Skip to main content

Apa kata Seaman?

Salam semua..Aku tak sure yang berita aku nak post kali ni penting ke tak penting. Tapi, sekadar nal isi posting blog, ok je aku rasa. Betol tak? Kalo korang baca and rasa tak puas hati ke, rasa nak marah aku ke, korang blh je komen kat bawah tu..Aku dengan hati terbuka je setiap masa menerima kemarahan orang.



dah tua dah..makin tua makin....


Berita ni aku ambik dari salah satu web orang putih. Korang kalo nak tahuw eb apa, korang kontek je aku. Dia bagitahu yang David Seaman, lagenda Arsenal ni konpius sama ada Arsenal ni pautu ke tak utuk membeli seorang keeper lagi. Pada mula² hari tu, aku ada baca yang Seaman bagitahu yang Arsenal ni patut beli seorang keeper yang berpengalaman. Korang rasa Almunia tu tak de pengalaman ke? Aku pom pikir macam tu gak, tapi, tu la, Almunia ni, semakin hari semakin bodoh je depan gawang gol. Tak tahu la apa nak jadik nga mamat ni. MOnopouse kot? Hehe,,

Tapi, untuk kali ni, Seaman ni macam konpius lak sama ada Arsenal ni patut mencari keeper yang berpengalaman ataupun cukop dengan keeper yang sedia ada. Aku rasa Seaman ni macam bingung gak sebab Fabianski dan Mannone ni, nampak berbakat giler. Dah la, umor pom muda. Cuma yang kurang kat pengalaman. Tu jer yang kita kureng. Tapi, yang kurang ni kita boleh baiki kan. Aku harap sangat lah yang Wenger ni pikir baik² and pikir sampai habis berpikir untuk membuat keputusan. Kalo Wenger ni Islam, aku rasa dah lama dah dia buat solat hajat dan istikharah. Hehe.


Tu baru 2 keeper je. Korang jangan lupa yang kita jugak ada keeper muda lagi. Siap dipinjam ke kelab lain lagi, Wojciech Szczesny. Korang mesti tak lupa kan. Keeper ni nampak je muda ala² jambu sikit, tapi power beb. Tergugat Fabianski dan Mannone. Tapi, tu la, seperti yamg kita dok bincang kat atas yang keeper² belia kita ni kekurangan pengalaman. Kalo pengalamn tu oleh beli, ok la jugak sebab Wenger sekarang ni tengah banyak duit. Penuh poket Wenger sekarang ni. BOleh la kalo dia main judi time World Cup tak lama nanti. Mintak dia datang Mesia jek, sebab Malaysia ni dah halalkan judi. Halal yang sememangnya sudah jelas dan terang yang judi ni perkara yang haram. Nama je negara Islam, tapi, perkara yang haram main² je dia halalkan. Korang tahu tak, kafir kalo halalkan perkara yang haram ni. Jadi, kalo sape² yang ada link dengan Najib tu, korang nasihat la baik² sebab dia la kepala yang menghalalkan judi ni.

    I don’t know. If you look at the keepers at Arsenal there is a hell of a lot of talent – but there is a hell of a lot of young talent there. Manuel Almunia is 32 so is reaching now the perfect age for a keeper. I am not too sure whether Wenger needs to buy one, maybe he just needs to bring through what we’ve got . I know Lukasz Fabianski had a bad end to the season but is still a really talented keeper. You’ve got Wojciech Szczesny and Vito Mannone, so you have young talent. I’m not sure – he may just want to bring them through.

    It’s a big question for Arsenal this summer. Does he go out a buy an all-signing, all-dancing finished article or does he stick with what he does which is buy someone you have never heard of before and make them into superstars? I think he needs to buy a couple of experienced players. The younger players need experienced players to fall back on when things aren’t going right. I don’t think he needs to buy lots of players – the squad is good – he maybe just needs one or two players – a central midfielder and a central defender.

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google