Skip to main content

Masih Lemah

Arsenal skang ni nampaknya makin bingai la. Orang dah bg suport giler² kat team ni, tapi..main cam siput khinzir. Panas la macam ni. Aku ingatkan match semalam kita menang nga bergaya macho. Tapi, predict aku tak menjadi. Bukan saje tak menang dengan bergaya macho..tapi hancor terus..Kalah beb. Bukan setakat seri, ni kalah teros. Mmg predict aku tak menjadi la utk minggu ni. Kalo minggu ni aku bet pe² menda, rasa²nya aku tak menang. Bet sajala, tak duit pom. Apa eh masalah team kita ni?
Gol pertama Persie..kejap je ni

Tapi, tak sedap gak, aku nak ulas kat sini pasal game kita semalam sebab aku pom tengok separuh je. Dengan skuad cam ayam goreng tak masak tu, aku dah agak da...susah Arsenal nak menang malam ni. Dalam kepala hotak aku dok bajet yang Arsenal akan seri je malam ni. Lepas tu, aku teros je balik. Tu pom Van Persie tak score gol lagi. Memang awal giler la aku balik. Korang tengokla skuad kita untuk game semalam.

Fabianski
Sagna-Campbell-Silvestre-Traore
Eboue-Samir-Diaby
Walcott-PErsie-Vela

Subs : Arshavin, Eduardo, Djourou, Mannone, Kieran Gibbs, HEnderson, Eastmond

Korang boleh tengok la berape je yang betol dengan team yang aku predict semalam. Kat bek tu, clichy yang tak de. Dalam paper aku baca, diorang dok ulas yang traore ni main cam orang kudung kaki a.k.a cacat. Diorang cakap yang bek kita kita semalam ni senang² je bagi penyerang blackburn tu masok kawasan pertahanan kita. Orang dah bg main ni, macam ni plak. Pastu, orang tak bagi main, dia cakap nak pindah la, nak pergi kat kelab lain la. Dia tak tahu yang orang tak bagi dia main ni sebab dia tak bagus la. Bangang betoi la. Haha.
Semangat kesukanan beb...hehe

Satu lagi, pasal Silvestre, aku tak puas hati betol nga bek dari Man U ni. Asyik jatuh je time game mula. Lutut ko tak cukop kemas ke nak main bola. Meh sini aku tolong skru kan? Kalo bek tengah tu pihak lawan dah nampak yang ko ni dah goyah, senang la diorang ni. Senang lagi, pastu tambah nga semangat. Umph, dengan bergabungnya dua sifat ni. Mampos ko Arsenal semalam. Aku ulas ni cam aku tengok je? Ye la, aku tengok balik tengok kat umah sebab kat stadium Blacburn tu memang low la servis dia. Wakaka.
Sukanya dia...

Kalo korang tengok kat subs kat atas tu, Gibbs dan Djourou dah ada dalam senarai. Nampak diorang ni nak pulih sepenuhnya da. Kalo masok Djourou gna Gibbs pom ok gak semalam kalo dah tahu alang² nak kalah. Pastu, Wenger letak Henderson nga Eastmond pom sebagai sub. Pemain muda kena letak senarai subs jadik la. Nak ambik hati kata kan. Pasal HENDERSON.
OK je pak cik sasa ni..hehe

Aku malas nak ulas la pasal gol ni. Kalo korang tengok, korang boleh tahu yang gol persie ni gol tandukan je. Hasil daripada corner yang diambil oleh Nasri. Bola dah ditanduk ke belekang da oleh Sagna pastu, teros je PErsie sambung nga kepala dia. Habis gaya rambut Persie. Dah tak tajam dah rambut spike dia. Hehe.


Kat atas ni video untuk gol Persie. Pastu kat bawah ni korang tahu² la gol sape kan. Gol mula² Blackburn ni Dunn yang jaringkan. Pastu, gol ke dua, gilirang mat hitam plak, Mat Samba Belacan yang skor. Hahaha..


 Kat bawah ni la gol Samba. Orang dok kata yang ramai Fabiasnki ni lembik cam coklat susu seposen 3 biji. Ni la video dia. Aku tengah badmood ni, malas nak ulas panjang². Hahaha. Samba belacan betol la mat hitam ni.



Kalo aku nak ulas lagi, konferm panjang lagi la post ni. Korang pom aku tahu, malas kalo nak baca entry yang panjang berjela-jela-jela. Kalo setakat berjela-jela tu korang baca sambil langkau kan.? Kalo yang berjela-jela-jela-jela tu, memang konferm yang korang ni just gerakan cursor mouse tu sampai kat akhir post and..tupp..korang pom pangkah site tu kan. Haha. Aku tahu la. Pengalaman beb.
Gaya biasa Wenger...hehe..

Jadi, untuk elak korang semua boring, aku bagi jadual gitu pasal maklumat match semalam. Jadual ni senang sikit nak tengok, pastu tak de yang kena baca banyak². Cam budak tahun situ gituh. Buat gambar rajah dan peta minda. 

Match Stats

Blackburn Rovers Arsenal
Shots (on Goal) 11(6) 7(3)
Fouls 20 16
Corner Kicks 5 8
Offsides 4 2
Time of Possession 30% 70%
Yellow Cards 2 2
Red Cards 0 0
Saves 2 4

Yang atas tu pasal keselurahan game semalam. Korang nilai sendiri la. Panas lagi nga Arsenal kalah ni. Kat bawah ni, aku siap bagi rating lagi.


Fabianski: 4 –Boleh la dia ni. Kalo Wenger tak beli keeper musim depan. Dia kot yang ambik tempat Almunia. Keeper yang tangan dia pendek sikit sebab nak tumbuk bola pom tak sampai. hehe

Silvestre: 4 – Kalo awek bohsia yang dok merempit ni main, lebih baguih lagi dia ni.

Hik-hik...

Campbell: 5 – Sol tubuh sasa ni tak cukup kuat nak handle bek sorang² dia. Dah tua da. Dia pom sepatutnya boleh handle bola Samba utk gol ke dua Blackburn. Takpela Sol. Janji ko ni sasa. Wakaka.

Traore: 4 –Performance tak menentu. Kadang² bagus, kadang² tak bagus.

Sagna: 5 –Sagna malam ni tak sure la yang dia ni injurt ke ape. Masalah girlfrend kot. Dia nampak slow giler malam ni. Tak pom sebab Song tak main.

Diaby: 5,5 – Tida memberi impak mana pom Diaby ni. Seperti biasala Diaby ni. Banyak je skill twist dia tu. Pastu, pasing pom banyak yang away and out...

Nasri: 3 –Orang dok bajet dia yang menonjol malam ni. Tapi, hampas kelapa, malam ni dia main cam malas je. Dok main jalan² je kat atas padang tu. Pastu, lorongan pom tak banyak dia buat kat penyerang² kita.

Walcott: 5,5 – Kerje dia asyik lari je. Berlawanan sikit nga Nasri ni. Tapi, finishing ball je dia tak jumpa malam tu.

 Walcott frust beb..hehe

Eboue: 6 – Eboue ni tinggi sikit rating dia sebab dia ni berani sikit nak bawak bola masok tempat defend lawan. Tapi, yang sedihnya, peluang gol dia buang cam tu je. Rugi². Takpe la. Percubaan untuk Eboue. Ko memang handsome la Eboue.

Nampak tak Eboue ni.cam toyol plak Eboue

van Persie: 6,5 – Jaring satu gol dan nyaris² nak skor satu lagi. Boleh la pagi tinggi skit kat Persie ni sebab dia ni baru je sembuh pastu dah boleh skor gol. Nasib dia ni baik semalam sebab selamat dari takel merbahaya Pedersen. Aku kalo tackle merbahaya ni anti menang. Rasa nak tumbuk je muka orang yang buat takel tu.

Vela: 3 – Aku pom terkejut jugak dengan rating Vela. Aku tak sangka pom rendah je rating dia ni. Aku sengaja bagi dia rating rendah sebab dia tunjuk penampilan tak bagus kat aku semalam.
(Subs)

Arshavin: 6 –Tak memberi impak mana pom dia ni. Tapi, kalo Wenger masok dia starting semalam, aku yakin la yang Arsenal boleh menang. Aku boleh tengok yang muka bek Blackburm nampak pucat je time Arshavin masok. Diorang pucat sebab Arshavin ni nampak pakai jersi Barcelona. Haha.

Eduardo: Takde Rating – Main sikit sangat. Tak tahu nak rate cam ne.

Comments

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda.

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google