tido siang

16 comments
Sempena hari selasa ni, apa kata kekorang semua amalkan satu amalan yang memang perfect ni. Amalan ni tak makan banyak masa pom.. Kalo dalam 15-20 minit tu dah kira ok da tu.

Amalan apa tu? Qailulah. Tu dalam bahasa arab la. Kalo dalam bahasa mudah faham, tido di siang hari. Maksudnya kita tido sejenak di siang hari dalam ataupun di tengah hari. Korang pom selalu mengalami fenomena yang mana kelopak mata tu rasa berat semacam je bila jam melalui pukul 11-2. Tu tak kira kaum wanita yang pakai bulu mata arnab.

Apa kata korang cuba untuk melena2kan diri. Tak dapat lena pom, try cuba pejam mata n relax utk beberapa minit. Sure.. korang bangun lepas tu memang penuh dengan tenaga. Bangun-bangun... nak joging 5KM pom larat.

Sebenarnya ini adalah satu amalan sunnah yang diamalkan oleh Nabi Muhammad S.A.W. dan nabi ada mengatakan yang amalan ni bukanlah amalan syaitan dan syaitan tak suka kalo kita lakukan sunah ni. (semua sunnah syaitan tak suka kan?).. So.. sama-sama amalkan..untuk yang bekerja tu..lena je depan komputer sambil menaip entry baru..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

16 comments:

  1. H.J aku dah tetido depan komputer ni sambil kepala menhantuk-hantuk monitor ni..hahaha...jadi nak tido aku baca entry mu ni..hahahaha

    ReplyDelete
  2. ngantuknye bace entry ni haha..haihhh skg mase keje kne kontrol ooo ngantuk..kul 1 jap g xpelah nk tido jap hehe

    ReplyDelete
  3. kelate ko? memey ngatup jugop namun apakan daya ku huk2

    ReplyDelete
  4. jiji:aku sapa dumoh doh..
    jay:tido je jay..tak yah dok pikir org lain..haa
    fikah:kerja dlu..tggu waktu terluang..hee
    hanis my: ore kelate kito la nih..haha

    ReplyDelete
  5. kang sampai ke petang~ahaha

    ReplyDelete
  6. tapi kalo tido konfem terlajak sampai sejam 2jam.. hahahaha..

    ReplyDelete
  7. tdo siang klu meta best la..
    klu lamo2.. penim palo.. hahaha

    ReplyDelete
  8. aha..kalo wat qailullah ni mudah untuk bangun qiamullail kan ostad?

    ReplyDelete
  9. ow.. baru dang tahu tentang ni..
    hohoho


    peace

    ReplyDelete
  10. bru tau jugak.. tpi klu dh tido tu susah pulak nk bngun nanti..

    ReplyDelete
  11. kalu aku x jadi qailulah doh me. dop2 2 3 jam. haha

    ReplyDelete
  12. haha.kalau tgh wat experimant aku tdo sambil pegang alat radas.hee

    ReplyDelete
  13. time2 aku tido la tue... nk2 lak klu time weekend.. hihihi... =)

    ReplyDelete
  14. qailulah, huhu betul tu...tapi semenjak 2 menjak ni, baru nak lelap, azan masuk dah....huhu

    ReplyDelete
  15. slalu tido siang meta . enak deh . ;p *haha hentam nak kecek jugok

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia