geng sejadah

40 comments
aku sebenarnya dalam kesenyuman ni ada jugak rasa tak puas hati. rasa geram pom ada gak..hehe.tapi..disebabkan bulan ramadhan ni..aku pendam je..biar sampai bengkak.

pasal apa tu? yang ni cuma pasal jemaah kat masjid je. aku tengok ada la seberapa orang yang pergi ke masjid ni bawak sejadah sendiri. sejadah siap dengan sulam sulam warna emas lagi. tersadai megah di atas bahu sambil masuk masjid.

masuk je masjid..terus je hampar sejadah peribadi dia tu. apa yang tak puas hati sangat dengan sejadah tu? hee..aku bukan tak puas hati dengan sejadah tu. aku cuma tak puas hati dengan tuan dia je. kalo dah hampar sejadah tu..memang tak bergerak langsung la..dia dah tak kira dah kat depan dia tu ada saf kosong tak..buat derk je..kat tepi dia tu rapat ke tak..dia macam nak dok tetap atas sejadah dia tu..tak nak kongsi dengan orang lain..

bagi aku..memang sangat tak setuju la..kita perlu tahu betapa besarnya pahala memenuhi dan merapatkan saf. sampaikan nabi kita sendiri pom takkan angkat takbir selagi saf di belakangnya tidak lurus...

p/s : aku sebenarnya selalu perhatikan orang yang bawak sejadah ke masjid..hehe
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

40 comments:

  1. hahaha...dia rasa dia khusyuk kot bile sujud kat sejadah yg dia bawak tu gamaknye..

    ReplyDelete
  2. hehe .. dah banyak jumpa org2 camtu bro... sabar je lah

    ReplyDelete
  3. mmg xsuke,jenis nk duk atas sejadah die je,ika pun selalu sgt perhati org cmni hehe,ika pun bawak sejadah sndr tp klu saf depan kosong tinggal cmtu je sejadah,xde nye org nak curi sejadah tu klu tinggal cmtu adehh,tp yg selalu ika duk perhati golongan makcik2 hehe >_<

    ReplyDelete
  4. agaknye 2 la alasan dia supaya still kt tempat dia dah hampar sejadah tu..mesti dia amik port baik punya..he3

    ReplyDelete
  5. hehehe... ye ke.... alahai, takut sejadah dia dikebas org kot....

    ReplyDelete
  6. agak-agak la. lau kena rapatkan saf, rapatkan jela. xdenye orang nak curi sejadah dia tu. keh3

    ReplyDelete
  7. sayang sangat sejadah tu, baik tidak perlu bawak ke masjid kan. lainlah sejadah tidak cukup di surau@masjid.

    ReplyDelete
  8. tu bhg lelaki eh?bahagian pompuan sllu bwk sejadah kecik je,tp tak lah sampai tak leh nk gerak ke tempat lain.hmm pelikkan org cm tu.kat masjid pon nk tunjuk lagak.

    ReplyDelete
  9. cam dah wat orang jadik riak je kan..bawak sejadah lawa2 cam tu

    ReplyDelete
  10. syaitan akan menyelit kalau kite tak rapatkan saf...

    klu tkt sejadah kn amik, xyah bw sejadah..hampeh..

    ReplyDelete
  11. eak elehh! bajet ah manusia camtu.nak gak gunakan sejadah sendiri.padahal rapatkan saf lagi penting..


    ewah! ada hobi baru ke..hobi perhatikan orang bawak sejadah;D

    ReplyDelete
  12. doakanla moge2 org cmtu terbuke hati utk sedar ape kesilapan die ^___^

    ReplyDelete
  13. banyak jugak jumpe org mcm tu...semoga diberikan kesedaran :)

    ReplyDelete
  14. perkongsian yg menarik dari geng sejadah..syukran ustaz

    ReplyDelete
  15. dah tu pakai dia sorg je..xnak bentang..lau x 2 3 org muat sujud kat sjdh dia..disebabkan sjdh mahal kot xnak kongsi..haha

    ReplyDelete
  16. btol tu..bkn nak ngata pe..ramai makcik2 yg buat gitu..bwk sejadah sendiri pas tu duk sibuk suruh org lain penuh kan saf depan..dia duk je kt sejadah dia..nak rapatkan saf pun taknak..huhu

    ReplyDelete
  17. kat tempat aku pung ada cam tu gak..org2 tua...

    ReplyDelete
  18. mungkin dia saje2 buat kurang pengetahuan pasal bnda ni..

    ReplyDelete
  19. aduhai sabar je lah , kita doakan je lah orang macam tue sedar akan kesilapan dia..

    ReplyDelete
  20. ahaa.. penah jugak jmpa kes mcm ni.. tepi dia kosong tp dia wt don't know je.. bukan nak gerak rapatkan saf.. aku lupe lak nk usha mak cik tu pakai sejadah ape.. tapi aku rasa diorang tak tahu kot..

    pssttt.. ko org ganu ehh ?

    ReplyDelete
  21. suka hati aku lah sejadah aku hahaaha :)

    ReplyDelete
  22. amboiii..

    sayang sangat dengan sejadah dia tu kan...mahai kot..heheh

    ReplyDelete
  23. amboihh nak megah la tu konon sejadah dia lawo sangat. kongsi pun takmo. hmm. manusia nih. buat ibadat pn still perangai camtu.

    ReplyDelete
  24. tea pegi masjid tak bawa sejadah pun. berjalan dengan telekung jeh. ngeh3.

    ReplyDelete
  25. haha.. setakat ni tak pernah jumpe pun yg camtu.. yg bawak sejadah kecik2 tu ade le..

    ReplyDelete
  26. geng balasoh le takde bawak sejadah pon. :P

    ReplyDelete
  27. aku baru terfikir pasal tuh.kalau kau tak cakap memang aku takkan terfikir meskipun dah banyak kali jugak aku tengok macam tuh.

    ReplyDelete
  28. betol sangat laaa..mcm mulia sgt sejadah dia..haishhhh..menyampah!

    ReplyDelete
  29. ish3x.... sayam bebeno nge sejadoh ye tu ae , sapa2 peting ke sejadoh dari sof .alamat nye setan la duk tepek kat tepi kalo x rapat sof ~ huhuhu

    ReplyDelete
  30. hah!! ada juga org jenis tu yerk?? tak sangka...

    sejadah pun nak bawa, klu kat pakistan tu, kat pasir2 dia solat.. haish...

    ReplyDelete
  31. ada jgk org mcm sy ni..perhati sejadah org hehe kalo d saf muslimah lain kes..sejadah dh ada..tp dia bw sejadah sendri..seolah2 mcm kotor plak sejadah yg dh dibentang panjang tu..grrrr

    ReplyDelete
  32. uik, tak ada kerja eh pergi usya? haha :D by the way, memang ada segelintir masyarakat yang macam tu. takkan nak marah pula kan? hmm.. sabar je la~

    ReplyDelete
  33. Kalau hari jumaat datang lewat mmg kena bwk sejadah sbb dapat port kat atas jalan raya (luar masjid).

    ReplyDelete
  34. pehh sgt setujuuuu ! kat masjid kn dh ade sejadah . ><

    ReplyDelete
  35. err akoo bawak sejadah ke surau tp takde la tak bgerak kalo ade saf kosong..
    huu

    ReplyDelete
  36. Saya Menjemput Anda Untuk Sertai Segmen Ringkas Saye :)
    - SEGMEN : Korang Dah Jadi Geng Terawih?

    ReplyDelete
  37. err...bawak sejadah jugak..lalala~

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia