Skip to main content
Assalamualaikum semua. Lama dah agaknya blog ubibadok ni tak update. Kalo ibarat ubi la..dah lama dah buruk dalam tanah sebab tuan dia tak nak gali ambik. Kurang-kurang boleh jugak rebus makan time hujan macam ni. Kalo dok biar macam tu, silap-silap, babi hutan jugak yang kenyang. Apa macam? Betul tak? Haha..

Aku sebenarnya tak de motif pom nak update blog ni. Last sekali aku tengok entri ni pasal editor blog ni yang dapat pergi Madinah. Jadi, di kesempatan ini, aku pom nak wish selamat belajar la kat luar negara tu. Bukan calang-calang tempat tu. Madinah beb. Tanah haram lagi. Kat situ jugak ada masjid Nabawi. Oooo....Kalo aku, nak sangat la pergi belajar kat tempat macam tu. Time kepala hotak dok serabut ni, boleh pergi masjid Nabawi, ambik berkat sedikit sebanyak. Betul tak?

Jadi, kepada yang berkenaan tu, selamat belajar dan selamat pulang la. Aku tak nak sebut la nama ko kat dalam ni takut tak jadi secret pulak. Aku sebenarnya dok tunggu update daripada Ustaz kita yang skang ni dok tengah mengajar kat Tahfiz MAIK. Aku minat sangat baca tulisan dia. Simple je. Haha. Aku pom heran sangat dengan ustaz ni. Kalo tengok sekali imbas memang nampak bukan macam ustaz la. Nampak macam Awie Wings la kalo korang terpandang dia sekali imbas. Aku pom konpius time first time tengok dia. Dengan jambang dan kening dia..Fuhhh,,memang seiras la..aku nak explain kat sini pom susah. Yang aku dapat cam dia tu time dia bersuara. Aku ingat kan suara dia rock macam awie. Apa...suara macam penyanyi nasyid. Hahaha. macam tak caya la pulak. Muka cam awie, suara macam Munif Hijaz.



Siasat punya siasat...baru la aku dapat tahu yang dia ni bekas ahli nasyid sekolah. Patut la. Ahli nasyid rupanya. Ahli nasyid yang diberi anugerah oleh Allah Taala dengan mukanya yang Rockers. Kalo korang nak tahu lagi, dia ada buat rakaman album, tapi..takde satu syarikat rakaman pon yang nak publish dia punya karya. Aku pom tak tahu apesal takde syarikat yang berani ambik risiko. Untuk pengetahuan korang, rakaman yang dia buat tu hanya dalam format mp3 yang direkod dalam handfon xpress musicnya. Last sekali aku tengok handfon dia...fuhh..dasyat beb...punat dia tu..dah tak de da...Kalo dia nak balas mesej, dia tekan je atas papan litar yang kaler emas tu. Kesian betul, handfon tak de casing.

Tapi, korang jangan tengok luaran je. Selain berbakat dalam bernasyid, dia ni pandai gak bertaranum. Bab taranum ni aku rasa ada edittor lain yang nak ulas. Aku tak leh nak ulas banyak-banyak, takut dia detect pulak. Haha. kalo korang nak dengar kuliah maghrib dari dia, korang kena pergi la cari madarasah alik hulu pasir mas. Aku nak cakap nama kampung takut detail sangat. Kalo nak tahu jugak, contact facebook la ye. Ehehhe...Kalo korang dengar ceramah dia,, pergh,,,memang sangkut la..meleleh beb.

Tu baru sikit je pasal editor blog  misteri ni. Last update ialah post yang sebelum ni. Aku masih tertunggu lagi update dari dia. Tu baru citer pasal nasyid je pasal  dia. Tak masuk bab sukan dan bina badan lagi ni. Kalo aku citer pasal tips badan nak tuff macam dia ni..perghhh..korang mesti tak caya. Mudah n simple je. Jadi, aku simpan je tips badan tuff dari dia ni sementara menunggu dia update post yang baru. Bye...

malu la letak body sendiri..

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google