Lagi Amah Kena Bunuh Kat Saudi

Leave a Comment
Assalamualaikum walhamdulillah atas segala nikmat - nikmat yang diberi oleh Allah Taala. Dua nikmat yang paling besar adalah nikmat iman dan Islam. Cukuplah hanya dengan menjaga 2 nikmat ini jika nikmat - nikmat yang lain kita tidak tahu untuk menghargainya. Itu cuma pembukaan je daripada ubi. Pendek pom tak pe la..Asalkan ada pengajaran.

Ubi mendapat berita terbaru tentang pembunuhan pembantu rumah berwarga indonesia di Arab Saudi. Jadi, ubi menjangkakan yang berita ini mungkin menjadi topik hangat di berita - berita luar negara sebab sebelum ini kes penderaan amah ni semakin menjadi perhatian masyarakat. Jadi, ubi terus je bukak web yahoo news dan memang sah yang berita tersebut telah pom masuk di web yahoo, Pergh..memang laju la yahoo ni update berita.

Berita penuh klik sini

Kalo korang yang dah baca berita melalui link di atas tu, korang mesti tahu yang penderaan amah ni ada dimana - mana dan termasuk jugak di negara Arab Saudi ini sendiri. Saudi seperti yang kita tahu mempunyai dua tanah haram yakni tanah suci mekah dan juga madinah. Tempat di mana sejarah agama Islam itu bermula. Tapi, apakan daya...tempat tidak dapat untuk mengubah perilaku dan akhlak manusia itu sendiri. Tempat yang suci tidak dapat menyucikan jiwa dan peribadi seseorang itu sendiri.

Pihak indonesia memandang serius perkara ini dan Presiden Indon iaitu Susilo dijangka akan terbang ke Indon untuk membincangkan hal ini dengan pihak Arab Saudi. Ini adalah kes kedua yang berlaku di Arab Saudi yang mana kes pertama tidak melibatkan kematian. Dalam kes pertama, mangsa yang juga warga indon didera dengan begitu teruk sehingga mangsa mengalami trauma untuk beberapa hari. Mungkin di antara pembaca perasan tentang berita ini.

Mangsa dikatakan didera dengan digunting bibirnya, dilecurkan di beberapa bahagian anggota badan dan juga mengalami kecederaan retak pada jari tengah tangannya. Ubi rasa, manusia semakin hilang nilai - nilai kemanusiaan di dalam diri mereka. Walaupun mereka berada di dalam negara Islam bahkan berada di tanah suci itu sendiri, mereka masih lagi boleh melakukan perkara yang seumpama itu. Betapa dasyatnya manusia zaman sekarang. Kes kedua ni ubi tak pasti area mana kejadiannya, tapi kes kedua ni ubi dapat tahu yang mangsa bekerja di bandar madinah dan sekarang ini berada di hospital madinah.

Majikan kepada amah - amah ni macam mengambil amah untuk tempat melampiaskan amarahnya. Ibarat tubuh badan amah yang digajinya itu seperti batu yang  boleh dipukul disepak dan dibanting. Kalolah tubuh amah - amah ini sememangnya keras seperti batu tak pe la jugak nak banting ke nak terajang. Tahan la jugak kan?Ehehe...tubuh lembik macam batang pisang nak seterika macam seterika baju. Panas la kan?Haha..

Jadi, ambikla iktibar daripada peristiwa ini yang mana antara manusia dengan manusia yang lain mempunyai talian persaudaraan. Tanpa mengira bangsa dan kaum, semuanya daripada darah Adam a.s. Cuba korang bayangkan yang korang berada di tempat amah yang kena seksa tu. Bibir digunting, tubuh dijadikan papan alas untuk menggosok kain. Ape macam? Best ke tak? Ehehe...

Demontrasi dilakukan di Jakarta diluar kedutaan Arab Saudi

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 komen:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia