hari jumaat

25 comments
sampai juga kita hari ni kepada hari jumaat.alhamdulillah. semakin bertambah usia dan semakin hampir dengan kematian. ni entry berbaur keislamikan.sekian.

semalam sibuk jer keje.lappy pom tak berapa dapat nak sentuh utk blogwalking. untuk hari jumaat ni, sesamala kita mandi bersama sama untuk mandi sunat jumaat. maksud aku sesama tu adalah untuk golongan lelaki je..

laki laki yang nak p solat jumaat tu, elok la mandi sunat tu dulu sebab ini adalah dari sunah Nabi saw, sungguh banyak kafiat dan ganjarannya. cara mandi sunat ni boleh jugak buat macam korang mandi wajib. mandi dengan bersungguh - sungguh untuk meratakan air ke seluruh anggota badan, dan yang penting, sabun..baru fresh aroma utk orang dok sebelah kita nanti.

lepas mandi tu, pegila ke masjid. setiap perjalanan ke masjid dicatat satu kebaikan dan dihapuskan satu keburukan. lepas tu dengar khutbah and solat. then, korang balik la yer..hehe
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

25 comments:

  1. balik dari masjid jangan wat lupa lak...lupa berpuasa..eheeeee

    ReplyDelete
  2. patut la satu entry je semalam,selalu rajin je update hehe :P

    ReplyDelete
  3. keislamikan

    cikgu mne aja ni?

    rosak bahase

    ps: Retis mistilah bizi

    ReplyDelete
  4. peringatan yg baik..harap2 ada lelaki yg baca. ni tengok yg komen prmpuan je..

    ReplyDelete
  5. leklok gi sembhyg jumaat 2 tau :P

    ReplyDelete
  6. haa p smyang jumaat tu..xmoh tdo sampai tersenguk2 plak yerkk :p

    ReplyDelete
  7. selamat semayang jumaat...jgn tido masa dengar khutbah...hehe

    ReplyDelete
  8. ambil mendengar khutbah, smbil mengangguk2.. ingtkan pham..rpenye ZZzzzZZzz.....haisshh..xbek bulan pose men fitnah2.. tp itu yg adik sy citer la..hehehehe

    ReplyDelete
  9. ya..lelaki itu semua kena la pergi masjid ,solat dan balik..hehe

    salam jumaat...;-)

    ReplyDelete
  10. balik dulu ye,klo nak tunggu smpai moreh kat ctu keje gila juga gayanye.hi3

    ReplyDelete
  11. haha lpas balek umah, bole tido ye..

    ReplyDelete
  12. jangan sampai tersengguk2 time dgr khutbah... nanti bangun mata kuyu jek... huhu...

    ReplyDelete
  13. alhamdulillahhh ingatkan nak ke masjid x mandi junud layie eklkekekek .. sowi ! akak salah baca huhuhhu maklumlahh bulan pose ekekek :)

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah ...salam sayyidul ayam tuk H.J ...
    hari yg baik di bulan yg baikk :)

    ReplyDelete
  15. ^_________^ oh yerr. betul ke buku zahiril tu dah nak habis? dekat mane ek?

    ReplyDelete
  16. dah mandi, tiba masa untuk blogwalk pulak.

    ye dak? :P

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah..sejuk ati baco..=)

    ReplyDelete
  18. haha time khutbah td ramai yg terlalu khusyuk..penat sgt puasa kot..hehe

    ReplyDelete
  19. Jangan pulak sampai kat masjid makan pisang ye...

    ReplyDelete
  20. nak balik tapi selipar kena curik!!!

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia