Kambing pom kahwin

5 comments
Korang pernah dengar tak citer manusia kawin dengan kambing? Alkisah dia macam ni..ada satu tempat kt Sudan tu dia ada pelihara kambing. tak sure plak kambing tu jenis jamnapari atau pon tak. Satu hari, dia telah mengkantoikan seorg mamat yang tengah buat 'projek' dgn kambing dia. Apa lagi..terus je dia cekup mamat tu dan tambat mamat tu nga tali rafia kat kandang kambing.

Lepas tu, dia panggil orang kampung dia datang beramai2 ke kandang kambing dia..lantas dia menceritakan hal sbnar kpd org kampung. Apa lagi..org kg dia pom sibuk bermesyuarat...tak hbs mesyuarat lg, tuan punya kambing ni memutuskan yang si mamat ni perlu kahwin dengan kambing dia.. pening org kg. Tapi, tak mengapa..tuan dia ada rancangan tersendiri.

Tuan dia memutuskan yang mamat ni perlu menyediakan wang  sebanyak 15000 dinar ( RM 150 ) sebagai hantaran kahwin. Separuh daripadanya perlu dibayar secara cash utk wang pendahuluan. Apa lagi..memang berlangsung dengan meriahnya majlis perkahwinan ini. Cuma majlis sambut menantu bagi pihak kambing je yang tak meriah.. Haha.. Tak lama selepas tu..perkahwinan diorang ni nampak bahagia dan aman dari segala kekacauan ataupun dari pihak ketiga, lantas pasangan ini dikurniakan seorang anak lelaki.

Tapi, amat malang..tak lama selepas tu, kambing ni didapati mati lemas dalam sungai dengan kepala tertutup dengan beg plastik. Ni pasti angkara khianat dan dengki. Dalam keadaan aman, masih lagi yg cemburu dengan kambing. Kambing betina nampaknya  meninggalkan seorang duda dan seorang anak lelaki..dan dari maklumat yg aku dapat..kambing ni nama dia Rose.

p/s: manusia skang ni memang pelik+jahil..perkara ni berlaku di Sudan pada tahun 2006 dan mendapat liputan dari agensi BBC... Dunia semakin menghampiri penghujungnya.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

5 comments:

  1. errrr,peliknye...ade gak manusia kawin ng kambing,xtau nak bayangkan cmne huhu

    ReplyDelete
  2. peliknye..macam2 la sekarang ni...

    ReplyDelete
  3. ada rupanya cerita macam ni yep...hmm..pelik2 je lah....

    ReplyDelete
  4. haa..what? ade lg musia jahil mcmtu skrg ni..mmg dunia dh akhir zman

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia