Pope Bercakap Mengenai Burqa'

Leave a Comment
Assalamualaikum. Berita yang ubi nak share kat sini ubi adalah pasal isu Burqa di Perancis. Korang semua mesti pernah dengarkan yang Perancis mengharamkan perempuan dalam negaranya memakain burqa'.

Kalo korang nak tahu, burqa' ni adalah suatu alat daripada kain yang menutupi wajah perempuan ni. Kat Perancis, wanita yang memakai burqa ni adalah dari golongan wanita Islam. Kalo wanita kafir kat sana, buat apa susah - susah nak pakai burqa kan? Diorang siap dengan free hair lagi.

Pope Benedict XVI dalam ucapannya semalam mengkritik Perancis kerana membenarkan undang - undang seumpama itu di negaranya. Ubi tak paham la, kenapa Pope jugak yang mengkritik pasal isu ini. Padahal dia ni adalah seorang yang berpengaruh dalam agama Yahudi. Yahudi dan Nasrani sesekali tidak mungkin akan tunduk kepada Islam selagi Islam ini tidak tunduk kepada mereka.

وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ ﴿البقرة: ١٢٠﴾ 



Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu.

Mungkinkah Pope Benedict ni mempunyai agenda sendiri? Korang bacalah berita secara penuh. Korang klik sini. Pastu, korang pikir balik la apa niat tersembunyi ketua Yahudi ni.

Gambar kat bawah ni adalah sebahagian gambar Pope Benedict kalo korang tak kenal lagi. Aku pom baru kenal je ni..Ehehe..


 Tak tahu la bila dia nak mampus ni..



P/S : Tengok la beb, salib besar gila diaorang gantung kat leher. Mesti berat. Kalo korang tahu, diorang macam ni la yang jadi tangan ghaib dalam pertubuhan freemason. Wikipedia pasal pope. Tekan sini
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 komen:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia