Skip to main content

Today News

Salam semua..Jumpa lagi kita ye. Hari ni aku mintak maaf banyak² sebab update lewat sikit. Sebabnya Internet out of line jadi tak dapat nak publish. Hari ni pom aku tengok tak de berita yang menarik. Jadi, aku just kongsi berita² yang tak menarik untuk hari ini. Kalo korang rajin. Korang baca la. Takpom, kalo malas sangat. Sekali kerdip mata je tengok blog aku ni, pastu terus click butang 'pangkah' kat buju kanan tu. Hehe.

Arsenal tak kan jual Fabregas.

Arsenal takkan jual Fabregas? Korang mesti pelik kan? Sebab beberapa hari yang lalu aku ada bagitahu yang Wenger merelakan Fabregas blah dari Arsenal asalkan Barca ni bagi cash 80 juta pound. Putih mata la kelab Barca nak cari duit banyak tu. Baru je duit habis sebab beli Villa dari Valencia. Aku rasa sape di antara korang yang ada kenalan dengan along² jalanan tu, bagitahu la pihak pengurusan Barca sebab diorang skang ni kesuntukan sangat duit.

Pastu, kalo korang yang banyak duit tu, jangan pulak bagi kat Barca, takot dikebas Fabregas pula. Jadi, yang sebentar tadi bahagian mencarut je..Aku nak explainkan yang Arsenal tak kan jual Fabregas tu bukan kenyataan Wenger mahupom kenyataan pemilik kelab ataupon pihak pengurusan Arsenal. Yang kata sedemikian adalah bekas pemain Arsenal yang bernama Robert Pires.

Korang mesti kenal dengan Pires ni kan. Bekas pemain Arsenal yang dok di kem Arsenal selama 6 tahun. Pastu dia blah dan skang ni dok dengan Villareal. Dah lama dah dia blah ni, 4 tahun lepas. Kira sempat la dia dengan Fabregas ni. Pires tak pe la nak blah pom sebab dia dah boleh 2 piala time dok dengan Arsenal. Kira blah dengan hormatnya ikut bahasa ibunda.

dah tua dah,..ptut Wenger tak nak pom...kekeke

Kalo korang perhatikan kata² Pires ni..memang dia konfiden giler la yang Arsene Wenger tak kan jual Fabregas, Pandai² je Pires ni. Macam la dia yang jadi pengurus Arsenal. Haha. Dia kata, Fabregas ni macam imej untuk Arsenal buat sekarang ni. Imej ke kartun ke, fotografi ke, aku rasa Wenger tak kisah pom, kalo Barca sudi bayar 80 jtua pound secara cash dan bukan ansur-ansur(ansuran).

"I believe that Arsenal will not let go of Cesc,"- konfiden punya mamat Villareal ni,
"Cesc is the image of Arsenal. I'll bet that we once again see Cesc in an Arsenal shirt.
"If today we see a great Cesc, it is because Arsene Wenger has great confidence in him, so I do not see Cesc leaving Arsenal."

Bendtner pulak..


 Yang ni pasal Bendtner plak. Dalam satu emel tu, akud apat berita yang BEndtner ada meluahkan perasaan kat wartawan yang diadia suatu hari nanti akan pergi dari Arsenal dan ingin berada di 2 kelab gergasi Sepanyol. Bendtner aku anggap tak de apa² pom sebab mungkin dia saje nak buat kontroversi dan ingin mendapatkan publisiti.

Aku pom tak paham dengan Bendtner ni, kalo setakat depan gol tu dia ni jarang² je boleh finishing dengan perfect. Kalo yang kadang² tu asyik buah nasib je dia boleh finishing. Kalo jarang² tu, dia jaring gol buat muntah je. Keke...Bendtner..lambat lagi Barca nga Real nak ambik ko jadi player diorang. So, buat masa ni ko kena jadi top skorer cam Villa ke, cam Messi ke, baru ramai orang nak ambik ko jadik pemain diorang.

bajet star skang ni,,,hehe

Jadi, buat masa ni, baik ko tumpu dan fokus betol² kat Arsenal. Latih biar tajamkan sikit skil ko tu. Takpom latih biar rajin sikit kejar bola tu. NI dok makan chewing gum je atas padang, tapi bola entah ke mana. Bajet star je..kekeke..saje lepas angin kat BEndtner sebab dia ni cam nak blah dari Arsenal je tapi tak perfect mana pom. Wenger baru je nak naikkan nama dia dan rela menjual Adebayor kat City. Haha..

p/s: aku dah bagitahu yang kali ni entri tak sedap dan tak meleleh. Aku pom boleh rasa.haha..kalo korang nak komen aku ke..komen je kat entri ni.

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google