Skip to main content

Up to date.

Emirates Cup

Sedang aku dok intai² berita mengenai Arsenal ni, terbaca berita pasal Emirates Cup yg seringkali diadakan pada pra musim. Kalo musim lepas kita dah tahu yang Arsenal ni juara Emirates CUp. Tapi, tak femes pom Emirates Cup. Saje nk promosi Emirates Airline sbb dia penaja untu Arsenal. Kalo Arsenal menang Emirates Cup pom, sekadar latihan je pada pra musim sebelom season baru bermula.

Jadi, untuk Emirates Cup tahun ini, Gazidis nampaknya telah bersuara. Suara yang amat girang tu bunyinya macam ni. Cuma aku tak de la audionyo nya. Yang ada cuma format tulisan setelah dikonvert dari audio asalnya.

“We’re delighted and proud to once again be welcoming three of Europe’s most high-profile teams to Emirates Stadium for an exciting weekend of football. The Emirates Cup has been hugely successful since we staged the inaugural tournament back in 2007 and we’re again looking forward to staging this weekend of football, which is now recognised as one of the world’s most prestigious pre-season tournaments. We have three big teams coming this year in AC Milan, Celtic and Lyon, who all have huge international followings and rich histories. I’m sure all supporters are looking forward to the weekend, which not only offers the opportunity to watch two top quality matches each day, but of course, also provides the teams with a high level of preparation ahead of the forthcoming season.
 Aku rasa, korang semua pom boleh imagine kan macam mana suara Gazidis tu. So, korang baca tu sambil² imagine gaya Gazidis ni. Siap dengan suara dia pom ok jugak. Kalo ikut yang Gazidis cakap tu, kita tahu team yang ambil bahagian ialah Ac Milan, Lyon dan jgak Celtic. Nampaknya, team² yang ambik bhgaian ni smuanya nampak berurat dawai tulang besi je. Semuanya hebat². Tapi tak pe..Arsenal tak gentar.Ceewah. Boleh la bagi pressure kat Arsenal tu.  Sambil tu, boleh la jgak nk test Chamakh, pemain baru kita ke. Hehe..Tapi, sure team² ni akan beri sangan yang sengit lagi tangit dan juga hangit.

Jadual seperti yang dirancang adalah seperti berikut (nada percalonan anugerah bintang popular):

Sabtu 31 Julai 2010 (lambat lagi ni)
Celtic v Lyon (2 p.m)
Arsenal v Ac Milan (4.20 p.m)


Ahad 1 Ogos 2010


Ac Milan v Lyon (2 p.m)
Arsenal v Celtic (4.20 p.m)

Jadi, saje je Gavidis bgtahu awal² sbb boleh la korang semua planing utk tengok match Eirates Cup ni. Aku rasa, Gazidis tak tengok pom match ni. Saje je buat macam ni sebab dia skang ni pemegang saham yang terbanyak kat Arsenal. Jadi, kena la buat² minat kat bolasepak ni.
Nampak je botak cam ni, duit banyak...

10 Juta Pound untuk Mexes

Ni mesti tak habis² pasal desas desus pemain yang akan dibeli Wenger. Terbaru, paper bagitahu yang Wenger dok intai pemain dari liga Itali. Serius aku bgtahu yg terlalu banyak Wenger menjadi gosip untuk paper² kat Eropah jauh d sana. Aku pom dah naik jemu dah baca berita yang diorang tulis. Kalo orang tengah bercinta tu, dia cakap dalam dilemma. Hehe..Kiranya konpius la nak caye ke tak nga berita ni. 

Yang terbaru ni, Wenger dikatakan dok intai² centreback As Roma, Philppe Mexes. Sebab diorang dok gosip Wenger nak cari bek tengah ni sbb diorang tahu yang Arsenal skang ni gersang dengan bek tengah (bek tengah terbaik) dan dibanjiri jugak dengan bek tengah yang monopous. Dah habis limit orang² moden kata. 
Mexes ni pom ok jugak kalo Wenger nak beli pom. Umor dia skang ni baru 28 tahun. Muda sikit je dari Gallas. Kalo Gallas tu, dia mmg terbaik pom kat Arsenal, tapi, plan Wenger kot sebab nampak Gallas skang ni semakin tua dari hari ke hari. Kesian kat Gallas. Tak pe la, skang ni dia tengah injurt. orang injurt biasanya redho je ape yang orang bgtahu tentang dia.
Handsome dari Gallas...hehe

Jadi, korang sendiri boleh nilai la sejauh mana sahih berita ni. Aku seperti biasa je, just sharing berita² ni je and untuk percaya ke tak tu, atas korang masing² la. Kalo ikutkan, dah banyak dah pemain² yang digosipkan dengan Arsenal ni. Cuma yang tak bestnya tak tahu sape je yang konferm. Wenger  ada gak bgtau yang dia nak beli pemain² sebelom World Cup sbb dia tahu, kalo lepas World Cup, mesti mahal. Planing beb. Nampak tak kepala hotak Wenger ni. (Padehal, manager lain pom dah fikir macam tu dah.). Hehe.


KLIK UNTUK WIKIPEDIA MEXES

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-