Skip to main content

Wenger beli Villa - Glenn Hoddle

Assalamualaikum dan salam sejahtera ke atas kita semua. Moga kita semua berada dalam rahmat Allah Taala sentiasa. Syukur juga ke atas nikmat Islam dan juga nikmat iman yg dikurniakan oleh Allah taala kpd kita. Ingatlah yg kita mulia kerana Islam...

OK.Cukup utk mukaddimah bg posting kali ini. Hari ini aku nk update sal berita transfer yg diuar2kan oleh media yg Arsene Wenger mungkin akan membeli pemain utk musim hadapan kerana kekalahan teruk dgn BArcalona. Aku pom tak tahu..Wenger ni nk tggu kalah dulu ke baru nk beli pemain yg berpengalaman. Aku mmg setuju nga Wenger utk bg pemain2 muda dia ni bg game liga BPL. Tapi, kurang2 nya kena lah ada 2/3 orang pemain yg berpengalaman. PAstu, dah la tak de pemain yg brpengalaman, tambah lak nga pemain yg ramai unjurt. Tak ke kesian kat player kita, sakit2, pom kena bermain gak cam Fabregas. Sudahnya, kecederaan utk jangka masa yg panjang. Hahaha...Takpe, aku sokong Wenger lg ye..

Berita ni adalah utk kelmarin, tetapi, aku ambik gak utk update blog ni. Glenn Hoddle memberitahu skysport yg WEnger tak mustahil utk membeli David Villa bg mengambil pemain yg berpengalaman. Ayoyo...tinggi gak bajet GLenn ni kat Wenger. Ckp yg Wenger nk beli Villa. Nk beli Dzeko pom dah tak de duit..haha..yg tu kita tak tahu..urusan org tua kan. Mngkin Wenger dah bgtahu si Glenn ni yg dia ada plan nk beli Villa...
OK..sebelom tu aku nk bg tahu sapa Glenn Hoddle ni. Mungkin korang tertanya2 kan org tua mana yg nk cakap sal bola sepak gak. Utk pengetahuan korang, Glenn Hoddle ni adalah bekas pemain Tottenham Hotspur dan juga mantan manager England. Umor dia skang ni lebih kurang dalam 52 tahun. Dah tua dah...tggu masa je ni..Seingat aku, dia ni jarang sgt nk cakap tentang Wenger ni. Hehe..tak tahu la apesal nk cerita sal Arsenal ni. Dah la game pas ni kita akan bertemu nga Tottenham..


Glenn mengulas lanjut mengenai Villa yg skang ni merupakan striker berpengalaman + tajam + skill dalam bola sepak skang ni. Villa yg berumor 28 tahun menjaringkan lebih daripada 100 gol sejak join Valencia pada tahun 2005. Banyak la tu..mmg nampak la ketajaman dia sebagai striker. Kalo blh, kita nk Bendtner kita pom tajam cam ni.. Huhu..Impian fans Arsenal..tak tahu la BEndtner blh capai tak utk kita semua. Villa juga menjaringkan 37 gol utk negaranya, Spain. Tajam bukan sekadar di kelab, tetapi kat Negara jugak. Villa..Vila..dah la handsome..nasib baik dah ada bini dah..haha..
Memetik kata2 Glenn Hoddle : 

I think that [not spending] might change. Arsene’s had no choice but to do that over the last five years. He has tried to field talented young players but the problem is he’s always lost a couple of experienced players as they went along. It looks like he’s always rebuilding the team every year but there comes a time, and I think Arsene is astute enough to see this, where he has to go into the market.

Arsenal are in a much better financial position now than they were when they were trying to build the stadium and I think they will splash some money. Arsene will always be astute in trying to bring in young talent which he might do if he brings Chamakh in on a free transfer, but that will only strengthen his hand to go for someone big; don’t be surprised if he goes for David Villa. There’s a surprise element.

Tu la...ulasan bernas Glenn.. Nampak sangat yg dia ni berminat dgn Arsenal. Kot2 dia ni fans Arsenal secara sembunyi2. Bimbang fans Totenham marah kat dia..

Villa ni nk p ke akt Arsenal????
**********************

Skang ni adalah slot selingan.Tak berkait pom sal Arsenal. Cuma utk perenggan ni adalah utk coretan aku buat member aku yg dok serumah nga aku. Haha..Dia ni senior aku la lbih kurang.  Dalam slot ni aku just nk wish terima kasih sbb dia dah promote blog aku dalam blog dia dgn award. Aku pom tak tahu award pe benda. Aku tahu post je dalam blog ni..PAsal Award ni aku tak tahu la plak..Huhu... JAdi terima kasih la buat IZuddin Rahim..Jasa mu akan ku kenang.

KAlo korang nk tahu, korang blh tgk kat link blog 'sep kito' yg akan letak kat sbelah ni. BLog dia ni tajuk dia kemba tolo. Aku pom tak tahu ape pasal dia letak tolo kat belakang tu. Mayb diorang ni betol tolo kan. Kalo korang nk tahu lebih lanjut sal dia tu..korang blh buka la blog dia tu..Haha..Korang just klik kat sini je Kemba Tolo

OK..aku nk blah la dlu...kalo ada apa berita lg sal Arsenal..Insya Allah aku akn update..K.Wsalam..au revoir©

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google