Skip to main content

identity card

tadi terperanjat dalam pikiran aku pasal ic aku yang dah lama tak berganti. ic aku yang pada zaman kanak kanak riang dulu rasanya dah perlu tukar. berapa kali dah pegawai pegawai atasan dok komen pasal ic aku.

aku tahu, diorang suka tengok muka aku time kanak kanak... tu yang komen tu, maklumla..yang komen tu pegawai perempuan. ic aku dah macam masuk mesin basuh.plastik pom dah cabut kat depan, tambah dengan kuning lagi. sah sah cip dia dah tak leh pakai tadi.

terus je aku ambik moto pegi JPN. aku sengaja cari waktu dalam kol 11 pagi. gerenti tak ramai orang sangat sebab semua budak sekolah. tak la sibuk sibuk dengan bebudak kan. sampai kat JPN, ambik no then tunggu. dah agak..aku kena tunggu 3 no je baru giliran aku.

tade ape nak cite, kepada korang yang belom tukar ic tu. baik cepat cepat tukar. nak buat urusan nanti mudah. kita pom senang. aku pegi ni sebab time bukak akaun bank ari tu, kak tu kata aku tak leh masuk malaysia kalo ic macam tu...bukan apanya..kebaikan bersama di samping membantu perniagaan JPN.

INFO BAYARAN

kos bayaran :
- ganti ic / ic rosak - RM 10
- hilang ic - RM 110

p/s : jangan kasi ic hilang suda. susah nak beli baju raya Gucci..haha

Comments

  1. apa syarat utk ganti IC tu??

    ReplyDelete
  2. mahalnya ic hilang dh 110 hinggit... dl 30 ja..

    ReplyDelete
  3. IC kalau hilang kena buat report polis?

    JOM terbang ke ENTRI SAYE ! -->> Tinggi ke darjat kita?

    ReplyDelete
  4. ahhahaha..yke? mne2 nuru nk tgk :P msty bdk2 sgt kn ic kamu :P

    ReplyDelete
  5. kenape pegawai perempuan tu suka tengok i/c zaman kanak-kanak pula??

    awak terasa cute ye, hehe

    ReplyDelete
  6. murah jugak ek..hilang ic 110.ek

    ReplyDelete
  7. mizzkehique : syarat dia bawak duit 10 hinggit nga ic lama je.

    pn sheila : entah..dah berniaga dah skang ni

    adin : hilang memang kena buat report la..hehe

    nuruashia : tu la..silap tak amek gambar..skang ni dah dok nga JPN ic lama

    najwa : biasala..org pompuan kan..haha

    atiqah : berpatutan lagi skang ni.hehe

    ReplyDelete
  8. fyqa x pernah tuka ic lama,, andd baju raya oh gucci? rembat 1 utk fyqa :P kahkahkah

    ReplyDelete
  9. sbelum tukar ic baru, sy scan dlu ic lama.... kenangan.. gambr time budak2..

    ReplyDelete
  10. kehkeh. tea nak tukar tahun depan. :)

    ReplyDelete
  11. rase2nye ic hez okey comel lote agi kot..huhuh

    ReplyDelete
  12. errr..kalo cam akak ni kena tukar gak ke?

    ReplyDelete
  13. hoho ... seb bek dah dituka ganti , pi rinduuu nge muke kanak2 ribena kat ic lame agi sbb cute ! haha

    ReplyDelete
  14. aku punye ic elok lagi.
    hee nnt2 lah tuka.

    mahal doe kene bayo kalo ic ilang ek..
    haish~

    ReplyDelete
  15. kalo tukar gambor je boley tak? hehe.. rasenye ic tu elok lagi kot..

    ReplyDelete
  16. hehe, aku nye pon tak ganti lagi :P

    ReplyDelete
  17. jgn ilang nti ssh nk blk raya hehe

    ReplyDelete
  18. eh bukan ke xkena bayar kalau nk tukar,eh ke ika yg silap eh hehe

    ReplyDelete
  19. Tak nak ganti lagi, tahun depan ada IC baru... teknologi laser..

    ReplyDelete
  20. Saya dah tukar IC banyak kali, bukan sebab umur dah makin menjauhi zaman kanak2, tapi sebab banyak kali hilang. hehe :)

    ReplyDelete
  21. ic zaman bile ko pakai ni?adesssss

    ReplyDelete
  22. gle kejam ko biarkan ic ko smpi bersalin kulit... hihihi

    ReplyDelete
  23. Tia tak berganti lagi .. hehehhh :D

    ReplyDelete
  24. sudah berganti. ^^

    bayar seploh hengget je. ;P

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda.

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-