khamis yang spontan # 4

44 comments
"orang yang lalai adalah orang yang tak dapat menghabiskan sejuzuk daripada al-Quran untuk sehari.."

ps : petikan kata ulama dari abuanasmadani.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

44 comments:

  1. subhanallah,semoga kita tidak tergolong dalam kalangan org yg lalai



    HJ,pnh dgr lagu Ya Thoybah x,tlg translate boleh,lagu tu ade kaitan dgn syiah ke

    ReplyDelete
  2. 24 jam diberi masa, hnya 30 minit pn dah ckup utk habis 1 juzu..:)

    ReplyDelete
  3. bila dikira-kira, kita boleh khatam quran 12 kali setaun..hmm..tersentap sbb hanye 2-3 kali je boleh khatam setaun..:(

    ReplyDelete
  4. aku org yg lalai.. ( tunduk sambil mengakui kesilapan diri..)

    ReplyDelete
  5. semoga kita mendapat iktibar daripada ni :)

    ReplyDelete
  6. erk...peh..
    terase aii..kusyuk dgan online sgat mnusie skrg..hmmm.

    ReplyDelete
  7. memang kita ni selalu lalai lagi2 bila dah ngadap tenet ni

    ReplyDelete
  8. kalau dah start baca mcam tak berenti je.

    nauzubilahiminzaliq. jangan la kaku tergologn dalam orang orang yang lalai Ya Allah.

    ReplyDelete
  9. ohh.. dalam usaha cubaan ^^

    ReplyDelete
  10. errkkkk
    satu tamparan nih!
    hokey, 1 juzuk eh, acik cuba ...

    ReplyDelete
  11. saling ingat mengingati..semoga kita tak tergolong dalam golongan tu =)

    ReplyDelete
  12. owh..anis lalai..tak mampu buat mcm toh..

    ReplyDelete
  13. maya lalai ....


    maya ganti dengan yaasin ! ok tak hj ??

    ReplyDelete
  14. maya lalai ....


    maya ganti dengan yaasin ! ok tak hj ??

    ReplyDelete
  15. nice sharing :)..smoga sama2 kita manfaatkan segala isi kandungan Al-Quran.IAllah :)

    ReplyDelete
  16. hmmm... sejuzuk? alamak H.J.. nie ulamak cakap je kan? bkan hadis kan?

    ReplyDelete
  17. kekadang lalai.. hmmm.. kekadang cukup sejuzuk kekadang tak.. haish..

    ReplyDelete
  18. terasa..semoga kita dijauhkan dr tergolong dlm golongan org2 yg lalai..insyaAllah..amin

    ReplyDelete
  19. adess. wuu, semoga kita smua dijauhkan dari lalai ni..

    ReplyDelete
  20. adoi.. tibe2 rs cm nk btobat.. huhu

    ReplyDelete
  21. alhamdulillah,..stakat ni ckup cume,..ehe,..dh trtnggal 4 5 juz,.yeah!,.chaiyok3,skang tgh usaha sedaye mgkin due juz sehari,nk kene kjar balik ni,.huhu

    ReplyDelete
  22. salam...semoga kita semua dijauhkn dr kelalaian...:)

    ReplyDelete
  23. byk betul hari2 yg berlalu dengan kelalaian..

    ReplyDelete
  24. haduii...byk nye rugi diri nie....

    ReplyDelete
  25. huk aloh..lalai sungguh diri ini..huhu

    ReplyDelete
  26. MANUSIA MMG LALAI KAN ..HURMMM T_T

    ReplyDelete
  27. insaf jp...tp klu bleh hbis 1 juzuk 1hri mmg bleh khatam quran dlm 1bln..

    ReplyDelete
  28. masyaALLAH..
    thanx 4 d reminder :)

    ReplyDelete
  29. marilah beramal selagi mampu inshaallah =D

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia