat plak...
    pastu macam2 alasan... Hu.. Hu...

    ReplyDelete
  15. tapi kalo susah jgak nak tinggal kesalahan tu?.macam mana?.
    nafsu dan syaitan menguasai.

    ReplyDelete
  16. lama tak singgah sini..
    selamat hari raya dik, dah diperantauan ya..

    kak kan, sejak2 dah niaga mmg tak dapat nak BW,
    maaf ya dik

    ReplyDelete
  17. yang lepas tu biar la lepas kan...jangan diulangi...hee~

    ReplyDelete
  18. kita selalu maafkan org, tp tak tau org maafan kita ke tak kan..

    ReplyDelete
  19. boye boya! hahaha betoi2..comot sokong.. sila setia..heheheh errr :P

    ReplyDelete
  20. mintak maaf macam bujang lapok boleh...?

    "maafkan kami... maafkan kami..."

    ReplyDelete
  21. Bila dah terlanjur jadi boye..nak patah balik susah..sy bukan boye, sy bekas boye hahaha!

    ReplyDelete
  22. hahahah..yela2 awk xberubah :) ehh jgn jd boye laa :P

    ReplyDelete
  23. bukan boye? gud2 =) kalo boye, sila btaubat. hee =p

    ReplyDelete
  24. forgive & forget :)
    jgn simpan dlm hati...

    ReplyDelete
  25. betul wei. dosa sesama manusia lagi berat banding Allah kerana Allah itu Maha Pengampun. kalau manusia tak ampunkan, Allah pun tak bole nak tolong.

    ReplyDelete
  26. tu lah kan.. kalau salah kita dengan Allah boleh la berdoa dan solat mintak ampun.. kl salah dengan manusia.. tak mintak maaf dgn tuan punya badan tak selesai.. nak2 kalau salah dgn ibu sendiri.. seksa time nyawa ditarik..

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia