Siapa Itu Muflis

4 comments
Muflis kat sini bukan nama orang. Bukan nama saudara mak bapak sebelah ibu tiri.. Kalo kat dunia, orang muflis adalah orang yang tiada harta walaupun sesen. Yang selalu dok kata orang tu muflis orang ni muflis kat dunia adalah tok hakim la.. Laju je dia putuskan... " Hah..kau mulai skarang adalah orang yang muflis.." senang2 dia je kan..?

Itu baru dunia kan?? Kalo kat dunia ni tak yah susah2 la nak bimbang kalo muflis sebab ada chance lagi nak jadi jutawan..jutawan senyap.. yang penting adalah kita tidak muflis di hadapan tuhan. Tahu tak sape yang muflis di sisi tuhan pada akhirat kelak?? Orang yang muflis di akhirat kelak adalah orang yang berbuat zalim terhadap makhluk tuhan semasa di dunia.

Kat dunia sesenang dia je nak buat kianat..nak ngumpat..nak komen..nak mengata..nak pukul..nak rompak.. tapi, tak pe la.kita golongkan dia ni adalah golongan yang muflis akhirat kelak kalo dia tak taubat sebelom mati. Orang muflis kat akhirat lebih kurang mcm ni la.. semua amalan pahala dia akan diberi kpd org yg dia zalimi dan kalo tak cukup, dosa org dizalimi itu akan ditransfer kpd dia..pergh.mmg dasat tu..mmg sah2 dah muflis..pasal ni Nabi S.A.W ada sebut..aku je yg tak ingat mafhum dia...

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

4 comments:

  1. siapa muflis?? akram muklis aku tau.. mu la muflis..keno bayar saman..hahaha

    ReplyDelete
  2. takpo la..mu pom kno same jgok.wak kiro la

    ReplyDelete
  3. hai lelaki minat kat punggung..haha..aku kena saman 150 jah..sek mu 300

    ReplyDelete
  4. ceh...kecek besar.pahni keno wak 300 plok

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia