jika kecewa

19 comments
Kita seringkali mengungkit ataupun mengeluh dengan pelbagai masalah. Tak dapat masuk U untuk amek degree pom dah mengeluh. Aku yang dapat masuk UIA ari tu siap lari keluar lagi. Haha.. Tapi korang tahu tak apa yang Quran bagi untuk orang - orang yang seringkali frust dan keluh kesah ini? 

“Jgnlah kamu bersikap lemah. dan janganlah
pula kamu bersedih hati, padahal kamulah
orang-orang yg paling tinggi darjatnya jika
kamu orang yg beriman.”
-Surah Al-Imran ayat 139-
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

19 comments:

  1. betul!!! jgn sedeh sgt pasti ada rezki lain utk kite :)

    ReplyDelete
  2. yeah! jangan duk salahkan takdir. Allah akan bagi rezeki lebih kalau kita syukur apa yang kita gapai sekarang...


    yedok? =D

    ReplyDelete
  3. La Tahzan Katenyer... Bgus..... =)

    ReplyDelete
  4. yg penting kita perlu tau...Allah jadikan sesuatu tu pasti bersebab.jgn mengeluh resah...

    ReplyDelete
  5. jangan berputus asa.pasti ada rezeki lain kemudian hari

    ReplyDelete
  6. betoll..
    hehehe.. bersangka baek dengan Allah..

    ReplyDelete
  7. ayat nie buat aku tersentuh lah..sbb kita manusia biasa..tak terkecuali aku,dan aku slalu mengeluh dan kadang2 suka nak menyalahkan itu ini...haish..kena ubah sikap nih..hee

    ReplyDelete
  8. maksudnya..

    jadilah orang yang beriman..
    walau tak berjaya sekali pon..mgkin ada rezeki yang lebih baik. :)

    ReplyDelete
  9. pasti ada hikmahnya...mungkin ada rezeki kat tempat lain nanti...(^^,)

    ReplyDelete
  10. eh3 tukar templete baru :)

    ayat ni la yg paling ambo suko :)
    Allah memujuk hati kita..

    ReplyDelete
  11. yaa , jangan putus asa . ade rezeki kat tmpat lain lewtuu ;)

    http://celotehsikacak.blogspot.com/2011/07/si-dye-suka-sangat-menggigit.html

    ReplyDelete
  12. betul tu.jgn nk sedih sgt smpai memudaratkan diri.

    ReplyDelete
  13. sobsob tacing plak baca ><

    ReplyDelete
  14. subhanaAllah. tersentuh hati baca ayat suci Al Quran ini..

    ReplyDelete
  15. allah selalu je dengan kita.. :)

    ReplyDelete
  16. Sesungguhnya Allah bersama orang2 yg sabar :)

    ReplyDelete
  17. Allah tak pernah tinggalkan kita...

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia