pahala umrah di bulan ramadhan

31 comments
Daripada 'Abdillah Bin 'Abbas r.'Anhuma, bahawasanya Baginda Nabi SAW telah bersabda kepada seorang wanita ansor iaitu Ummu sunaan:
» 'Umroh pada bulan ramadhan balasan pahalanya adalah seperti mengerjakan Haji atau seperti mengerjakan Haji bersama-sama denganKU «
- Muttafaq 'Alaih -

tadi aku terbaca status kawan aku kat fb. tetiba rasa macam rugi plak aku balik awal ni.? bayangkan betapa besarnya pahala umrah sekiranya dibuat di bulan ramadhan. 

balasan pahala adalah seperti mengerjakan haji bersama sama dengan Rasulullah s.a.w. aku yang dah stay kat saudi tu, nak pegi umrah sekali sebulan pom susah. time dah sampai kat malaysia ni la baru rasa betapa ruginya..hehe..


manusia o manusia. dah memang macam tu eh perangai ko. kalo yang dah ada kat depan tu...memang susah nak mensyukuri. kalo dah tak de..barula dok mengeluh betapa ruginya. betapa bangangnya sebab tak hargai. okeh..yang bangang pom tuan belog gak..haha


p/s : rindukan tanah madinah..hehe
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

31 comments:

  1. betul tu.bila ada depan mata..tak rasa tu suatu nikmat yang dianugerahkan..tapi bila dah jauh pada mata..baru rasa ianya sangat bernilai..dah manusia memang sentiasa camtu..:)

    ReplyDelete
  2. hehe, tahun depan boleh pergi :)

    ReplyDelete
  3. tahu xpe,manusia memang macam tue.hee

    ReplyDelete
  4. jiran sy ade ha, 2 , 3 buah keluarga pgi umrah..jelesnye nengok depa buat umrah,.huu.

    ReplyDelete
  5. haha. bila tak de baru mnyesal. itu normal. ^^

    ReplyDelete
  6. terigin hendak pergi sana , haji +umrah..

    ReplyDelete
  7. peluang depan mata kadang2 kita tak sedar..
    lalai mungkin..
    tak pe,mungkin ada rezeki
    untuk kamu nanti..
    mintak pada Nya...

    ReplyDelete
  8. heheheeee...jangan menyesal..da rezeki, boleh posa kat sana :D

    ReplyDelete
  9. ye ye..peluang depan mata tu yang biasanya tak nampak

    ReplyDelete
  10. teringgin nak jejak kan kaki ke sana :)

    ReplyDelete
  11. nak pegi kontek je..PM kat fb..haha

    ReplyDelete
  12. hah balik awal dari mana?
    mekah ker??hehehe

    yerlah manusia susah sangat nak hargai, dh takda.baru nak nangis..

    semoga H.J dapat pergi umrah insyallah.. :)

    ReplyDelete
  13. dpt jugak ko rase jejak madinah..kami? aku ni? entah bila tahu nberezki kesana..harap dipermudahkan...

    ReplyDelete
  14. lumrahla tu manusia sifat cmtu huhu..

    dh plg ke?

    ReplyDelete
  15. hehehehhe adat lah tu HJ mmg cm tu lah.

    hmm besar nya hidayah nya eh.hmm bile lah dpt kesana.

    ReplyDelete
  16. balik malaysia la..bukan balik kat mana2..H.J tengah vacation ni..hehe

    ReplyDelete
  17. hahaha. tak apa, nanti boleh pergi lagi. jangan risau. rezeki ada di mana-mana :D

    ReplyDelete
  18. sangat teringin nak menjejakkan ki ke sana dan menunaikan ibadah....

    ReplyDelete
  19. tido kat opis nnti kantoi org nmpk..;D

    lgpun 5 minit xckup... nak 5 jam..;D

    ReplyDelete
  20. He he.. sbb sebelum nie tak tau, kalau tau mesti tak lepas peluang punya.

    ReplyDelete
  21. bile la Ika dpt g sana ye,tgk org pegi rindu gak nk pegi tp apakan daya diriku tidak berkemampuan lg sob3x,HJ tlg byrkan boleh ngeee >_<

    ReplyDelete
  22. best tu duk stdy kat tnh suci..nak g sne xtau bile..hurmmm

    ReplyDelete
  23. kalau ada rezeki mesti sampai lagi ke sana...

    ReplyDelete
  24. xcukup duit lg na pg..heeee..ade rezeki leh la pg..

    ReplyDelete
  25. besnye ko penah g madinah..
    =)

    ReplyDelete
  26. emm nape bro tak pergi ... huhu ..
    xpelah len kali bro pergi ye lau dah depan mata tu ..

    ReplyDelete
  27. nanti dapat pergi lagi, jangan lepaskan peluang. :)

    ReplyDelete
  28. insyaAllah ade rezeki mesti dpt pegi...

    la tahzan!!

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia