Skip to main content

Jangan Salahkan Fabregas!!



Salam semua. Kita jumpa lagi untuk entri kali ni. Korang mesti perasan yang aku skang ni aku update berita sal bola tu bukan satu post untuk sehari. Harap korang semua faham² la sebab skang ni berita dok main goisp macam tu je. Gosip pom berita yang sama je..cuma tajuk je yang lain. Biasa la kan??Mainan media. Sampaikan pemain badminton negara kita pom menyalahkan media atas kekalahan mereka. Haha.. Lucu sungguh. Dah kalah, nak sabitkan media..diri sendiri tak nak ngaku..

Berbalik pasal cerita kita lak. Aku tak nak citer panjang pasal citer ni. Skang ni status Fabregas aku tak leh nak janji la yang dia akan kekal di Arsenal. kalo posting sebelom ni ada cerita kan yang dia ada minta Wenger lepaskan dia dan setlekan hal ni sebelom World Cup. Jadi, sambil² korang dok tungggu World Cup tu, korang fikir la jugak sama ada Fabregas kekal atau pun menjadi player Barca.

"Jangan Salahkan Fabregas". Ini adalah petikan kata Ian Wright yang mana merupakan pemain lagenda Arsenal. Kalo tak silap aku, dia ni berada di kedudukan no.4 dalam 50 senarai lagenda Arsenal. Jadi, kalo dia bersuara tu, memang orang respect la sikit. Kalo orang respect, mesti laju je wartawan dan juga kuncu²nya update dalam media cetak ataupun media tv / dengar (radio) mereka.

Ian kata sebegini sebab Fabregas berusaha dengan terlalu bagus dan jugak terlalu kuat untuk memastikan Arsenal berada di tempat yang terbaik, tetapi Arsenal. Ermmm.. Hampeh...Semakin kecundang. Kalo korang nak feeling lagi, pasang la lagu nyanyian Rahmat yang bertajuk Sentuhan Kecundang. Dia cakap macam ni sebab Arsenal sekarang ni semakin terkebelakang dan kelab yang dia ingin pergi skang ni (Barca) pula semakin top katakan. Piala pom dalam genggaman mereka. Tambah² lak Villa dah pom menjadi milik Barca. makin semangat Fabregas. Barca skang ni dah jadi macam skuad Sepanyol da...Haha..

Ian tahu yang mesti ramai fan tegar Arsenal ni dok caci dan jugak dok cincang dia sebab mengeluarkan kata² macam tu. Tapi, nak tahu apa yang ian cakap kat fan Arsenal ni. Dia bagitau yang dia cakap perkara yang benar dan dia tak perlu takut kat sesiapa pom. Dia ada bagitau awal² yang kalo ada sape² yang cuba mengugutnya di Fb ataupun melalui YM, dia tidak sesekali akan gentar.

" Saya tahu yang saya sekarang ni mengeluarkan kata² yang mungkin fans Arsenal akan marah. Tapi, disini awal² lagi saya ingin bagitau kepada sesiapa yang ingin mengugut saya atau pun membuat ancaman bunuh terhadap saya sama ada di YM saya ataupun di laman Facebook, saya tidak akan gentar walaupun sedikit. Berani kerana benar."

Sahla yang Ian ni memang lelaki sejati. Langsung tak takut dengan ugutan dan mainan bunuh membunuh ni. Jadik, kepada korang yang baca entri ni. jangan cuba salahkan Fabregas seratus peratus. Mungkin dia berasa dah lama dok dengan Arsenal. Tapi, pencapaian Arsenal tak seperti yagn dia kehendaki. Piala pom asyik melepas ke tangan orang lain je dalam beberapa tahun ni. Kalo pergi Barcelona tu, boleh gak balik ke kampung halaman dan umpa kawan² lama.

Tapi, aku sangat berharap yang Fabregas masih still dengan Arsenal untuk musim depan dan harap²la yang dia nibertahan di Arsenal untuk satu musim lagi. Apa pandangan korang, kalo ada pandangan nak kongsi nga aku, komen je post ni kat atas tu. Tekan je butang bubble kat atas tu. Okes...sekian.
Can you honestly blame him?. I used to get so much stick from Arsenal fans on talkSPORT when I used to say that. Obviously, with [former Arsenal chairman] David Dein going it’s no surprise that it coincided with Arsenal petering out, not doing anything.
You cannot keep players of the calibre of Cesc Fabregas when he’s got so much to do. He’s had so many injuries the last couple of years because he’s been pushed too much, he’s had too much of a burden [on him].
And then you look at Barcelona who want him. He’s looking at them winning stuff. He’s looking at them with Lionel Messi, the best player in the world in the team. He’s looking at how great they are and they want him. How can Arsenal honestly say ‘well, we’re going to do this to keep him’?
It’s not about money. It’s about the fact that he wants to get to a level where he can compete and win the greatest honours in the game. That’s why I was so disappointed when Thierry Henry went to Barcelona and he won it [the Champions League] because it seems like you have to leave Arsenal to get to the next level and that is why we’ve gone backwards.
For some reason we cannot attract the great players, that are going to keep people Cesc Fabregas there, to Arsenal anymore. How can you blame him for wanting to go?
Lagenda Arsenal dulu..Ian Wright

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-